    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 26 Apr 2022 09:52:19 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <14jmuv2hgne4v$.xh2ig54zfsk3.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: laser raz jeszcze
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 26 kwietnia 2022 o 15:52:44 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Granat/mała mina rzadko od razu zabijają. A przynajmniej nie cała
    > drużynę. Wiec bedziesz mial swoje, czy raczej ich, koszty.
    > No nie wiem, jak tam zwykli rosyjscy żołnierze uczeni.
    >
    > P.S.
    > https://www.youtube.com/watch?v=FfzOoL0Qz6Q
    >
    > Jesli dobrze widze - kazdy bez nogi.
    > I dobrze - im sie to po prostu należało :-)
    > Jak zabronili dynamitu i trotylu, to zabronią i laserów :-)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/M18A1_Claymore
    >
    > Sterowana, niedroga, tez moze paru oslepic, a i na inne sposoby
    > uszkodzic.
    > No :-)
> [...]
    Uparłeś się na miny a je trzeba rozkładać, zakopywać. Często są zagrożeniem dla
    swoich. Miny się sprawdzaja na granicach. Masz wszędzie informacje że są miny.
    Gdybyśmy po swojej stronie na granicy z Białorusią mieli pola minowe to nikt poza
    przejściami granicznymi by do nas nie przechodził. Posługiwanie się minami przez
    samotnego wilka jest mało praktyczne. Nie chcę stworzyć karabinu laserowego dla
    wojska tylko dla siebie. Jeszcze nie kupuje lasera. Nie lubię nietrafionych zakupów.
    Chwilowo chciałbym się dowiedzieć czy realne jest stworzenie skutecznej broni
    laserowej. Ona już jest, jeśli w linkach jakie dałem opisano działanie lasera
    zielonego i opis pasuje poza jednym szczegółem do tego co chciałbym osiągnąć.