  • 11. Data: 2021-01-22 13:46:26
    Temat: Re: lampy uliczne
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/01/2021 22:21, Michal Jankowski wrote:
    > Led się nie będzie brudzić?

    Widziałem gdzieś reklamę lampy do oświetlenia ulicy która część świecącą
    miała od spodu i był to jednolity kawał tworzywa, być może z
    "wtopionymi" ledami, a część zasilajacą hermetycznie zamkniętą z boku. W
    efekcie czego probem brudzenia się lampy rozwiązywano dostatecznie długą
    myjką ciśnieniową z samochodu który jechał sobie po ulicy. Coś poniżej
    10 sekund na lampę.

    Sodową trzeba jednak rozbierać.

  • 12. Data: 2021-01-22 14:02:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >świecącą miała od spodu i był to jednolity kawał tworzywa, być może z
    >"wtopionymi" ledami, a część zasilajacą hermetycznie zamkniętą z

    Ogolnie dosc typowe rozwiazanie ... tylko czy na pewno "wtopione" i
    czy na pewno na tyle hermetyczne, ze kurz sie nie dostanie przez ...
    30 lat ?

    > W efekcie czego probem brudzenia się lampy rozwiązywano dostatecznie
    > długą myjką ciśnieniową z samochodu który jechał sobie po ulicy. Coś
    > poniżej 10 sekund na lampę.

    A w ogole jest problem z zabrudzeniem od zewnatrz ?

    >Sodową trzeba jednak rozbierać.

    albo w miare szczelna konstrukcja i filtry na otworach, zeby kurz sie
    do srodka nie dostawal.
    W zasadzie to chyba tak jest.

    No i jesli co pewien czas trzeba "zarowke" wymienic ... moze przy
    okazji klosz umyc.

    J.

  • 13. Data: 2021-01-22 14:31:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2021 14:02, J.F. wrote:
    > Ogolnie dosc typowe rozwiazanie ... tylko czy na pewno "wtopione"

    Wyglądało jak jeden blok plastiku, zintegrowany z odbłyśnikiem (a może
    to też radiator), może w jednym kawałku "akrylu" czy co tam mają. Jak
    nie pęknie, nie ma jak się dostać brud czy woda.

    > i czy
    > na pewno na tyle hermetyczne,

    Może to gołe LEDy zalewane w całości. To się raczej nierozszczelni.

    > A w ogole jest problem z zabrudzeniem od zewnatrz ?

    W takiej lampie led pewnie tak. W sodowej znacznie więcej kłopotów to
    zabrudzenie w środku, w okolicy świeci kilka takich co do których nikt
    nie zaglądał od dawna i nic nie dają. Wieksza część moich skromnych
    obserwacji lamp sodowych to jednak brud w środku obudowy, zalegajacy
    latami. Same klosze też żółkną, nie wiem czy zmienia to strumień lampy
    sodowej.

    > No i jesli co pewien czas trzeba "zarowke" wymienic ... moze przy okazji
    > klosz umyc.

    Nie spotkałem się z myciem przy okazji wymiany żarówek, jako obserwator
    takich akcji. Zakładają co jest, choćby było czarne.

    Natomiast tamta była wymieniana w całości. Razem z odbłysnikiem. Może to
    tylko "wtopina folia aluminiowa" co powoduje że koszta są znikome.

    Szukam tej reklamy na YT, ale na razie bezskutecznie.

    U mnie w okolicy wymieniają powoli na ledy. Wada taka że chyba częściej
    się psują, od sodowych. I mam wrażenie że wcale nie z powodu uszkodzenia
    samych ledów, tylko całej reszty klamotrów je zasilających (!).

  • 14. Data: 2021-01-22 14:31:50
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/01/2021 12:36, Kris wrote:

    > Przymierzałam się do napisania podobnego postu
    > U nas w mieście wymienili większość chyba już lamp na ledowe i nocą jest
    zdecydowanie ciemniej
    > To moje odczucie ale żona córka i kilku znajomych ma podobne odczucia
    > Cos w tym jest bo w ostatnich tygodniach na szybko dokładają lamp w okolicach
    przejść dla pieszych.
    > A najlepiej zrobili na wiosce gdzie moja mama mieszka. Na drodze prowadzącej do
    wioski(ok1,5 km) postawili latarnie led ładowane solarnie. I teraz jest tak że
    zaczynają świecić ok 16,30(jak się ściemnia a ok 20tej większość z nich już nie
    świeci. Pewnie lipne lub zbyt małe aku dali.

