  • 11. Data: 2020-11-14 18:55:02
    Temat: Re: który lepszy
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-14 o 17:26, Czarek pisze:

    > Jaki element w samochodzie jest w nanometrach?

    ocynk w Maździe?

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-11-15 08:28:43
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > Żadnym z nich.
    > Ale dużo zależy od przebiegu krzywej momentu.

    no tak

    weźmy konkretnie

    służbowo mam panda2 1.1 54KM 88Nm@2750
    służbowo mam skoda 1.2 55KM 108Nm@3000

    ten drugi samochód o 100kg cięższy a jeździ o wiele lepiej

    WTF?

    ja się kłócę ze znajomymi że to te niuty

    poruszam się nimi po tym samym terenie i w tym samym miejscu np
    podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach

    a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się
    niutami a nie mocą, zakładam że 1.2 75KM 118Nm@2750 będzie lepsze od 1.2
    85KM 118Nm@4200 przy tej samej masie i z 1 osobą

    i niech mi ktoś nie tłumaczy że mam rypać obrotami jadąc pod górkę
    redukować na 2 bieg żeby mieć 5000obr...plisss

  • 13. Data: 2020-11-15 08:37:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2020 o 08:28, Peter pisze:

    > poruszam się nimi po tym samym terenie i w tym samym miejscu np
    > podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach

    Skoro przy podobnych obrotach, to nic dziwnego. Moc to obroty razy
    niutki. Skoro ma te same obroty i o 1/5 mniejsze niutki to masz również
    o 1/5 niższą moc. Tego "słabszego" musisz wysoko kręcić.

    > a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się
    > niutami a nie mocą,

    To generaalnie źle się kierujesz.

    > zakładam że 1.2 75KM 118Nm@2750 będzie lepsze od 1.2
    > 85KM 118Nm@4200 przy tej samej masie i z 1 osobą

    Zdefiniuj lepsze. A w zasadzie nawet nie musisz -t tegbo jedyne co
    wynika, to że tego drugiego trzeba _pewnie_ kręcić wyżej.

    > i niech mi ktoś nie tłumaczy że mam rypać obrotami jadąc pod górkę
    > redukować na 2 bieg żeby mieć 5000obr...plisss

    Żeby dobrze jechał:P

    --
    Shrek

  • 14. Data: 2020-11-15 09:08:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > ten drugi samochód o 100kg cięższy a jeździ o wiele lepiej
    >

    > WTF?
    >
    > ja się kłócę ze znajomymi że to te niuty

    Różnica w tych maks, jest na tyle niewielka, do tego równoważona przez
    masę, ze raczej to nie to, raczej sam przebieg krzywej.

> [...]
    > podjazd/górka panda2 zdycha a skoda ciągnie przy podobnych obrotach
    >

    > a problem dlatego że mam zamiar kupić nowy samochód i kieruję się

    Może, ale nie musi.
    Zależy ile nm produkują te silniki przy tych samych obrotach.
    No i konstrukcja - jeśli to pierwsze będzie wolnossącym dieslem, a
    drugie dobrze doładowaną benzyną, z w miarę płaską krzywą przebiegu
    momentu, to na 100% to drugie będzie jeździło dużo lepiej.

  • 15. Data: 2020-11-15 09:24:51
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > służbowo mam panda2 1.1 54KM 88Nm@2750
    > służbowo mam skoda  1.2 55KM 108Nm@3000

    kolejny dobry przykład to fiat 500

    stary miał 1.2 69KM 102Nm@3000
    nowy ma 1.0 70KM 92Nm@3500

    no i każdy kto testuje albo jeździł poprzednią i nową wersją powie że ta
    nowa muli niesamowicie a przecież koni ma więcej

    i magiczne słowo HYBRID w nowej wersji

    acha ...cały czas mowa o wolnossących silnikach

  • 16. Data: 2020-11-15 09:26:28
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > acha  ...cały czas mowa o wolnossących silnikach

    i benzynach!

  • 17. Data: 2020-11-15 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Peter p...@o...pl ...

    > stary miał 1.2 69KM 102Nm@3000
    > nowy ma 1.0 70KM 92Nm@3500
    >
    > no i każdy kto testuje albo jeździł poprzednią i nową wersją powie
    > że ta nowa muli niesamowicie a przecież koni ma więcej

    konia ma wiecej... ;-DDD
    Kto to jest w stanie wyczuc?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 18. Data: 2020-11-15 14:00:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-14 o 18:55, Irokez pisze:

    > ocynk w Maździe?

    oraz lakier w mitsubishi ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-11-15 21:26:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > ocynk w Maździe?

    :D

    pikne:)

    a tak swoją drogą ostatnio jakoś nie widziałem żadnej zardzewiałej
    mazdy. poprawili się czy po prostu się trafiło?

  • 20. Data: 2020-11-15 22:09:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.11.2020 o 11:13, Peter pisze:
    > samochód o wadze 900kg
    >
    > 1. 50nm 100KM
    > 2. 100nm 50KM
    >

    > który będzie miał lepsze osiągi i będzie się nim lepiej/żwawiej
    > jeździło? :)

    A chcesz się żwawiej ścigać czy żwawiej ciągnąć pług?