  • 1. Data: 2010-02-20 22:41:22
    Temat: skrzyzowanie rownorzedne - pytanie glownie do miszczuf
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    Pytanie do znawcow pord oraz usenetowych madrali ds kultory na drodze.

    http://tinyurl.com/ykvydsn

    Ulica Andagawenska, Elzbiety Lokietkowny oraz Spytka z Melsztyna tworza
    skrzyzowanie rownorzedne. brak jakichkolwiek znakow dotyczaczych
    pierwszenstwa. NIE sa to ulice wewnetrzne, osiedlowe, czy tez prywatne. I
    teraz pytanie jak tam nalezy jezdzic ? Niestety(?) zdecydowana wiekszosc
    jezdzi trzymajac sie zasady ze Andagawenska jest glowna i tnie nie zwazajac
    na kwestie pierwszenstwa. A dwie pozostale traktowane sa jak
    podporzadkowane. Czy jazda zgodnie z pord czyli korzystanie z pierwszenstwa
    przed pojazdem jadacym z lewej, podczas skretu w lewo w Andagawenska to
    bedzie buractwo czy poprawne zachowanie?

  • 2. Data: 2010-02-20 22:54:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    peter pisze:
> [...]
    > pierwszenstwa przed pojazdem jadacym z lewej, podczas skretu w lewo w
    > Andagawenska to bedzie buractwo czy poprawne zachowanie?

    Tak w temacie byłem kiedyś świadkiem kłótni dwóch kierowców którzy
    strzelili się na takim dzielnicowym skrzyżowaniu równorzędnym.

    Kierowca który nie ustąpił pierwszeństwa twierdził że tamta droga była
    "boczna" (tzn. ta którą on jechał przejeżdżała przez skrzyżowanie
    prosto) i w dodatku prowadzi do szkoły.
    Drugi kierowca który miał faktycznie pierwszeństwo też nie wpadł na to
    że nadjeżdżającym z prawej się ustępuje, a twardo obstawał że jego ulica
    miała pierwszeństwo bo znajduje się przy niej szkoła.

    Nie wiem co panowie ostatecznie ustalili.

    Jeżeli chodzi o praktykę to faktycznie jest tak, że mało który kierowca
    ogarnia równorzędne skrzyżowanie o kształcie litery T. Na 90% jadący
    prosto wymuszą pierwszeństwo na nadjeżdżających z prawej strony.

  • 3. Data: 2010-02-20 22:57:15
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 22:41:22 +0100, peter na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Ulica Andagawenska, Elzbiety Lokietkowny oraz Spytka z Melsztyna
    > tworza skrzyzowanie rownorzedne.

    [...]

    > Czy jazda zgodnie z pord czyli korzystanie z pierwszenstwa przed
    > pojazdem jadacym z lewej, podczas skretu w lewo w Andagawenska to
    > bedzie buractwo czy poprawne zachowanie?

    Skoro skrzyżowania są równorzędne, to chyba odpowiedź znasz, prawda ?

    "Miłość wszystko zwycięża i my ulegamy miłości. Wergiliusz (Publius
    Vergilius Maro, 70 - 19 p.n.e.)"

  • 4. Data: 2010-02-20 22:59:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:
    > Jeżeli chodzi o praktykę to faktycznie jest tak, że mało który kierowca
    > ogarnia równorzędne skrzyżowanie o kształcie litery T. Na 90% jadący
    > prosto wymuszą pierwszeństwo na nadjeżdżających z prawej strony.

    Jestes wybitnym znawca PORD czy zaliczasz sie do usenetowych mądrali?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2010-02-20 23:04:34
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Skoro skrzyżowania są równorzędne, to chyba odpowiedź znasz, prawda ?

    przejrzyj z laski swojej niedawny post marjana to bedziesz wiedzial dlaczego
    mam watpliwosci :P

  • 6. Data: 2010-02-20 23:08:06
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Jestes wybitnym znawca PORD czy zaliczasz sie do usenetowych mądrali?

    wybitnym mozesz byc jedynie ty i twoi mezowie. a pytanie bylo do znawcow
    pord.

  • 7. Data: 2010-02-20 23:18:48
    Od: DoQ <p...@g...com>

    peter pisze:
    > wybitnym mozesz byc jedynie ty i twoi mezowie. a pytanie bylo do znawcow
    > pord.

    potrzebujesz znawcy pord zeby rozstrzygnac proste skrzyzowanie? PJ
    kupiles czy masz zamiar zdawac?

  • 8. Data: 2010-02-20 23:22:24
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > potrzebujesz znawcy pord zeby rozstrzygnac proste skrzyzowanie? PJ
    > kupiles czy masz zamiar zdawac?

    nie rozumiesz

  • 9. Data: 2010-02-20 23:32:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    peter pisze:
    > nie rozumiesz

    Doskonale rozumiem. Nie raz wystarczy tylko jeden przejazd ul.
    Cybernetyki w DC aby poznać "orłów" PORD, ciekawe ilu z nich zdalo PJ.

  • 10. Data: 2010-02-20 23:39:17
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Doskonale rozumiem. Nie raz wystarczy tylko jeden przejazd ul. Cybernetyki
    > w DC aby poznać "orłów" PORD, ciekawe ilu z nich zdalo PJ.

    jakbys rozumial to bys nie pytal czy znam pord. post napisalem po to zeby
    mnie uswiadomiono co bedzie gdy napisze ze w tym miejscu przywalilem w
    leszcza ktory pord nie zna. no to bede burak czy nie ?