    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: laser raz jeszcze
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 25 Apr 2022 16:23:38 +0200

    On Mon, 25 Apr 2022 05:14:20 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Myk w tym że nie chce trafiać. Sam ma trafić.

    a to troche trudniejsze :-)

    > Ustawiam kilka laserów
    > żeby za barierę robiły. Ustawiam na wysokościach zbliżonych do
    > wysokości oczu nad ziemią.

    Ale to nie tak dziala.
    Swiecic musisz z kierunku, w ktory on/i patrzą.

    Swiatlo musi trafic do oka.

    I tu sa dwie wersje:
    -dodajesz uklad celowania, zeby wąska wiązka lasera trafila w
    oko/oczy,
    -dajesz szerszą wiązkę o wiekszej mocy/energii, zeby ta drobna część
    ktora wpadnie w zrenicę tez szkody narobiła.

    Uwage delikwenta mozna przyciągnac jakims slabym swiatlem.
    Jak bedzie wąska wiązka, np lasera, to koledzy moze nawet nie zauwazą.
    On spojrzy, potem go oslepisz drugą wiązką, a koledzy bedą sie dziwic
    o czym on mówi.

    > Jeśliby się dało zogniskować na małej
    > powierzchni to robię niewielkie ruchy góra dół. Ja nie chcę
    > oślepić całej drużyny, chociaż byłoby warto. Wystarczy załatwić
    > jednego i staje się dużym problemem dla swoich. Długo się ponieść
    > albo prowadzić nie da. Jak przyleci helikopter to ktoś inny ma go
    > załatwić rakietką. Jak ambulans jedzie to ma po drodze dostać z
    > granatnika. Osłona z czołgów patrz ambulans. Zabicie to najgorsze
    > wyjście. Zostawia trupa i pójdą dalej zabijać.

    A myslisz, ze slepego nie zostawią? :-)

    Ale znow - laser tak nie dziala. Uszkadza siatkowke miejscowo.

    Chcesz inaczej - "kwarcówkę" zapal w dogodny miejscu.
    Podejdą, zaczną sie gapic ... a UV bedzie działać.

    > Na dodatek będą jeszcze bardziej wkurwieni.

    I dlatego proponuje granat/minę.
    Niewielu wkurwionych zostanie.

    J.