  • 11. Data: 2022-09-26 09:50:13
    Temat: Re: macie już tv oled?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2022 20:16:42 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

    > Przestałem kupować Szajsungi. Notorycznie mają wypalany OLED i na
    > dodatek czujniki wysiadają (kilka modeli) Xiaomi też ma problem z OLED.
    > Wystarczy jakaś gra ze statycznym ekranem (u mnie Ingress).
    >
    > Jeśli jednak ktoś ma ustawione szybkie wygaszanie, lub nie używa
    > telefonu gdzie ~1h jest odpalony ekran...to raczej tego nie doświadczy
    > szybko.
    >
    > Przykład? Proszsz
    > https://www.tabletowo.pl/wypalony-amoled-samsung-rek
    lamacja-serwis/

    Dajesz IMO mało wiarygodną stronę.
    Zacytuję jeden z komentarzy:

    "Co za brednie....akurat sam byłem świadkiem tej rozmowy. Pan Piotr
    zachowywał się w sposób bezczelny i arogancki wobec pracowników. Mało tego
    połowę tej rozmowy sobie wymyślił. Ja na miejscu pracownika firmy Samsung
    domagałbym się przeprosin."

    Poza tym widzę tam wiele komentarzy od osób, które piszą, iż intensywnie
    używają smartfonów i nie mają opisywanych oproblemów.

    > https://brokendigi.com/testy-wyswietlacz-oled-i-supe
    r-amoled/

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2022-09-26 10:03:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2022 19:48:23 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    >
    > miałem dobry monitor 24, zapragnąłem większy. Wpadł mi w ręce tv sony
    > 40cali, naprawiłem, działa jako monitor. Szczerze - jest za duży. w
    > sensie, trzeba by usiąść dalej, ale biurko, klawiatura, mysz - nie
    > pozwalają. ekranu mogę dotknąć ręką. muszę wykombinować inny uchwyt,
    > dostanę 20cm wiecej. Co z tego ze za duży? A no skupiając się na tym
    > oknie w którym teraz piszę, a jest wieksze od kartki a4, totalnie nie
    > zwracam uwagi, co sie dzieje w drugim rogu. poprostu zaplanuj sobie
    > odległości, zebyś samymi oczami ogarniał, bez kręcenia głową

    Potwierdzam.
    Duży monitor ma sens z dużą rozdzielczością, typu 4k.
    Bardzo dobrze sprawda się wtedy praca na wielu okienkach, np. w linuksach
    czy na maszynach wirtualnych.

    > telewizor nie załącza się i nie wyłącza wraz z kompem. ja to rozwiazałem

    Włącza się, o ile korzysta z HDMI CEC czy jak to tam się nazywa.
    Sprawdzone u mnie na wszystkich przypadkach, w tym na starym Samsungu
    monitorze z tunerem TV, który kupiłem już kilkanaście lat temu.
    Tak też ustawiałem u rodziny czy znajomych - przykładowo włączenie tunera
    SAT/TV włącza odbiornik TV.
    U mnie laptop też potrafi włączyć TV obecnością sygnału na HDMI.

    > tak, że zbudowałem z arduino i diody ir, rodzaj pilota który włącza tv
    > gdy załącza sie komputer i wyłącza tv gdy gaszę PCta.

    Na pewno podpinałeś HDMI-HDMI?
    Nie była to jakaś przelotka typu DVI-HDMI?

    > rozdzielczośc. 1080punktów w pionie to dramatycznie mało. stary monitor
    > miał więcej, chyba 1200 i też czasami brakowało. ale jak teraz mam mniej
    > - to strony www mam w chromie ustawione na 75-90%, co znowu skutkuje
    > zwężaniem ich, więc po bokach jest więcej pustego pola. 1080punktów to
    > fullHD... więc ja sugeruję 3K lub 4k.

    Potwierdzam.

    > Mam ekran 40 cali i do 24 cali nie wrócę. ale jeśli chodzi o jakość - to
    > monitor był o wiele lepszy, nawet pomimo tego że wzrok mam słaby. Dalej
    > nie mam funkcji - odchodze od kompa - telewizor po 15 minutach
    > przechodzi w stan czuwania. Albo wygaszacz, albo komp się "wyłącza" a na
    > telewizorze jest napis - brak sygnału - i tak czeka ileś tam minut -
    > dopiero się wyłącza. ale na tą zwłokę nie mam wpływu.
    > Gdybym miał teraz wybierać, wybrałbym chyba 32-37 cali i rozdzielczość
    > 3K- 4K, tyle ze nie wiem czy takie coś istnieje.

