  • 11. Data: 2021-03-24 07:22:43
    Temat: Re: niemiecka technologia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 23/03/2021 17:27, Peter wrote:

    >moze w elektronice, moze w elektryce, moze konstrukcji nadwozia.
    >zreszta, ktory silnik ostatnio opel zaprojektowal sam od podstaw? bo
    >jak sie cofne pamiecia to X16XEL w vectrze B to byla konstrukcja
    >lotusa, a z dizli to slynne 1.9 cdti to byla konstrukcja fiatowska.
    >przerozne benzyniaki to tez albo z saaba albo amerykanskie (z22yh)

    Z Saaba? Oni chyba niewiele silnikow zrobili, ale moze cos im tam
    wyszlo.

    A amerykanskie ... w koncu to GM, ale 2.2 ... jakas nieamerykanska
    pojemnosc :-)

    od 1989 GM mial 50% udzialow w Saab.

    J.

  • 12. Data: 2021-03-24 10:43:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/03/2021 06:22, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > Z Saaba?  Oni chyba niewiele silnikow zrobili, ale moze cos im tam wyszlo.
    >
    > A amerykanskie ... w koncu to GM, ale 2.2 ... jakas nieamerykanska

    No ale to GM w USA ten silnik zaprojektowalo, nie Opel w DE.

  • 13. Data: 2021-03-24 10:44:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/03/2021 06:22, Mirek Ptak wrote:

    > Wydaje mi się, ze w kooperacji był opracowany, ale spierał się nie będę :)
    > Za to 2.0 to już konstrukcja GM bazująca wprawdzie na 1.9 CDTI, ale
    > jednak inna niż 2.0 JTD.
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    No wlasnie, slowo klucz "bazujaca"

  • 14. Data: 2021-03-24 11:21:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-23 o 18:27, Peter pisze:
    > wchodząc na stronę OPLA mam napis: niemiecka technologia
    >

    > skoro kupując nową MOKKĘ mam silnik 1.2 PSA taki jak w peugot 208 to
    > gdzie jest ta niemiecka technologia? w kole ?

    W świecie istnieje wiele mitów dotyczących pochodzenia produktów, które
    się z powodów marketingowych podtrzymuje. Opel już przed wojną został
    wykupiony przez GM. IKEA została założona przez Szweda (nota bene -
    faszystę), ale już od kilkudziesięciu lat jej właścicielem jest jakiś
    holenderski fundusz emerytalny. Podobnie Biedronka nie jest już
    Portugalska, a Volvo - szwedzkie. W Volvo coraz więcej podzespołów jest
    prosto z Chin, a elektryki to chyba całe są tam produkowane (firma
    Polestar).
    A że Chińczycy chcą już promować własne marki, bo się nie mają czego
    wstydzić, co będzie coraz więcej zmian typu IBM->Lenovo...
    U nas też tak się dzieje - np. Cyfrowy Polsat to firma cypryjska i takie
    tam...
    T.

  • 15. Data: 2021-03-24 11:26:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-03-24 o 07:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Peter"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Widac "francuska technologia" to nie brzmi dumnie :-)
    >
    > Ale ten silnik to aby na pewno "francuski" ?
    >
    > J.

    Nie ma się co podniecać - w dobie globalizacji koncerny kupują jedne od
    drugich m.in silniki. I tak np. silniki z mercedesa lądowały w renówkach
    i Dacii Duster :-)
    T.

  • 16. Data: 2021-03-24 11:40:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 11:21, T. pisze:

> [...]
    > A że Chińczycy chcą już promować własne marki, bo się nie mają czego
    > wstydzić, co będzie coraz więcej zmian typu IBM->Lenovo...

    W sensie że Lenovo jest właścicielem IBM?

    > U nas też tak się dzieje - np. Cyfrowy Polsat to firma cypryjska

    Mylisz pojęcia, a przynajmniej je mieszasz.
    Raz liczy się dla Ciebie miejsce rejestracji, a raz obywatelstwo
    właściciela.
    Raz piszesz o firmie, a raz o marce.

    Musisz się zdecydować, bo albo albo.

    Solorz cypryjczykiem nie jest, co najwyżej ma m.in. tam porejestrowane
    swoje firmy, ze względów podatkowych.

  • 17. Data: 2021-03-24 11:40:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 11:26, T. pisze:
    pl...

    > Nie ma się co podniecać - w dobie globalizacji koncerny kupują jedne od
    > drugich m.in silniki. I tak np. silniki z mercedesa lądowały w renówkach
    > i Dacii Duster :-)

    Odwrotnie.

  • 18. Data: 2021-03-24 12:21:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W sensie że Lenovo jest właścicielem IBM?

    W sensie, ze najpierw IBM sprzedal Lenovo swoj dzial laptopow, i kupil
    20% akcji, Lenovo robilo lapki z marka IBM, a teraz robi z wlasna
    marką, a IBM posiada coraz mniej % akcji.

> [...]

    >Musisz się zdecydować, bo albo albo.

    >Solorz cypryjczykiem nie jest, co najwyżej ma m.in. tam
    >porejestrowane swoje firmy, ze względów podatkowych.

    A jak sie przeniesie i obywatelstwo dostanie ? :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-03-24 12:25:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 12:21, J.F. pisze:

    > W sensie, ze najpierw IBM sprzedal Lenovo swoj dzial laptopow, i kupil
    > 20% akcji,  Lenovo robilo lapki z marka IBM, a teraz robi z wlasna
    > marką, a IBM posiada coraz mniej % akcji.

    No właśnie.
    Po prostu IBM pozbył się laptoków.
    Nijak to nie ma związku z Oplem.

    > A jak sie przeniesie i obywatelstwo dostanie ? :-)

    To będzie inny temat, o ile zrezygnuje z polskiego.
    Tak samo ruskie firmy zarejestrowane gdziekolwiek, nawet jeśli
    właścicielami są ruscy z cypryjskim obywatelstwem, nie są cypryjskie,
    tylko nadal ruskie.
    Dlatego np. nie tankuję na AMIC.

  • 20. Data: 2021-03-24 12:27:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W świecie istnieje wiele mitów dotyczących pochodzenia produktów,
    >które się z powodów marketingowych podtrzymuje. Opel już przed wojną
    >został wykupiony przez GM.

    Owszem, ale ... ciagle byla to duza europejska firma, z wlasnymi
    produktami.
    W USA sie nie podobaly male europejskie econoboxy :-)

    Podobnie np Ford Germany.

    Teraz sie to moze troche bardziej ujednolicilo, szczegolnie ze
    swiatowy koncern potrzebuje samochodow na wszystkie rynki.

    >Podobnie Biedronka nie jest już Portugalska,

    O, a czyja ?

    >a Volvo - szwedzkie. W Volvo coraz więcej podzespołów jest prosto z
    >Chin, a elektryki to chyba całe są tam produkowane (firma Polestar).

    Volvo swego czasu kupil Ford, i sie zaczela unifikacja.
    Potem sprzedal ... ale centrum projektowe chyba nadal w Szwecji jest.

    J.