  • 41. Data: 2022-09-29 08:54:36
    Temat: Re: koniec newsow
    Od: abs <n...@w...pl>

    Właśnie testuję tweaknews.eu. Działa znośnie. Za 2 euro mamy pakiet 10
    GB co przy używaniu tylko newsów tekstowych obleci do wielu usenetowych
    wojenek. Generalnie polecam.

  • 42. Data: 2022-09-29 10:59:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-09-2022 o 08:54, abs pisze:
    > Właśnie testuję tweaknews.eu. Działa znośnie. Za 2 euro mamy pakiet 10
    > GB co przy używaniu tylko newsów tekstowych obleci do wielu usenetowych
    > wojenek. Generalnie polecam.

    Płatne newsy?
    Spróbujecie Chmurkę lepiej....

  • 43. Data: 2022-09-29 12:27:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 10:59, Cavallino pisze:

    > Płatne newsy?

    .. i ładowarki.

    > Spróbujecie Chmurkę lepiej....

    Pod jakim względem lepiej?

  • 44. Data: 2022-09-29 18:59:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2022 o 12:27, ii pisze:

> [...]

    Za darmo i działa lepiej niż neo. U mnie neo miała po załadowaniu
    czytnika laga na kilka sekund. Myślałem że tak musi być, ale nie musi;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2022-09-29 21:11:50
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 18:59, Shrek pisze:

    > Za darmo i działa lepiej niż neo. U mnie neo miała po załadowaniu
    > czytnika laga na kilka sekund. Myślałem że tak musi być, ale nie musi;)

    Neo czy twój czytnik ma laga? Na serwerze może być więcej artykułów i
    czytnik może dłużej pobierać ich nagłówki co nie jest wadą serwera tylko
    czytnika i ewentualnie jego ustawień. Mogłeś sobie np. ustawić by zawsze
    pobierał wszystkie nagłówki artykułów albo co gorsza wszystkie artykuły
    i o tym zapomniałeś. I możesz tak mieć tylko na jednym z serwerów i
    efekt będzie właśnie taki. A raczej nie pamiętasz co ustawiałeś.

    Oczywiście nie musi tak być, ale generalnie idea tej usługi była taka,
    że jak serwer otrzymał artykuł to rozesłał je do sąsiednich sieciowo
    serwerów a te do sąsiednich i tak trafiał do wszystkich serwerów
    obsługujących daną dystrybucję skąd pobierali go użytkownicy. Bo
    problemem było łącze a nie zasoby serwera. Dzisiaj ani jedno ani drugie
    nie jest dużym problemem, ale koszt utrzymywania usługi. Dostawcy
    internetu nie chcą utrzymywać usługi z której nie czerpią korzyści. Bo
    ile dostawca zyska na tym, że użytkownik nie prześle kilku artykułów
    wobec tego, że jakiś człowiek musi to ciągle utrzymywać. Takie
    pobieranie z daleka pogłębia tę niechęć. Dlatego nie jest oczywiste, że
    "lepiej Chmurkę" nawet jeśli jego właściciel chętnie udostępnia.

    W konkretny przypadku może oczywiście być inaczej. Np ... na
    news.icm.edu.pl wygląda, że bazy overview (to co pobiera czytnik by
    pokazać) są skopane albo czytnik nie potrafi sobie z tym poradzić i po
    prostu nie pokazuje artykułów. Tak już długo to wygląda i jakoś nic się
    nie poprawia. No to chyba najprościej pójść sobie gdzie indziej.

  • 46. Data: 2022-09-29 22:34:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2022 o 21:11, ii pisze:

    > Neo czy twój czytnik ma laga?

    Neo, bo po zmianie serwera nie ma.

> [...]
    > i o tym zapomniałeś. I możesz tak mieć tylko na jednym z serwerów i
    > efekt będzie właśnie taki. A raczej nie pamiętasz co ustawiałeś.

    Wszystkie nowe. Bez przesady - nie ma tego aż tak dużo. Usenet to
    schyłkowa technologia. Userzy powymierali:P

    > Dlatego nie jest oczywiste, że
    > "lepiej Chmurkę" nawet jeśli jego właściciel chętnie udostępnia.

    Skoro działa lepiej to czemu nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-09-29 23:42:08
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 22:34, Shrek pisze:

    > Neo, bo po zmianie serwera nie ma.

    > Wszystkie nowe. Bez przesady - nie ma tego aż tak dużo. Usenet to
    > schyłkowa technologia. Userzy powymierali:P

    > Skoro działa lepiej to czemu nie?

    Ale serwer? Ciągle piszesz, że twój czytnik ma laga. Może z powodu
    serwera a może nie. Dajmy spokój, ja przecież nie twierdzę, że serwer
    tylko, że nie jest to pewne. Pomijając oczywiście, że zdaje się, już nie
    ma o czym mówić.

  • 48. Data: 2022-09-30 05:49:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2022 o 23:42, ii pisze:

    > Ale serwer? Ciągle piszesz, że twój czytnik ma laga.

    No serwer. Czytnik ten sam serwer zmieniony i laga nie ma.

    > Pomijając oczywiście, że zdaje się, już nie
    > ma o czym mówić.

    Jeszcze chyba przez chwilę jest;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2022-09-30 23:54:19
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 08:54, abs pisze:
    > Właśnie testuję tweaknews.eu. Działa znośnie. Za 2 euro mamy pakiet 10
    > GB co przy używaniu tylko newsów tekstowych

    A newsy nietekstowe można wysyłać w tym pakiecie?

  • 50. Data: 2022-09-30 23:57:51
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 10:59, Cavallino pisze:

    > Płatne newsy?
    > Spróbujecie Chmurkę lepiej....

    Chmurka ma ograniczenie do grup pl.* i alt.pl.*