    Są małe monitory z takimi rodzielczościami.
    Ba, nawet jeden z moich laptopów (ThinkPad P70) ma matrycę 4k, ale trzeba
    pracować z lupą ;) gdyby się chciało mieć 4k 100%. A przynajmniej ja. To
    znaczy da się wszystko przeczytać, ale odległości kątowe czy tam gęstość
    jest tak duża, że czytanie jest męczące.
    Ale za to można spokojnie oglądać filmy 4k w natywnej rozdzielczości czy
    pracować nad grafiką.
    Normalnie dla Win7 i linuksów mam rozdzielczość 1920, a dla Win10 4k i
    bodajże 160%.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2022-09-26 10:49:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, September 26, 2022, 9:50:13 AM, you wrote:

> [...]
    > połowę tej rozmowy sobie wymyślił. Ja na miejscu pracownika firmy Samsung

    Jasssne, podpisano - pracownik Samsunga ;)

    > Poza tym widzę tam wiele komentarzy od osób, które piszą, iż intensywnie
    > używają smartfonów i nie mają opisywanych oproblemów.
    r-amoled/

    A jednak mają. Moje starsze telefony służą mi za podręczny kalkulator
    - do swojego kresu. I niestety - wyraźnie widać na białym ekranie
    wszystkie elementy kalkulatora, wypalone. W tej chwili nie pokażę, bo
    w S4, którego używałem ostatnio spuchła bateria i nie chcę go
    podłączać a wcześniejszy S+ już się zbrickował :(

    Po wypłacie spróbuję oddać S4 do serwisu - może mają jeszcze baterie
    do niego. W tej chwili wygląda to źle:
    https://photos.app.goo.gl/FnNeMYnnJSGrNLv18

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2022-09-26 16:16:00
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    [...]
> [...]
    > podłączać a wcześniejszy S+ już się zbrickował :(
    >
    > Po wypłacie spróbuję oddać S4 do serwisu - może mają jeszcze baterie

    Ma to sens? Za cztery dychy na Allegro hp30s.

    Paweł

  • 15. Data: 2022-09-26 16:31:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Monday, September 26, 2022, 4:16:00 PM, you wrote:

    > Ma to sens?

    Sentymentalny jestem.

    > Za cztery dychy na Allegro hp30s.

    Trzeba jeszcze telefon posklejać. Bateria z Allegro ekran wypchnęła...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2022-09-26 23:53:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.09.2022 o 09:50, Adam pisze:

    lamacja-serwis/

    > Dajesz IMO mało wiarygodną stronę.

    Daj lepszą ale nie sponsorowaną :) Na dodatek mam doświadczenie
    organoleptycznie i mogę fotki wypalonych OLED pokazać. Nawet nie
    wspomnę, że ostatni "szklany" S8 wytrzymał raptem 4 lata i padł na
    wszystko, łącznie z baterią a wymiana tejże jest praktycznie niemożliwa
    z uwagi na "szklane" i wypukłe opakowanie, które popękało więc rozbiórka
    i złożenie jest praktycznie niemożliwa bez wymiany, gdzie sam
    wyświetlacz kosztuje 1500zł (oryginał). Porażka jakaś.

    > Zacytuję jeden z komentarzy:

    Jeden zły vs setka przeciwnych + prawda o Samsungu.

    Pewnie zapytasz co mam. Kupiłem ostatnio OPPO Reno7 PRO. Dość dziwny ma
    wyświetlacz ale producent zapewnia, że nie wypala się tak jak w
    Szajsungu. Mam kilka lat na testowanie. Obecnie mnie zadziwia bo klikam
    sporo a na końcu dnia mam 70% baterii...noale my o ekranach rozmawiamy
    :) Za kilka lat Ci napiszę jak ten ekran ma się w porównaniu do Szajsunga :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2022-09-27 09:01:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    LordBluzg®������������ napisał(a):

    > Daj lepszą ale nie sponsorowaną :) Na dodatek mam doświadczenie

    Nie chodzę po internecia, nie mam czasu na to ani chęci.
    Tylko po stronach technicznych albo sporadycznie oglądam materiały Adama
    Śmiałka lub podobne.

> [...]
    > wszystko, łącznie z baterią a wymiana tejże jest praktycznie niemożliwa
    > z uwagi na "szklane" i wypukłe opakowanie, które popękało więc rozbiórka

    Dlaczego popękało?
    Moje Galaxy wyglądają jak nowe, a pracują i w samochodzie i wszędzie, gdzie
    jestem. A czasem dziennie jestem u dwĂłch czy trzech klientĂłw.
    Tylko, że zanim wyjmę telefon z fabrycznego opakowania, to już mam i
    pokrowiec i szkło lub folię zabezpieczającą.
    Przykładowo teraz, od ponad 4 lat mam Galaxy S9+ z firmowym pokrowcem i
    ekranem zabezpieczonym szkłem Dome Glass. Na szkle nie widać żadnych śadów
    (twardość 9 czegoś tam), pokrowiec Samsunga już zużyty.
    Ale sam smartfon, gdyby go wyjąć, to nie różni się od nowo zakupionego.
    Podobne doświadczenia mam z innymi telefonami w rodzinie, za wyjątkiem
    jednej osoby, która potrafiła uszkodzić nawet wzmocniony telefon.

    > i złożenie jest praktycznie niemożliwa bez wymiany, gdzie sam
    > wyświetlacz kosztuje 1500zł (oryginał). Porażka jakaś.

    Dbanie qrde o środowisko :(
    Debilne to jest.

    > Jeden zły vs setka przeciwnych + prawda o Samsungu.

