  • 1. Data: 2021-09-19 17:51:24
    Temat: pierdzą mi głośniki w komputerze
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    uruchomiłem mało wymagającej osobie zestaw komputerowy. procek, pamięc,
    nie ważne, ważne żeby nie zajmował dużo miejsca. więc chciałem głośniki
    zasilić z usb, albo zasilacza w kompie. w obydwu przypadkach słychać
    pierdzenie w głośnikach. zsynchronizowane ze zmianą wielkości okna na
    pulpicie, ruchem myszki, pracą twardego dysku.
    Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?
    Zakłócenia nie milkną wraz ze ściszeniem, czyli nie są generowane przez
    "kartę dźwiękową"

    ToMasz

  • 2. Data: 2021-09-19 18:34:44
    Temat: Re: pierdzą mi głośniki w komputerze
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?
    > Zakłócenia nie milkną wraz ze ściszeniem, czyli nie są generowane przez
    > "kartę dźwiękową"

    Połącz obudowę na chwilę z jakimś uziemieniem - np. grzejnikiem jeśli
    instalacja na stalowych rurach.

    Avast.

  • 3. Data: 2021-09-19 18:35:34
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?
    > Zakłócenia nie milkną wraz ze ściszeniem, czyli nie są generowane przez
    > "kartę dźwiękową"

    Może masz jakiegoś kondzioła wyschniętego i robią się tętnienia od poboru?

    Avast.

  • 4. Data: 2021-09-19 23:37:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:si7m9s$45t$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > zmianą wielkości okna na pulpicie, ruchem myszki, pracą twardego
    > dysku. Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?

    tak, zasilacz sieciowy 5v ;)

    żeby wykorzystać zasilanie z pc do np wzmacniacza mocy (co przychodzi
    pierwsze do głowy bo tyle amperów) to trzeba mocno się nagimnastykować
    z filtrami.

    --
    Piter

    czym się różni pies od męża?
    mąż może zawsze uciec z domu

  • 5. Data: 2021-09-20 09:57:40
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/19/2021 o 5:51 PM, ToMasz pisze:
> [...]
    > Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?
    > Zakłócenia nie milkną wraz ze ściszeniem, czyli nie są generowane przez

    Pętla masy niestety.
    Żeby było dobrze i tanio to zewnętrzny zasilacz
    lub przetwornica izolacyjna.
    Ale taniej będzie kupić zewnętrzny zasilacz zastosować nawet w obudowie
    komputera...

    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2021-09-22 19:12:06
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2021-09-19 17:51, ToMasz wrote:
> [...]
    > nie ważne, ważne żeby nie zajmował dużo miejsca. więc chciałem głośniki
    > zasilić z usb, albo zasilacza w kompie....

    A co te głośniki majo napisane w okolicach gniazda zasilania?

    Może AC 5V/3A?
    A może DC 12V/1A?
    Albo AC 230V 50Hz?

  • 7. Data: 2021-09-22 23:07:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.09.2021 o 19:12, Pcimol pisze:

    > A co te głośniki majo napisane w okolicach gniazda zasilania?
    >
    > Może AC 5V/3A?
    > A może DC 12V/1A?
    > Albo AC 230V 50Hz?

    zasilane są z usb, więc 5V. ile amper? maks 500mA, ale sądzę że dużo
    mniej. jakieś 10-50mA. podłączyłem już nawet do zasilacza, do molexa 5V
    - dalej pierdzą. nawet podłączyłem do molexa 12v, ładowakę samochodową
    12-5v i do niej głośniki - dalej pierdzą. tak jakby zakłócenia
    przenosiły się po masie, albo po kablu audio. jutro spróbuję
    zewnętrznego zasilacza

    ToMasz

  • 8. Data: 2021-09-23 16:55:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, September 19, 2021, 5:51:24 PM, you wrote:

> [...]
    > Czy jest jakaś proste metoda aby uniknąć tych dzwięków?
    > Zakłócenia nie milkną wraz ze ściszeniem, czyli nie są generowane przez

    Pętla masy. Bez przetwornicy izolującej zasilanie od masy nic nie
    zrobisz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2021-09-23 17:08:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Sunday, September 19, 2021, 11:37:49 PM, you wrote:

    > in <news:si7m9s$45t$1@dont-email.me>

    > tak, zasilacz sieciowy 5v ;)

    Wystarczy izolować masy.

    > żeby wykorzystać zasilanie z pc do np wzmacniacza mocy (co przychodzi
    > pierwsze do głowy bo tyle amperów) to trzeba mocno się nagimnastykować
    > z filtrami.

    https://pl.creative.com/p/speakers/creative-pebble-p
    lus działa bez
    pudła. Audio jackiem 3.5 mm, zasilanie z tego samego komputera złączem
    USB.

    Po prostu trzeba izolować przetwornicą masy.

    --
    Best regards,
    RoMan