eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › kontrolka check engine - co przyczyną?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2010-02-21 19:10:39
    Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>


    "karkow" <k...@o...pl> wrote in message news:hlrckl$1io$1@news.onet.pl...

    >>> dokladnie - ma dwie sondy. Ja chyba tez sklaniam sie ku sprawdzeniu
    >>> sondy bo jesli to bylby katalizator to by chyba nie przeszlo testu
    >>> spalin - czy sie mylę?;-)
    >>
    >> na 100% przejdzie bez problemu : ) spaliny beda w normie.
    >
    > spaliny bedą w normie mimo przytkanego/zużytego/rozsypanego katalizatora?

    Na przegladzie obowiazkowym? Nawet z wycietym katalizatorem przechodzi,
    jesli poza tym silnik jest w dobrym stanie...

    --
    Axel


  • 12. Data: 2010-02-21 19:33:48
    Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Od: Czarek Daniluk <c...@u...com>

    W dniu 2010-02-21 11:12, karkow pisze:

    > To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
    > nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum
    > 10k km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden
    > mechanik naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo,
    > powiedzial ze auto 'moze łapac falszywe powietrze').
    > Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
    > najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
    > Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
    >
    > pozdrowienia!

    Wróżka grupowa do tablicy !!
    Ten napewno powie Ci że musisz remont silnika zrobić ;)

    Pozdrawiam !!


  • 13. Data: 2010-02-22 01:27:01
    Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hlr0uq$4v3$1@news.onet.pl...
    > witam
    > od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
    > poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
    > warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
    > Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu katalizatora'
    > czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi sie ze zadne
    > (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo test spalin na
    > przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po wykasowaniu bledu lub
    > odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po przejecheniu okolo 50-100km za
    > razem.
    > To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
    > nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum 10k
    > km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden mechanik
    > naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo, powiedzial ze
    > auto 'moze łapac falszywe powietrze').
    > Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
    > najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
    > Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
    >
    > pozdrowienia!

    Może być nadal uszkodzony łącznik elastyczny wydechu. Jeżeli jest uszkodzony
    (przepuszcza) to ch.e. będzie świecić, zwłąszcza w hyundaiu. Wymiana
    łącznika z kosztem częsci to 150-200 zł. Raczej oddać do warszatu bo element
    musi być wspawany- na wymiar i dobrze(trwale)
    --
    Jackare
    getz lublin 3372 logan MCV



  • 14. Data: 2010-02-23 03:33:47
    Temat: Re: kontrolka check engine - co przyczyną?
    Od: Konci <k...@g...pl>

    karkow wrote:
    > witam
    > od kilku miesiecy mam taki problem (raz chyba pisalem na grupie ale nie
    > poskutkowało) - świeci sie kontrolka check engine. Byłem w kilku
    > warsztatach i widocznie zostawilem tam niepotrzebnie pieniadze...
    > Po podlaczeniu komputera wyskakuje cos w stylu 'blad ukladu
    > katalizatora' czy 'niewydajnosc ukladu katalizatora'. Objawy - wydaje mi
    > sie ze zadne (auto pali tyle ile palilo, wkreca sie na obroty, przeszlo
    > test spalin na przegladzie, etc). Kontrolka oczywiscie gasnie po
    > wykasowaniu bledu lub odlaczeniu akumulatora i zaswieca sie po
    > przejecheniu okolo 50-100km za razem.
    > To co przychodzi na mysl to katalizator (ale auto przeszlo test spalin,
    > nie wlaczyl sie ani razu tryb awaryjny - a przejechalem na tym minimum
    > 10k km), sonda (ale wiecej nie pali, nie swiruje na obrotach), jeden
    > mechanik naprawił 'łącznik elastyczny' (cokolwiek by to nie znaczylo,
    > powiedzial ze auto 'moze łapac falszywe powietrze').
    > Aha i chyba najwazniejsze - pacjent to hyundai coupe/tiburon z 2003r,
    > najechane 180k km (rzeczywisty przebieg), silnik 2.0 16V benzyna, 136KM.
    > Pali okolo 7,5-8,5 l na trasie.
    >
    > Z gory dziekuje za wszelkie sugestie
    >
    > pozdrowienia!
    Mialem podobnie. Skaner pokazal "katalizator za zimny". Komputer
    porownujac odczyt z obu sond widzi za duza roznice. Ja bym wymienil
    sondy, a przynajmniej jedna ,wymieniajac jedna masz 50% szansy ze
    wymienisz te dajaca zly odczyt.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: