eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ... › Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
    Date: Sun, 25 Sep 2022 15:13:23 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <tgpk5n$vve$1@news.icm.edu.pl>
    References: <tgmtjk$euv$1@news.icm.edu.pl>
    <63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 25 Sep 2022 13:13:27 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="32750"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.3.0
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707313
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:
    > W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
    >> O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe,
    >> zginęła więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...
    >>
    >> "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo jazdy.
    >> Dalej jest wiele wątpliwości
    >> ..
    >> Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
    >> tory, ale tego nie zrobił.
    >> ..
    >> znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ...
    >> rosną też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy
    >> biegnie po łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
    >> ..
    >> Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy maszynistów
    >> z nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który uderzył w
    >> samochód egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek dopiero
    >> uczący się zawodu maszynisty. Jego też nadzorował instruktor.
    >> Przynajmniej powinien, bo z nagrania, jakie zarejestrował mikrofon w
    >> kabinie maszynistów słychać, że ten mógł w newralgicznym momencie
    >> robić coś zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył w samochód i rozległ się
    >> związany z tym huk, pełnoprawny maszynista -- instruktor zdziwiony pyta
    >> "co się stało?". To o tyle dziwne, że wcześniej młodszy z maszynistów
    >> powiedział mu, że jakiś "ch** stoi autem na przejeździe", a po chwili
    >> dodał, że "to samochód nauki jazdy".
    >> "
    >>
    >> http://niusy.pl/@onet.pl/akm
    >>
    >> Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
    >>
    >> http://niusy.pl/@youtube.com/a0y
    >
    > Onet jak to Onet...
    > Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.

    A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy miał?

    > Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.

    To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo jego
    kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na zminimalizowanie
    szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo pociągi hamują kilometrami.

    > Zupełnie jak to robią
    > często kierowcy, którzy hamują klaksonem.

    To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
    najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
    pociągi, chyba że ślisko jest.

    > Wina jest każdego po trochu.

    MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
    Reszta to nieszczęśliwe przypadki.

    > Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód zjedzie.

    No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
    inaczej skończyć?

    > Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.

    To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
    dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
    standard.

    > Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć drzwi i
    > próbować kobietę wyciągać.

    Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.

    > I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.

    Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?

    >
    > Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
    > obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy oraz
    > na wskaźniki w lokomotywie.

    To nie jest sprzeczność tylko niemożność.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.09.22 15:27 Shrek
  • 25.09.22 15:38 Janusz
  • 25.09.22 17:19 ii
  • 25.09.22 17:20 ii
  • 25.09.22 17:33 Shrek
  • 25.09.22 17:41 T.
  • 25.09.22 17:51 Janusz
  • 25.09.22 18:51 ii
  • 25.09.22 18:52 ii
  • 25.09.22 19:10 Shrek
  • 25.09.22 19:12 Shrek
  • 25.09.22 19:26 ii
  • 27.09.22 13:31 T.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: