  • 1. Data: 2021-07-31 00:44:35
    Temat: lepiące obudowy
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Co to za syf wyłazi z obudów i kabli?
    Pewnie jest mega rakotwórczy :)

    Wyjąłem na urlopie nawigację z pudełka chyba
    po 10 latach leżenia i nic tylko wyrzucić.
    Umyłem rozpuszczalnikiem nitro i widzę, że dalej
    chce się pocić ten plastik.

    To samo kable od ładowarek. Jeśli nowy się czepia dłoni
    to wkrótce zgnije.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2021-07-31 04:48:37
    Temat: Re: lepiące obudowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-30, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > Umyłem rozpuszczalnikiem nitro i widzę, że dalej
    > chce się pocić ten plastik.
    >
    > To samo kable od ładowarek. Jeśli nowy się czepia dłoni

    Powłoka na bazie kauczuków naturalnych badź syntetycznych z kupą
    nienasyconych wiązań podwójnych, które powoli reagują z tlenem z
    powietrza, tym szybciej im wyższa temperatura otoczenia. Gówno jakich
    mało. Mam nieszczęście mieć tym pokrytego Della XPS. Nie chcesz wiedzieć
    jak wygląda. Sztandarowy przykład, że nawet duże firmy mają poważne
    deficyty w ogarnięciu tak prostej rzeczy, jak to, że nie każdy sprzęt
    będzie całe życie pracował w klimatyzowanym pomieszczeniu.

    Nie myj nitro a IPA lub etanolem. Nitro uszkodzisz to co jest pod
    powłoką (o ile to "plastik") lub wręcz zrobisz mieszankę tego syfu z
    plastikiem.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-07-31 11:27:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :

> [...]
    > deficyty w ogarnięciu tak prostej rzeczy, jak to, że nie każdy sprzęt
    > będzie całe życie pracował w klimatyzowanym pomieszczeniu.

    Przeznaczeniem sprzętu nie jest pracować całe życie, tylko do końca
    gwarancji. Chyba, że za życie uznajemy życie sprzętu, więc tak, całe
    życie to, najczęściej, 2 lata ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 4. Data: 2021-07-31 12:58:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Jul 2021 02:48:37 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > sprzęt
    > będzie całe życie pracował w klimatyzowanym pomieszczeniu.

    Czy aby na pewno problem w tym, że firmy nie "umieją"? Czy raczej
    używasz produkt poza okresem gwarancji po której wg oczekiwań
    producenta powinieneś kupić nowy a stary oddać do utylizacji? Koniec
    gwarancji nie jest po to by wiedzieć do kiedy można mieć "darmową
    naprawę" ale by wiedzieć kiedy należy kupić nowy sprzęt a stary
    wyrzucić.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2021-07-31 16:01:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:9S2NI.722257$HdJ9.82908@fx09.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Powłoka na bazie kauczuków naturalnych badź syntetycznych z kupą
    > nienasyconych wiązań podwójnych, które powoli reagują z tlenem z
    > powietrza, tym szybciej im wyższa temperatura otoczenia.

    kurdę dziwny wybór plastiku na urządzenie przyklejone do przedniej
    szyby samochodu.

    > Gówno jakich mało.

    tak

    > Mam nieszczęście mieć tym pokrytego Della XPS. Nie
    > chcesz wiedzieć jak wygląda.

    oj

    > Nie myj nitro a IPA lub etanolem. Nitro uszkodzisz to co jest pod
    > powłoką (o ile to "plastik") lub wręcz zrobisz mieszankę tego syfu
    > z plastikiem.

    a :/

    --
    Piter

  • 6. Data: 2021-08-01 09:12:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-31, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > gwarancji nie jest po to by wiedzieć do kiedy można mieć "darmową
    > naprawę" ale by wiedzieć kiedy należy kupić nowy sprzęt a stary

    Gwarancja byłą roczna. Zaczął się lepić po roku czasu. Niestety jestem
    poza EU bo tak bym ich przeczołgał po niezgodności z umową. Zobacz co to
    za laptop (Dell XPS 13), ile kosztuje, i czy na pewno takie coś powinno
    się zacząć lepić po roku z małym kawałkiem. Jedyna korzyść z tego
    wszystkiego, pokazuję go teraz studentom w ramach zajęć z analizy
    przyczyn uszkodzeń powłok (RCFA).

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-08-01 09:16:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-31, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:9S2NI.722257$HdJ9.82908@fx09.ams1>

    > kurdę dziwny wybór plastiku na urządzenie przyklejone do przedniej
    > szyby samochodu.

    Bo się co poniektórym producentom wydaje, że to bajer jak jest takie
    miłe, gumowe w dotyku.

    > oj

    Mam 2 koty.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-08-01 15:22:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bywa.
    Prawdopodobnie najgorszy pod tym względem był Ericsson r310s ("rekin"), po zaledwie
    paru latach jakbyś trzymał lepiącą plastelinę;
    nie wiem, czy kontakt z morską wodą miał znaczenie.
    Guma z Siemensa M75 kompletnie zlazła (znów sporo soli, za to cała reszta nadal w
    użyciu w odróżnieniu od Eryka, w których paru
    padło to samo: końcówki mocy); nie wiem, jaki na stan gumy oprócz soli miało wpływ
    siedzenie z fonem w saunie (ok. 110 °C).
    GPS Magellan Meridian zaczyna być inny w dotyku, ale jeszcze nie lepi (a to już 15
    lat?).
    Gumowaty przemiły w dotyku nalot z golarki Philips (prawie 30 lat?) pościerał się,
    ale lepi się niewiele.

    -----

  • 9. Data: 2021-08-02 03:40:45
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-07-31 o 00:44, PiteR pisze:
    > Umyłem rozpuszczalnikiem nitro i widzę, że dalej
    > chce się pocić ten plastik.
    Use nowa guma, Luke. Kilkanaście zł i po kłopocie.
    Nie przywróci gumy do fabrycznego stanu, ale nie będzie się lepić i
    ocaleje. Jeśli na gumie są napisy, to niestety zostaną zmyte.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2021-08-02 10:46:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Jul 2021 23:44:35 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > Umyłem rozpuszczalnikiem nitro i widzę, że dalej
    > chce się pocić ten plastik.
    >
    > To samo kable od ładowarek. Jeśli nowy się czepia dłoni

    W kablach to raczej rzadkosc, natomiast takie "gumowane obudowy", to
    faktycznie zmora.
    Internet poleca zmyc ... cała ta gume. Izopropanol, denaturat,
    benzyna, gabka scierna.
    Jeden polecal aceton, tylko w niewielkiej ilosci.

    Ale ... pod spodem jest jakies tworzywo, mozliwe ze polistyren czy ABS
    ... to aceton i rozpuszczalnik nitro spowoduja, ze i on sie bedzie
    kleil :-(
    A ABS to i chyba i benzyna moze zaszkodzic.

    J.