-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [media] "jakiś ch** stoi autem na przejeździe" ...
Date: Sun, 25 Sep 2022 15:13:23 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <tgpk5n$vve$1@news.icm.edu.pl>
References: <tgmtjk$euv$1@news.icm.edu.pl>
<63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 25 Sep 2022 13:13:27 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="32750"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.3.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <63304274$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2707313
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.09.2022 o 13:58, T. pisze:
> W dniu 2022-09-24 o 14:36, ii pisze:
>> O tym wypadku gdzie egzaminowana zatrzymała się na przejeździe,
>> zginęła więc teraz ciągają instruktora. A tymczasem ...
>>
>> "Koniec procesu po tragicznym wypadku podczas egzaminu na prawo jazdy.
>> Dalej jest wiele wątpliwości
>> ..
>> Oskarżony miał możliwość zatrzymania samochodu, zanim ten wjechał na
>> tory, ale tego nie zrobił.
>> ..
>> znak "stop" na przejeździe kolejowym ... jest ... niewidoczny. ...
>> rosną też gęste krzaki, które utrudniają widoczność ... tor jazdy
>> biegnie po łuku ... nie było słychać dźwięku ostrzegawczego
>> ..
>> Jeszcze bardziej zastanawiające jest to, co wiemy o pracy maszynistów
>> z nadjeżdżającego pociągu. Okazuje się, że skład, który uderzył w
>> samochód egzaminacyjny, prowadził w feralnym dniu człowiek dopiero
>> uczący się zawodu maszynisty. Jego też nadzorował instruktor.
>> Przynajmniej powinien, bo z nagrania, jakie zarejestrował mikrofon w
>> kabinie maszynistów słychać, że ten mógł w newralgicznym momencie
>> robić coś zupełnie innego. Gdy pociąg uderzył w samochód i rozległ się
>> związany z tym huk, pełnoprawny maszynista -- instruktor zdziwiony pyta
>> "co się stało?". To o tyle dziwne, że wcześniej młodszy z maszynistów
>> powiedział mu, że jakiś "ch** stoi autem na przejeździe", a po chwili
>> dodał, że "to samochód nauki jazdy".
>> "
>>
>> http://niusy.pl/@onet.pl/akm
>>
>> Coś jak (nie umniejszając tragedii) ...
>>
>> http://niusy.pl/@youtube.com/a0y
>
> Onet jak to Onet...
> Tam jest 833 m prostego toru, żaden łuk. Wystarczy spojrzeć na mapę.
A ile metrów potrzeba do zatrzymania pociągu przy prędkości jaką wtedy miał?
> Jak stoi samochód, to się trąbi, a nie hamuje.
To przecież i tak się trąbi przed przejazdem. Ale jak samochód albo jego
kierowca ma awarię to to trąbienie daje tylko szansę na zminimalizowanie
szkód. Samej kolizji nie da się już uniknąć. Bo pociągi hamują kilometrami.
> Zupełnie jak to robią
> często kierowcy, którzy hamują klaksonem.
To chyba na "stop cham". Normalny kierowca w sytuacji krytycznej
najpierw hamuje a potem ew. trąbi. Samochody hamują szybciej niż
pociągi, chyba że ślisko jest.
> Wina jest każdego po trochu.
MZ wina jest braku środków technicznych zabezpieczających przejazd.
Reszta to nieszczęśliwe przypadki.
> Szkolony maszynista - bo od razu nie hamował, licząc, że samochód zjedzie.
No wiesz, z obu stron spotkali się kursanci to niby czemu miałoby się
inaczej skończyć?
> Instruktor maszynisty, bo dłubał w nosie w tym czasie.
To jest głównie formalny zarzut. Z artykułu wynika, że pociągu nie
dałoby się wyhamować nawet gdyby wdrożono hamowanie awaryjne. Raczej
standard.
> Instruktor nauki jazdy - bo raczej powinien obiec auto, otworzyć drzwi i
> próbować kobietę wyciągać.
Zdecydowanie za dużo filmów naoglądałeś się.
> I sama kierowczyni, bo siedziała jak sparaliżowana.
Może była sparaliżowana. Nie pomyślałeś?
>
> Same przepisy kolejowe są sprzeczne, bo "maszynista ma cały czas
> obserwować szlak", a z drugiej strony - ma zerkać do rozkładu jazdy oraz
> na wskaźniki w lokomotywie.
To nie jest sprzeczność tylko niemożność.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.22 15:27 Shrek
- 25.09.22 15:38 Janusz
- 25.09.22 17:19 ii
- 25.09.22 17:20 ii
- 25.09.22 17:33 Shrek
- 25.09.22 17:41 T.
- 25.09.22 17:51 Janusz
- 25.09.22 18:51 ii
- 25.09.22 18:52 ii
- 25.09.22 19:10 Shrek
- 25.09.22 19:12 Shrek
- 25.09.22 19:26 ii
- 27.09.22 13:31 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
Najnowsze wątki
- 2024-05-12 Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- 2024-05-12 Afera II LO w Nowym Sączu wypracowanie
- 2024-05-12 rezystor 3 omy 400W
- 2024-05-12 Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- 2024-05-12 Co oznacza Wi-Fi? - po prostu nic!
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-05-11 Poznań => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-11 Wrocław => Lider Serwisu/Programista PLC z językiem niemieckim <=
- 2024-05-11 Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?