    Nie robiłem statystyk, ale na pierwszy rzut oka widziałem większość
    komentarzy, Ĺźe ludzie takiego zjawiska nie stwierdzili.

> [...]
    > :) Za kilka lat Ci napiszę jak ten ekran ma się w porównaniu do Szajsunga :D

    Ustawiałem ludziom kilka (może cztery) różnych Oppo.
    Cholernie mnie wkurzały.
    Wielu opcji znanych mi z androidów 9 czy 10 nie było, w innych miejscach
    chodziło to inaczej, niż mnie się wydawało, że powinno. Programy migracyjne
    działające z innymi producentami nie chciały współpracować z Oppo.
    Dla mnie to porażka. Wszystkie, które widziałem.

    Jeszcze jedno:
    Ja nie kupuję "ogryzków" z małą pamięcią czy innymi wykastrowanymi rzeczami
    w firmach telefonicznych (czyli T-mobile, Orange czy inne Plusy), tylko
    albo bezpośrednio u dystrybutora, albo w salonie firmowym. Lepsze modele
    (czyli z np. większą pamięcią) w ogóle są niedostępne u telefoniarzy.
    Może dlatego, że kupuję najwyższe wersje, to mam inny obraz sytuacji.
    Ale z drugiej strony czy brat czy inni kupują już słabsze modele i też nie
    ma problemĂłw.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2022-09-27 11:43:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2022 o 09:01, Adam pisze:
    [...]
> [...]
    > Tylko, że zanim wyjmę telefon z fabrycznego opakowania, to już mam i
    > pokrowiec i szkło lub folię zabezpieczającą.

    Dla wypukłych ekranów to niewiele pomaga (wspomniany S8). Nie traktuję
    telefonu jak relikwii więc owijanie szmatami nie wchodzi w grę. Szklany
    S8 jest po prostu ciężki i każdy upadek to 80% na pęknięcie szkła czy to
    z przodu czy z tyłu a z uwagi na wypukłość ekranu, nie chronią go zwykłe
    etui, ponieważ ekran "wystaje". Nigy wincyj! :)

> [...]
    > Podobne doświadczenia mam z innymi telefonami w rodzinie, za wyjątkiem
    > jednej osoby, która potrafiła uszkodzić nawet wzmocniony telefon.

    Porażką jest też cena samego wyświetlacza, gdzie w innych smartfonach
    nie kosztują tyle, co połowa nowego telefonu *wspomniany S8 kosztował
    3200zł.

> [...]
    > działające z innymi producentami nie chciały współpracować z Oppo.
    > Dla mnie to porażka. Wszystkie, które widziałem.

    Program migracyjny proponowany przez OPPO zadziałał rewelacyjnie od
    pierwszego pyknięcia więc nie widzę problemów a kopiowałem z S8.
    Przeniósł mi wszystko. Brakuje mi jednak kilku funkcji z Samsunga, czyli
    przypominania o nieodebranych połączeniach czy sms ale dodatkowa apka to
    załatwiła. Brakuje też opcji automatycznego włączania "znanych WiFi" w
    sensie, że jeśli jestem w pobliżu, to WiFi się włączy...ale po 2
    miesiącach używania OPPO, gdzie megadrenuję telefon, wieczorem mam
    jeszcze 70% baterii przy ciągle włączonym WiFi i BT a w S8 nawet jak był
    nowy, bateria wystarczyła na 3h skubania.

> [...]
    > Może dlatego, że kupuję najwyższe wersje, to mam inny obraz sytuacji.
    > Ale z drugiej strony czy brat czy inni kupują już słabsze modele i też nie

    Ja kupuję w sklepie i najczęściej w salonie firmowym producenta. Brak
    brandowania telefonu jest dla mnie priorytetem bo nie lubię żadnego logo
    operatorów czy zmuszania do "ich" aplikacji.

    No i najważniejsze. W przypadku tego modelu OPPO, producent gwarantuje
    brak wypalania ekranu, co było dla mnie sprawą priorytetową. Zobaczymy
    jednak za 2 lata czy to prawda.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2022-09-27 12:31:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Sep 2022 16:30:18 +0100, PiteR wrote:
    > Myślę o kupieniu 65" do kompa

    Do kompa czy do TV/filmów?

    Ja tam krotkowidz jestem, wole ekran blisko :-)

    > 1. nie Android

    Hm ... ale cos sie chyba znajdzie.

    > 2. nie szyba tylko normalna obudowa

    Nie rozumiem ?

    > 3. dużo wejśc hdmi 4+

    To do wielu kompów?
    Ciekawe, czy maja łączenie ekranow ... tzn na ekranie widok z 4 HDMI
    :-)

    J.

  • 20. Data: 2022-09-27 16:25:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Sep 2022 16:31:23 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Sentymentalny jestem.

    Az tak?

    Ale zaraz ... Samsung S4 mial wymienialną baterie, a z tylu klapke
    łatwo wylatującą.

    Natomiast ... podobnie mi wygladają dwa inne telefony, a stalo sie to
    jakos po upalnym lecie ... a przeciez wytrzymaly pare wczesniejszych
    lat.

    J.