  • 11. Data: 2009-03-06 14:02:45
    Temat: Re: mobilny internet kontra kabel
    Od: "Jeremiasz" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemarrr" <m...@n...mojej.str> napisał w wiadomości
    news:goqmtd$hvd$1@inews.gazeta.pl...
    > Rozwazam rezygnacje z tradycyjnego internetu kablowego na rzecz mobilnego
    > przez USB i prosze o rade tych, ktorzy korzystaja z jednego i drugiego.
    > Czy jesli jestem w zasiegu 3G i nie potrzebuje wielkich predkosci to jest
    > to alternatywa godna rozwazenia? Jesli chodzi o usluge internetowa to
    > priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak zerwan przy
    > kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

    Polecam Play-a. Kup starter Play on Line - za 19 dostaniesz 1GB na 2
    tygodnie do wykorzystania - to da Ci obraz, potestuj. Potem mozesz
    doladowywać za 30zł (2 GB - 28 dni bodajże) lub za 50zł (4GB! - 58 dni). Nie
    ma nic tańszego. Aż tak tańszego!
    Ja jestem w zasiegu 3G i mam transfery porównywalne z 1Mb łączem stałym
    (czyli rewelka).

    JA

  • 12. Data: 2009-03-06 14:15:15
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > doladowywać za 30zł (2 GB - 28 dni bodajże) lub za 50zł (4GB! - 58 dni). Nie
    > ma nic tańszego. Aż tak tańszego!

    Uou! Caly czas rozwazalem umowe i abonament a ten u wszystkich
    operatorow oscyluje wokol 45-50zl/miesiac. Doladowan w ogole nie bralem
    pod uwage, a widze, ze przy umiarkowanym transferze spokojnie mozna
    zejsc ponizej oplat 30zl/miesiac.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 13. Data: 2009-03-06 15:21:32
    Od: arek <A...@g...com>

    On 6 Mar, 09:29, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:
    > Rozwazam rezygnacje z tradycyjnego internetu kablowego na rzecz
    > mobilnego

    Sieci komputerowe sa jak kanalizacja.

    Sa miejsca, gdzie mobilne rozwiazania (toi-toi, nocnik)
    sie sprawdzaja, ale poza nimi, lepiej trzymac sie kabla.

  • 14. Data: 2009-03-06 20:33:40
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Waldemarrr pisze:
> [...]
    > operatorow oscyluje wokol 45-50zl/miesiac. Doladowan w ogole nie bralem
    > pod uwage, a widze, ze przy umiarkowanym transferze spokojnie mozna

    Nie wiąż się umową, bo jak się okaże, że transfery się kijowe, to już
    tej umowy nie rozwiążesz bez płacenia kar ( dopóki nie skończy się
    cyrograf ) Oni się zasłonią tym, że świadczą usługę w ramach
    istniejących możliwości technicznych. Przerabiałem to z Plusem i
    zasięgiem sieci GSM - w domu miałem zasięg tylko przy oknie (
    Warszawa-Ursus) Nie pomogły reklamacje, prośby, groźby, UOKIK i UKE też
    nic nie wskórały, gdyż złodziei chroni ten właśnie zapis!
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 15. Data: 2009-03-06 21:00:54
    Od: "hefal" <h...@T...pl>

    > Transfer miesieczny 1GB to dla mnie duzo za duzo wiec tu problemu nie
    > widze. Korzystam z netu duzo ale nie sciagam.

    * Oglądasz czasem filmiki na youtube/zdjęcia? Jeżeli tak, to 1GB
    okaże się za mało. Jeżeli zupełnie nie - wtedy będzie raczej ok.

    ZDrawim.

  • 16. Data: 2009-03-07 09:21:01
    Od: "Krenozyl" <k...@p...com>

    Witam!
> [...]
    > to alternatywa godna rozwazenia? Jesli chodzi o usluge internetowa to
    > priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak zerwan przy

    U mnie PlayOnline + router z WAN-em na USB. Potrzeba resetu rouerka to raz,
    dwa razy na miesiac. Do routerka podlaczone gniadzka w domu oraz PAP2 VOIP
    do freeconet. Od 3 mieisecy nie zauwazylem problemow z rozmowami glosowyni
    przez VOIP-a oraz internetem (transfer sredni to d:0,8 MB/s; up.: 0,3 MB/s).
    Koszt - ok 25 pln/m-c (5GB). Najpierw wzialem z salony na probe abo. - po 7
    dniach oddalem i kupilem starter z modemen pod usb w promocji ING - oplata
    roczna wraz z modemem i 60 GB na rok to 317 pln.
    Ale moze to dlatego ze mieszkam w okolicy gdzie w promieniu 10 km tylko
    kilka osob korzysta z Playa.

