  • 21. Data: 2021-07-27 17:52:56
    Temat: Re: ledowy flash (stroboskop?)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Najwyżej dziesiątki nanosekund.

    Jakiejś fosforescencji te luminofory nie mają?

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-07-27 19:52:02
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    > Jakiejś fosforescencji te luminofory nie mają?

    AFAIK to fluorescencja. Ale upierał się nie będę :-)

    P.P.

  • 23. Data: 2021-07-27 20:00:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > AFAIK to fluorescencja. Ale upierał się nie będę :-)

    Ja też się nie upieram. Fluorescencja jest jak najbardziej
    zamierzona i pożądana, ale czy w takim luminoforze nie ma też
    substancji o własnościach fosforescencyjnych? Mam wrażenie, że
    niektóre lampy ledowe lekko świecą po wyłączeniu. I nie jest
    to tylko prąd z kondensatorów.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2021-07-27 21:29:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2021 20:00:05 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > substancji o własnościach fosforescencyjnych? Mam wrażenie, że
    > niektóre lampy ledowe lekko świecą po wyłączeniu. I nie jest

    Pamietam, jak kiedys gasilem swiatlo w laboratorium, i ekrany
    oscyloskopow swiecily. Oscyloskopy zwykle, polskie, z normalna
    poswiatą. I chyba nawet nie byly wlaczane przez caly dzien - to od
    swietlowek ta poswiata.
    No ale .... w oscyloskopie taka sekundowa poswiata to chyba
    przydatna, moze jednak celowo taka.

    J.

  • 25. Data: 2021-07-28 00:51:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-26, Mchal M. Lechanski <m...@d...eu> wrote:
    > Początkiem całego problemu było takie zdjęcie:
    >
    > https://paste.pics/f8d30982e46e53b8e25cfb58a0dc8be6

    Ładne. W pierwszym momencie pomyśłałem, że chodzi o anagilf.

    > trzy lampy wyzwolone jednym impulsem, dwie z filtrami, jedna lampa
    > sterowana kabelkiem, dwie (niebieska i czerwona) raadiowo z tego samego
    > nadajnika. To zdjęcie to absolutny przypadek że akurat tak to wyszło.
    > A ja chciałbym mieć kontrolę nad tym efektem - stąd wymóg jak
    > najkrtszego czasu błysku i kontroli opóźnień pomiędzy błyskami.

    Ale kontrolować to tu sterować stopniem niezsynchronizowania. To chyba
    trudniejsze technicznie niż dobra synchronizacja. Nb. jak to są tego
    typu małe obiekty to nie lepiej byłoby ze 3 moduły led na jakiś kablach
    z jednym kontrolerem?

    Tylko te 65A o których wspomniano, to chyba musiałby być grube, żeby nie
    zaliczyć spaku napięcia (=>jasności)? Jak to jest przy takich krótkich
    czasach? Tam się też na kablach jakieś pojemności nie będą robić?
    W sumie to można wziąć rozruchowe do samochodu :)

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2021-08-03 17:41:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pamiętam podobnie świecące ekrany domowych telewizorów.

    -----

  • 27. Data: 2021-08-03 20:49:43
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 03.08.2021 o 17:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pamiętam podobnie świecące ekrany domowych telewizorów.

    Nawet książki na półce, albo płyty CD na regale. :) Tylko że w tych
    przypadkach poświata długa, bo marketingowy czynnik wymagany.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2021-08-03 21:40:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Nawet książki na półce, albo płyty CD na regale. :) Tylko że w tych
    > przypadkach poświata długa, bo marketingowy czynnik wymagany.

    Załapałem się jeszcze na zegarek, nawet nie ruski, tylko szwajcarski,
    co to świecił bezustannie aż do rana. Jakieś cóś promieniotwórcze
    dawali do farby we wskazówkach i kropeczkach obok cyferek.

    --
    Jarek