  • 1. Data: 2021-09-19 23:32:58
    Temat: Podłaczenie licznika
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Głupia sprawa.

    Jest sobie licznik. Taki:

    https://www.pasaz24cdn.pl/web3155/files/LCD-3F%20MB%
    20instrukcja.pdf

    No i spoko, tylko z obu schematów widać, że na obwodach prądowych są
    "cusie" o których nie wspomina instrukcja.

    Przekładniki?

    Jak wiec mam rozumieć dopuszczalny prąd 10A na fazę?

    Zakładałem, może błednie, że tego typu licznik posiada pomiar prądu w
    środku.

    Mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym schematem?

    Jeśli miernik potrafi mierzyć prąd samodzielnie, to wtedy po co
    dodatkowe zaciski napięciowe? Wydawało mi się, że 6/7 zacisków było by
    wtedy wystarczające.

  • 2. Data: 2021-09-19 23:47:41
    Temat: Re: Podłaczenie licznika
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:si8aae$mbh$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    >
    > No i spoko, tylko z obu schematów widać, że na obwodach prądowych
    > są "cusie" o których nie wspomina instrukcja.

    nom tak wygląda

    > Jak wiec mam rozumieć dopuszczalny prąd 10A na fazę?

    może więcej nie "wyświetli" tylko 9.99A

    > Zakładałem, może błednie, że tego typu licznik posiada pomiar
    > prądu w środku.

    no pozbyli się kłopotu z małej obudowy

> [...]
    >
    > Jeśli miernik potrafi mierzyć prąd samodzielnie, to wtedy po co
    > dodatkowe zaciski napięciowe? Wydawało mi się, że 6/7 zacisków

    ten ze schematu jest oddzielony galwanicznie.

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 3. Data: 2021-09-19 23:49:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/09/2021 23:47, PiteR wrote:
    > ten ze schematu jest oddzielony galwanicznie.

    To ja wiem, ale inne, identyczne z wygladu, mają opcję przepuszczania
    prądu. A tutaj przekładniki.

    Może istnieje mozliwośc pracy "z przepuszczaniem" przez niego prądu
    roboczego, tylko instrukcja do d...?

    Wydawało by się że 10A to 10A. Co najwyżej może się okazać, że
    zoptymalizowano separację tych wejśc w środku i muszą być oddzielone
    galwanicznie :/

  • 4. Data: 2021-09-20 00:25:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:si8b98$6g9$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > To ja wiem, ale inne, identyczne z wygladu, mają opcję
    > przepuszczania prądu. A tutaj przekładniki.

    otwórz obudowę, poszukaj zdjęć

    > Może istnieje mozliwośc pracy "z przepuszczaniem" przez niego
    > prądu roboczego, tylko instrukcja do d...?

    przedzwoń te wejścia prądowe omomierzem

  • 5. Data: 2021-09-20 07:52:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2021-09-19 o 23:32, heby pisze:
> [...]
    >
    > No i spoko, tylko z obu schematów widać, że na obwodach prądowych są
    > "cusie" o których nie wspomina instrukcja.

    Rzeczywiście nie narzuca się z tym, ale coś tam o przekładni CT wspomina.

    > Jak wiec mam rozumieć dopuszczalny prąd 10A na fazę?

    https://ise.pl/forum/urzadzenia-maszyny-sieci-i-inst
    alacje/prad-bazowy-a-prad-maksymalny-licznika-7558

    > Zakładałem, może błednie, że tego typu licznik posiada pomiar prądu w
    > środku.

    No przecież ma.

    > Mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym schematem?

    Ale z czym problem?

    > Jeśli miernik potrafi mierzyć prąd samodzielnie, to wtedy po co
    > dodatkowe zaciski napięciowe? Wydawało mi się, że 6/7 zacisków było by
    > wtedy wystarczające.

    No nie, bo to jest urządzenie przystosowane do pracy z przekładnikami
    zapewniającymi izolację galwaniczną, więc napięcia na nich nie dają
    żadnej istotnej informacji. Ba podanie tam jakiegokolwiek napięcia z
    boku może co nieco uszkodzić.
    Rozumiem Twój ból, też musiałem trochę się podszkolić z takich tematów,
    na szczęście zrobiłem to zanim kupiłem licznik.

    Pozdrawiam

    DD

  • 6. Data: 2021-09-20 08:45:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2021 07:52, Dariusz Dorochowicz wrote:
> [...]
    > zapewniającymi izolację galwaniczną, więc napięcia na nich nie dają
    > żadnej istotnej informacji. Ba podanie tam jakiegokolwiek napięcia z

    Ok, liczyłem że to zwykłe dziadostwo ludzi piszących dokumentacje,
    sądząc po napianiu na odp... części dotyczącej modbusa ;)

    No nic, miałem okazję go kupić za grosze i wykorzystać, ale w tej
    sytuacji pozwole sobie jednak nie wdepnąc w mało uzyteczny złom.

  • 7. Data: 2021-09-20 15:40:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Sep 2021 22:47:41 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:si8aae$mbh$1@dont-email.me>

    20instrukcja.pdf

    > nom tak wygląda

    > może więcej nie "wyświetli" tylko 9.99A

    > no pozbyli się kłopotu z małej obudowy

    Czy taki znow klopot ... czytam instrukcje, czytam ... chyba jakas
    chinska.
    Ani nie napisali, ze przekladniki koniecznie, ani, że niekonieczne.

    Podejrzewam, ze niekonieczne, ale .. lepiej sie upewnic :-)

    > ten ze schematu jest oddzielony galwanicznie.

    No nie jest, bo ma podlaczenie pod napieciowe.

    Sam prad miernikowi mocy/energii nie wystarczy, napiecie jeszcze
    potrzebne. No i jakies zasilanie, by dzialal ... bierze sobie z
    napieciowych.

    J.

  • 8. Data: 2021-09-20 17:11:25
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    PiteR napisał(a):

    > no pozbyli się kłopotu z małej obudowy

    https://www.fif.com.pl/pl/aktualnosci/73_liczniki-do
    -pomiaru-polposredniego.html

    Przeca są liczniki 3F z pomiarem bezpośrednim. Ten jest do większej mocy.
    Raczej ciężko upchać do takiego licznika 6 połączeń na 2kA. 3 wejściowe i 3
    wyjściowe.

  • 9. Data: 2021-09-20 17:49:29
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/20/2021 o 5:11 PM, Astralny Rębajło pisze:

> [...]
    > Raczej ciężko upchać do takiego licznika 6 połączeń na 2kA. 3 wejściowe i 3

    Boczniki na 2kA też nie są małe...
    Mam gdzieś bocznik 2kA 60mV to dobre 8kg wagi i pół
    cegłówki objętości jeden oraz 120W strat na maksymalnym prądzie...

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2021-09-20 20:49:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:190knfbrrfdyr.15ak690hftzh.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Czy taki znow klopot ... czytam instrukcje, czytam ... chyba
    > jakas chinska.
    > Ani nie napisali, ze przekladniki koniecznie, ani, że
    > niekonieczne.

    trzeba szkolenie u nich wykupić za 780zł + vat

    > Podejrzewam, ze niekonieczne, ale .. lepiej sie upewnic :-)

    ilekroć coś podejrzewałem w pracy inżynier wygrywał
    tylko, że mu się tak narysowało :)

    acha

    --
    Piter