  • 1. Data: 2020-07-06 07:50:13
    Temat: napęd 4x4 stały nie znam się
    Od: Peter <p...@o...pl>

    trafił się do kupienia samochód 4x4 napęd stały, samochód do miasta i na
    wycieczki

    z hameryki(automat 2.0 bez turbo), u nas taki sam ale 1.0 turbo więc się
    zastanawiam czy napęd stały 4x4 do miasta i na trasy ma sens?

    bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0

    ford ecosport 1.0 FWD 6MT
    ford ecosport 2.0 AWD automat

    tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby

  • 2. Data: 2020-07-12 07:45:08
    Temat: Re: napęd 4x4 stały nie znam się
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ludzi to już popierdoliło.

    -----

  • 3. Data: 2020-07-12 07:48:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2020 o 07:50, Peter pisze:

    > bo samochód cięższy o wiele od wersji u nas sprzedawanej 1.0
    >
    > ford ecosport 1.0 FWD 6MT
    > ford ecosport 2.0 AWD automat
    >
    > tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby

    IMHO nie. Ja mam dołączane AWD w volvo i szczerze mówiąc jakoś
    specjalnych zalet tego nie czuje (ale też po górach zimą nie jeżdzę). A
    zawsze dodatkowe serwisy i paliwo ci wpadnie w koszta.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-07-13 05:05:28
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 lipca 2020 00:50:15 UTC-5 użytkownik Peter napisał:
> [...]
    >
    > ford ecosport 1.0 FWD 6MT
    > ford ecosport 2.0 AWD automat
    >
    > tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby

    Seka, seka.

    najpierw nazewnictwo:
    4x4 w popularnym slangu marketingowym oznacza ze wszystkie kola sa napedzane ale
    zazwyczaj nigdy ciągle i raczej przelaczasz te tryby recznie. 4x4 jest glownie
    wspominane przy rozwiazaniach dedykowanych do jazdy w terenie.

    AWD (all wheel drive) oznacza w slangu marketingowym ze naped jest z grubsza
    automatyczny i mimo ze wszystkie kola nie sa napedzane zawsze to jednak kierowca za
    duzo przy tym dumac nie musi. Bo elektronika ogarnia i tylne kola (najczesciej)
    odlacza.

    Jest pare rozwiazan gdzie naped jest dolaczony ciagle i daje sobie calkiem fajnie
    rade:
    http://blog.audiasheville.com/news/what-makes-the-au
    di-quattro-all-wheel-drive-system-so-outstanding/

    A wiec zbadaj co to za naped tam jest i zdecyduj czy on tak naprawde ci sie przyda bo
    dodatkowy ciezar ani nie pomaga przy tankowaniu ani przy zbieraniu zakretow.

    Jesli ja mialbym decydowac to zadal bym takie pytania:

    1. Czy dodatkowa stabilnosc sie przyda przy twoim sposobie kierowania (+ dla audi)
    2. Czy bede jezdzic po sniegu lub w trudnych warunkach terenowych
    3. Czy warto aby miec dodatkowe spalanie na poziomie +3-5-8%?

    Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych.
    Tu masz przyklad jak to jest zrobione w starszych autach.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hqq792O9-ds

    Ten gostek sie zna na fordach i gada z sensem.

    Jakbys pytal czy kupic audi quattro to bym ci powiedzial - bierz.

    Jak pytasz o fordowskie rozwiazania to powiem ze imho nie warto. No chyba ze cena
    taka sama jak bez bo to uzywka.

    Ale licz sie z tym ze ford to ford (nawet ten europejski) i nie robia aut na lata.
    Kazda dodatkowa czesc to szansa na naprawe...

  • 5. Data: 2020-07-13 08:35:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-12 o 20:05 -0700, s...@g...com napisał:
    > Ja bym wolal nie miec tego w wykonaniu forda, nissana i podobnych.

