  • 1. Data: 2022-09-24 14:36:01
    Temat: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
    Od: ii <i...@o...invalid>

    O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe, zginęła
    więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...

    "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo jazdy.
    Dalej jest wiele wątpliwości
    ..
    Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
    tory, ale tego nie zrobił.
    ..
    znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ... rosną
    też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy biegnie po
    łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
    ..
    Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy maszynistów z
    nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który uderzył w samochód
    egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek dopiero uczący się
    zawodu maszynisty. Jego też nadzorował instruktor. Przynajmniej
    powinien, bo z nagrania, jakie zarejestrował mikrofon w kabinie
    maszynistów słychać, że ten mógł w newralgicznym momencie robić coś
    zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył w samochód i rozległ się związany z
    tym huk, pełnoprawny maszynista -- instruktor zdziwiony pyta "co się
    stało?". To o tyle dziwne, że wcześniej młodszy z maszynistów powiedział
    mu, że jakiś "ch** stoi autem na przejeździe", a po chwili dodał, że "to
    samochód nauki jazdy".
    "

    http://niusy.pl/@onet.pl/akm

    Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...

    http://niusy.pl/@youtube.com/a0y

  • 2. Data: 2022-09-25 00:09:34
    Temat: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 24.09.2022 o 14:36, ii pisze:

    > http://niusy.pl/@onet.pl/akm
    >
    > Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/a0y

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-09-25 13:58:41
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
> [...]
    > stało?". To o tyle dziwne, że wcześniej młodszy z maszynistów powiedział
    > mu, że jakiś "ch** stoi autem na przejeździe", a po chwili dodał, że "to

    Onet jak to Onet...
    Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.
    Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje. Zupełnie jak to robią
    często kierowcy, którzy hamują klaksonem.
    Wina jest każdego po trochu.
    Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód zjedzie.
    Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.
    Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć drzwi i
    próbować kobietę wyciągać.
    I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.

    Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
    obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy oraz
    na wskaźniki w lokomotywie.

    T.

  • 4. Data: 2022-09-25 15:13:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:

    > Onet jak to Onet...
    > Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.

    A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy miał?

    > Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.

    To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo jego
    kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na zminimalizowanie
    szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo pociągi hamują kilometrami.

    > Zupełnie jak to robią
    > często kierowcy, którzy hamują klaksonem.

    To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
    najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
    pociągi, chyba że ślisko jest.

    > Wina jest każdego po trochu.

    MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
    Reszta to nieszczęśliwe przypadki.

    > Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód zjedzie.

    No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
    inaczej skończyć?

    > Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.

    To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
    dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
    standard.

    > Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć drzwi i
    > próbować kobietę wyciągać.

    Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.

    > I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.

    Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?

    > Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
    > obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy oraz
    > na wskaźniki w lokomotywie.

    To nie jest sprzeczność tylko niemożność.

  • 5. Data: 2022-09-25 15:27:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2022 o 15:13, ii pisze:

    > A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy
    > miał?

    Oscinki SBL mając chyba standardowo po 900m, więc zachamujesz towarowym;)

> [...]
    > szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo pociągi hamują kilometrami.

    BEz przesady to był jakiś ezt na podrzędnej linii z niewielką
    prędkością. Gówniany kibel czyli EN57 zwany żółtkiem ma 850m ze 120 (po
    modernizacji, bo normalnie tyle nie jeździ). Energia rośnie z kwadratem
    prękości więc z 60 to będzie pewnie poniżej 200 metrów. A to nie był
    kibel z klockami tylko jakiś z tarczami. No i mówimy o hamowaniu
    służbowym a nie awaryjnym. Także bez przesady z tymi kilometrami. Z tych
    prędkości co tam było to setkami metrów. I to dwoma;)

    > MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.

    Wina czynnik ludzkiego - widoczn0ość była doskonała.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2022-09-25 15:38:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-25 o 15:27, Shrek pisze:
    > Wina czynnik ludzkiego - widoczn0ość była doskonała.
    Dokładnie, widzę winę instruktora nauki jazdy po całości, zasłonięty
    stop też go nie tłumaczy bo nie wierzę że jechał po tej trasie pierwszy
    raz. Dał ciała na całej linii, co nie zmienia sprawy że kursant z
    pociągu mógł sprawę uratować.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-09-25 17:19:30
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.09.2022 o 15:27, Shrek pisze:

    > Oscinki SBL mając chyba standardowo po 900m, więc zachamujesz towarowym;)

    No ale napisali, że nie zatrzymałby się nawet hamując awaryjnie.

> [...]
    > służbowym a nie awaryjnym. Także bez przesady z tymi kilometrami. Z tych
    > prędkości co tam było to setkami metrów. I to dwoma;)

    I widzisz, nie udało się.

    > Wina czynnik ludzkiego - widoczn0ość była doskonała.

    Jasne, niebieskie świeciło :-)

    Jest chyba oczywiste, że bezpośrednią przyczyną było zatrzymanie się na
    torach, ale czy to takie dziwne, że kursantowi gaśnie? Dziwne może być
    to, że maszynista akurat też był kursantem i że też nadzorował go
    instruktor, który też nie poradził.

  • 8. Data: 2022-09-25 17:20:47
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.09.2022 o 15:38, Janusz pisze:
> [...]
    > stop też go nie tłumaczy bo nie wierzę że jechał po tej trasie pierwszy
    > raz. Dał ciała na całej linii, co nie zmienia sprawy że kursant z

    A tam nie było instruktora jazdy w ogóle tylko egzaminator :-)

    Wydaje się, że mógł dziewczynę własnym ciałem zasłonić :-)

  • 9. Data: 2022-09-25 17:33:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.09.2022 o 17:19, ii pisze:

    > No ale napisali, że nie zatrzymałby się nawet hamując awaryjnie.

    A co mieli mówić - widziałem, ale przyjebałem?

    > I widzisz, nie udało się.

    No nie udało się. Ale zapewnie nie z tego powodu, że ktoś 900 metrów
    wcześniej wziął kran w hamowanie nagłe i nie zatrzymał się przez 900
    metrów.

> [...]
    > torach, ale czy to takie dziwne, że kursantowi gaśnie? Dziwne może być
    > to, że maszynista akurat też był kursantem i że też nadzorował go

    No wygląda na to, że rzeczywiście niesamowity zbieg okoliczności. Ale
    czemu dopiero po latach wypłynął ten szkolony maszynista?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-09-25 17:41:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-25 o 15:13, ii pisze:

> [...]
    >
    > Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.

    > Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?

    > To nie jest sprzeczność tylko niemożność.

    Poczytaj raport.
    chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
    https://www.gov.pl/attachment/2ac5ba3c-58e7-4823-aa2
    d-64468197cf85

    Pociąg hamował 293 m.
    A tu masz przejazd pociągu na tej trasie - odcinek i dojazd do tego
    przejazdu (zaraz za semaforem).
    https://youtu.be/AwHGmEhk6pE?t=9929

    Samochód wjechał tuż przed pociąg - mieli 12 sekund wszyscy na reakcję.

    T.