  • 1. Data: 2010-02-20 18:48:44
    Temat: Łożyska samochodowe i klocki hamulcowe
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    VW Passat B4 1.9 TDI grudzień 1993 r.
    1. Jakich firm łożyska do piast kół polecacie? Chodzi mi o dobrą jakość,
    ale bez szaleństw cenowych? Może SKF?
    2. Jakich firm klocki hamulcowe do zacisków przednich polecacie? Proszę
    bez propozycji ceramiki, tytanów, czy chłodzenia ciekłym azotem.

    Z uprzejmym zapytaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-02-20 18:58:20
    Temat: Re: Łożyska samochodowe i klocki hamulcowe
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Jakich firm klocki hamulcowe do zacisków przednich polecacie? Proszę
    > bez propozycji ceramiki, tytanów, czy chłodzenia ciekłym azotem.

    Pytasz poważnie i naprawde masz tego rodzaju dylematy?
    Nie mozesz po prostu iść do sklepu i kupić łożysk i klocków jakie będą mieli
    do tego staruszka?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-02-20 19:22:17
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > Pytasz poważnie i naprawde masz tego rodzaju dylematy?
    > Nie mozesz po prostu iść do sklepu i kupić łożysk i klocków jakie będą mieli do
    tego staruszka?

    Nie chcę kupować tego, co Pan Kierownik zechciałby się pozbyć, bo nie
    "schodzi". W każdym sklepie zachwalają innego producenta, toteż
    pozwoliłem sobie zadać pytania na Grupie, celem uzyskania informacji od
    fachowców praktyków, pracujących w warsztatach samochodowych. Wolę kupić
    części które "wytrzymają" kilka lat, niż wymieniać je co rok lub
    częściej, szczególnie łożyska kół, bo w tym roku nawierzchnia dróg
    będzie składać się z samych lejów, jak po bombardowaniu lotniczym.

    Z poważaniem
    MJ

  • 4. Data: 2010-02-20 20:04:15
    Od: Adam Franik <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 19:22:17 +0100, Tata napisał(a):

> [...]
    > częściej, szczególnie łożyska kół, bo w tym roku nawierzchnia dróg
    > będzie składać się z samych lejów, jak po bombardowaniu lotniczym.

    Łożyska ruville będą trochę tańsze od SKF a jakość podobna. Za 2/3 tego
    można kupić jakiegoś Optimala ale o jakości sie nie wypowiem.

    Klocki... Zwykle polecam ATE. Jeżeli chcesz coś w miare dobrego i w
    rozsądnej cenie to możesz pomyśleć nad jakims Boschem albo TRW.

    --
    pozdrawiam,
    Adam F. & A3 TDI [SG][SWD]

  • 5. Data: 2010-02-20 20:13:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 18:48:44 +0100, Tata wrote:
    >VW Passat B4 1.9 TDI grudzień 1993 r.
    >1. Jakich firm łożyska do piast kół polecacie? Chodzi mi o dobrą jakość,
    >ale bez szaleństw cenowych? Może SKF?

    SKF uznana marka i dobre lozyska robi .. ale nie we Wloszech.
    Sprawdzic gdzie made in, Italy nie brac :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-02-20 20:49:06
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > VW Passat B4 1.9 TDI grudzień 1993 r.
    > 1. Jakich firm łożyska do piast kół polecacie? Chodzi mi o dobrą jakość,
    > ale bez szaleństw cenowych? Może SKF?

    lozyska najlepiej kupic na sztuki w sklepie z lozyskami. konkretnie to
    polecam nsk japonskie-i tylko takie. najpierw trzeba sprawdzic co jest w
    zestawie np skf. podane symbole lozysk przekazac gosciowi z hurtowni lozysk
    oraz dokupic uszczelniacz. i trzymac sie zasady ze nawet najgorsze lozysko
    na dobrym smarze pochodzi dluzej niz najlepsze na badziewnym. przy montazu
    ustawic odpowiedni luz i uzyc wspomnianego dobrego (najlepszego) smaru. nie
    uzywac towotu, tak jak to maja w zwyczaju druciarze min z tej grupy.

  • 7. Data: 2010-02-20 20:51:45
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > montazu ustawic odpowiedni luz i uzyc wspomnianego dobrego (najlepszego)
    > smaru. nie uzywac towotu, tak jak to maja w zwyczaju druciarze min z tej

    aha powyzsza zasada nie dotyczy przypadkow gdy lozysko wystepuje np z
    polosia jako jedna czesc. (nie wiem jakie lozyska sa w passacie)

  • 8. Data: 2010-02-20 20:53:22
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tata pisze:
    > VW Passat B4 1.9 TDI grudzień 1993 r.
    > 1. Jakich firm łożyska do piast kół polecacie? Chodzi mi o dobrą jakość,
    > ale bez szaleństw cenowych? Może SKF?

    SNR, SKF

    > 2. Jakich firm klocki hamulcowe do zacisków przednich polecacie? Proszę
    > bez propozycji ceramiki, tytanów, czy chłodzenia ciekłym azotem.

    ATE, FERODO, Bosch

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2010-02-20 20:53:49
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > Łożyska ruville będą trochę tańsze od SKF a jakość podobna. Za 2/3 tego
    > można kupić jakiegoś Optimala ale o jakości sie nie wypowiem.

    ruville jest zawsze drozszy od skf

  • 10. Data: 2010-02-20 20:59:08
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    >(nie wiem jakie lozyska sa w passacie)

    i juz wiem, sprawdzilem. to bedzie 40x72x37. z FŁT kosztuje 25 zl, SKF
    niewiele wiecej, NSK 35 zl. Nie do wszystkich aut w ten sposob mozna dokupic
    lozyska niestety.