    W podobnym kontekście - ostatnio znajomy przedsiębiorca ubolewał, że
    trzyletni Ford Ranger umarł mu przy 100K km, 3 miesiące po gwarancji. Z
    tego co zrozumiałem, to jest tam w silniku jakaś elektryczna pompka
    oleju o zmiennym ciśnieniu i ona padła, przez co silnik się zatarł. W
    garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.
    Jak na auto za 25K euro i teoretycznie dedykowane profesjonalnym
    zastosowaniom to trochę wstyd. Znajomy rozważał przejście na Toyotę,
    ale Ford dał mu 40% zniżki na nowego Rangera, to wziął...

    Mateusz

  • 6. Data: 2020-07-13 17:25:21
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2020 01:35:53 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > zastosowaniom to trochę wstyd. Znajomy rozważał przejście na Toyotę,
    > ale Ford dał mu 40% zniżki na nowego Rangera, to wziął...

    Fordy az takie zle nie sa. Mialem pare to widzialem jak sa zrobione a ten co mam
    teraz to bardzo zmeczony jest wiec w nim dlubie i wymieniam to i owo przytachane z
    szrotu.

    Ta jak na filmiku wskazano, czasem jakas durna idea prowadzi do problemow. Ale tu za
    plotem stoi ranger i pomalu widac przez niego na przelot a on dalej jezdzi :)

    Czytalem nieco o rynku samochodowym i okazuje sie ze cena to nie wszystko.

    Czasem nawet udana konstrukcja sie nudzi klientom i sprzedaz jest nikła.

    Taka toyota venza. nie pykło mimo ze to calkiem spoko auto.
    A taka honda odyssey mimo ze droga okrutnie to i trzyma wartosc i ludzie ja kupuja.

  • 7. Data: 2020-07-14 00:37:13
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > ford ecosport 1.0 FWD 6MT
    > ford ecosport 2.0 AWD automat
    >
    > tak jak pisałem samochód do miasta i na wycieczki 2 osoby

    No i jak pisalem:
    https://www.youtube.com/watch?v=sS9JPaf1MDg

    gostek mowi zeby pilnowac. I liczyc sie z kosztami.

  • 8. Data: 2020-07-16 10:14:13
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --W garażu powiedziano mu ponoć, że to częsta przypadłość u dużych Fordów.

    Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast wyłączyć silnik.
    Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał dalej i zatarł silnik.
    W Niemczech serwis też odrzuca takie przypadki. Klasyczny przypadek to jazda po
    autostradzie, pompka zdycha, kontrolka się świeci a kierownik ciągnie do najbliższego
    zjazdu 30 km dalej ;-)

  • 9. Data: 2020-07-16 10:20:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-16 o 01:14 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
> [...]
    >
    > Instrukcja pewnie mówi że w razie utraty ciśnienia oleju natychmiast
    > wyłączyć silnik. Teraz są 2 opcje: stał się cud albo kierownik jechał

    Być może tak było, nie wnikałem. Swoją drogą ECU mogłoby odcinać silnik
    przy tego typu awarii, jeśli jest w stanie ją wykryć. No, może nie
    całkiem odciąć, ale powiedzmy zwolnić do 30 km/h. Problem z tym check
    engine jest taki, że jak człowiek jedzie to z reguły patrzy na drogę i
    ta lampeczka może sobie tam świecić jakiś czas niezauważona...
    Szczególnie latem. Ew. jakiś sygnał dźwiękowy mógłby być - tak, jak dla
    niezapiętych pasów.

    Mateusz

  • 10. Data: 2020-07-17 13:06:24
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Producent założył minimalną inteligencję użytkownika i to nie jego wina że gamonie
    nie umieją czytać ew. są mądrzejsi od fabryki.
    Pomysł samoczynnego zwolnienia z 140 do 30 km/h na autostradzie uważam za
    humorystyczny.
    Ford poleglby w sądzie a odszkodowania by ich zrujnowały.