    Z.

  • 17. Data: 2009-03-07 11:42:04
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > * Oglądasz czasem filmiki na youtube/zdjęcia? Jeżeli tak, to 1GB
    > okaże się za mało. Jeżeli zupełnie nie - wtedy będzie raczej ok.

    Pomyśl. Wcześniej napisał, że 7kB/s go zadowala.

  • 18. Data: 2009-03-07 11:48:52
    Od: "owp" <o...@g...pl>

> [...]
    > to alternatywa godna rozwazenia? Jesli chodzi o usluge internetowa to
    > priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak zerwan przy

    Myślę, że spokojnie wystarczy Ci mobilny internet. Mamy w rodzinie z ery i
    plusa. Z bratem (on ma erę) gramy przez neta w AoE jest ok - dobry ping,
    transfer też ok. U teściów jest plus (30zł/1GB transferu na miesiąc).
    Transfer ok (choć to zależy w którym pokoju) - jak mierzyłem to dochodził do
    3Mbit/s. Internet używany do www i e-mail - bardzo sobie chwalą, duża zaleta
    to brak kabla ;-). Co do zrywania połączenia - nie zauważyłem, ale nie
    siedzę za często u nich :-) Nie narzekają w każdym razie na to.
    Pzdr
    owp

  • 19. Data: 2009-03-11 08:23:48
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Pomysl z wyprobowaniem byl doskonaly, mam taka mozlowosc totez
    skorzystale i podziele sie wnioskami. Doskonaly, bo problemy powstaly
    nie tam gdzie sie obawialem. Konkrety.

    Plusy:
    - transfer "ciagly" lepszy niz mam na kablu (jestem w zasiegu 3G)
    - mozliwosc wyjscia z netem z domu
    - koszt pare groszy nizszy niz place za kabel
    - brak zerwan nawet przy 3-4 godzinnym przebywaniu on-line

    Minusy:
    Ku swojemu zaskoczeniu znalazlem minusy, ktorych sie nie spodziewalem i
    ktorych nie umiem sobie wytlumaczyc. Transfer, ktory nazwalem "ciaglym"
    tzn. kopiowanie FTP, sciaganie aktualizacji jest doskonaly. Ale jak
    wchodze na niektore stronki www, klikam w link.. polecenie poszlo w
    kosmos, klikam jeszcze 3x i w koncu za czwartym razem zalapal.. ale
    muli, ide dalej, dziala bez zarzutu, mija kwadrasn, znow "zaciecie" na
    innej strone, znowu muli. Sprawdzam rownolegle na kablu czy to strona
    nie ma przeciazenia.. smiga ja burza.
    Nie umiem sobie tego wytlumaczyc. Inny "drobiazg" - wpinam modem przez
    USB - komputer go nie widzi, cholera, co jest? Wypinam, wpinam -
    zauwazyl go. Zdarzylo sie tak wiecej niz raz i wiecej niz 1 egzemplarz
    komputera. Wszystko to drobiazgi, ale nalezy w tej sytuacji docenic, ze
    jak mam kabel to o nim nie pamietam, ze go mam.

    Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Byly cenne.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 20. Data: 2009-03-11 09:18:58
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009 09:23:48 +0100, Waldemarrr
    <m...@n...mojej.str> wrote:

> [...]
    >muli, ide dalej, dziala bez zarzutu, mija kwadrasn, znow "zaciecie" na
    >innej strone, znowu muli. Sprawdzam rownolegle na kablu czy to strona

    Jeśli strona to wiele małych plików to jest to problem. Te łącza mają
    dość duże opóźnienia i dlatego np. kiepsko nadają siedo pracy na
    terminalu znakowym - czas odpowiedzi serwera jest dość duży. Sprawdź
    ping-iem czas w jakim odpowiada serwer na obu łaczach - okaże się
    zapewne że via mobilny jest to zdecydowanie dłużej.

    Zdrówko