    U mnie akurat jak wymienili (UK) jest o wiele jasniej.

  • 15. Data: 2021-01-22 16:50:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 22/01/2021 14:02, J.F. wrote:

    >Wyglądało jak jeden blok plastiku, zintegrowany z odbłyśnikiem (a
    >może

    Odblysnika w LED raczej nie ma.

    >to też radiator), może w jednym kawałku "akrylu" czy co tam mają. Jak
    >nie pęknie, nie ma jak się dostać brud czy woda.

    >Może to gołe LEDy zalewane w całości. To się raczej nierozszczelni.

    Moze.

> [...]
    >nikt nie zaglądał od dawna i nic nie dają. Wieksza część moich
    >skromnych obserwacji lamp sodowych to jednak brud w środku obudowy,

    No wlasnie - to moze z zewnatrz myc nie trzeba, nawet LED ...

    >Nie spotkałem się z myciem przy okazji wymiany żarówek, jako
    >obserwator takich akcji. Zakładają co jest, choćby było czarne.

    takie rzeczy coraz czestsze
    https://www.przetargi.info/przetarg/1-mycie-kloszy-w
    -oprawach-parkowych-o%C5%9Bwietlaj%C4%85cych-osiedla
    -na-terenie-miasta-o%C5%9Bwi%C4%99cim-przy-ul.-szary
    ch-szeregoacutew-ul.-syreniusza-ul.-sarkanusa-ul.-ba
    %C5%82andy-i-przed-blokiem-przy-ul.-andrzeja

    czy
    https://zdm.waw.pl/aktualnosci/przetarg-na-konserwac
    je-oswietlenia-kolejna-szansa-na-oszczednosci/

    "Do zadań konserwatora w ramach 3-letniej umowy będzie należało m.in.
    usuwanie usterek (całodobowe pogotowie), zapewnienie prawidłowego
    działania latarni (opraw i wszystkich urządzeń oświetleniowych),
    dbanie o estetyczny wygląd, mycie kloszy i słupów a w razie potrzeby
    wymiana na nowe.
    Ważnym zadaniem będzie też systematyczne usuwanie z urządzeń
    oświetleniowych nielegalnych plakatów, reklam itp."

    J.

  • 16. Data: 2021-01-22 16:53:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >Przymierzałam się do napisania podobnego postu
    >U nas w mieście wymienili większość chyba już lamp na ledowe i nocą
    >jest zdecydowanie ciemniej

    To ja tak nie mam - te LED dosc dobrze swieca.
    Ale oko to nie przyrzad pomiarowy.

    >Cos w tym jest bo w ostatnich tygodniach na szybko dokładają lamp w
    >okolicach przejść dla pieszych.

    Przyczyna moze byc calkiem inna - wymogi prawne, dotacje unijne itp
    :-)

> [...]
    >ściemnia
    >a ok 20tej większość z nich już nie świeci. Pewnie lipne lub zbyt

    Albo za male panele. Teraz noc 16h trwa, a dzien pochmurny.

    J.

  • 17. Data: 2021-01-22 17:51:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/01/2021 16:50, J.F. wrote:
    > Odblysnika w LED raczej nie ma.

    W środku było wiele ledów. To taka cegła była. Od góry coś srebrnego,
    zalane w jeden blok. Może świeciły w góre w celu mniej punktowego światła?

    > No wlasnie - to moze z zewnatrz myc nie trzeba, nawet LED ...

    Co by źle nie mówić o ledach - kolory lepsze.

    > dbanie o estetyczny wygląd, mycie kloszy i słupów a w razie potrzeby
    > wymiana na nowe.

    Zależy czy definiują potrzebę "już prawie nie widać".

  • 18. Data: 2021-01-23 18:05:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, January 22, 2021, 4:50:43 PM, you wrote:

    > Odblysnika w LED raczej nie ma.

    Jest. Każdy LED ma odbłyśnik. Struktura jest w nim umieszczona.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2021-01-25 19:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..

    >Jest. Każdy LED ma odbłyśnik. Struktura jest w nim umieszczona.

    Tzn jak - cieniutki krysztalek LED nalozony na metalowe lustro, czy
    lustro jakos zrobione w strukturze ?

    Tak czy inaczej - tego nie widac.

    J.