  • 21. Data: 2021-03-24 12:39:10
    Temat: Re: niemiecka technologia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 24/03/2021 06:22, J.F. wrote:

    >No ale to GM w USA ten silnik zaprojektowalo, nie Opel w DE.

    Ja tam nie wiem, ale pisza, ze GM Ecotec bazuje na GM Family II, ktora
    jakby zrobil Opel.
    Opel to tez GM ... byl.

    https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine
    https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine

    zmiany byly ponoc duze, ale

    "The Ecotec engine is a DOHC 4-valve design with a lost foam cast
    aluminum block and head (L850 for 86 mm bore applications, and L880
    for 88 mm bore[citation needed]), designed for displacements from 1.8
    to 2.4 L.
    Development began in 1994, by an international team of engineers and
    technicians from Opel's International Technical Development Center in
    Rüsselsheim, Germany,
    GM Powertrain in Pontiac, Michigan, and Saab in Södertälje, Sweden.[2]
    Much of the development work on this project was carried out by Lotus
    Engineering, Hethel, United Kingdom.

    The first engine in the Ecotec Gen I line-up was Ecotec 2.2 L61,
    introduced in May 1999. "

    J.

  • 22. Data: 2021-03-24 12:54:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 24.03.2021 12:25, Cavallino wrote:

    > No właśnie.
    > Po prostu IBM pozbył się laptoków.
    > Nijak to nie ma związku z Oplem.

    No trochę ma - GM pozbył się Opla :(
    Teraz Stellantis robi coraz więcej Peugotów ze znaczkiem Opla i przez to
    tego Opla jest tam coraz mniej:(

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 23. Data: 2021-03-24 13:25:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 12:54, Mirek Ptak pisze:

    > No trochę ma - GM pozbył się Opla :(

    Czyli marki tak naprawdę i kilku fabryk.
    A nie zaprzestał produkcji samochodów w ogóle.
    Ciężko to porównać.

    IBM już prędzej można porównać do Nokii, która też zaprzestała produkcji
    telefonów i też skupiła się na czymś innym.

    > Teraz Stellantis robi coraz więcej Peugotów ze znaczkiem Opla i przez to
    > tego Opla jest tam coraz mniej:(

    Opel to już tylko ten znaczek na masce.
    Do tego w większości modele są brzydsze od oryginału.
    Trzeba desperatów, żeby je kupić.

  • 24. Data: 2021-03-24 13:32:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Czyli marki tak naprawdę i kilku fabryk.
    >A nie zaprzestał produkcji samochodów w ogóle.
    >Ciężko to porównać.

    IBM komputery chyba jeszcze produkuje.
    Jak dlugo jeszcze?

    Apple ... no, fabryk sie chyba pozbyl.
    A marki i zyskow nie :)

    A GM ... chyba sie pozbyl europejskiego rynku ... brytyjskiego tez,
    czy nie ?

    No i GM to zbankrutowal pare lat temu, pozbyl sie ... akcjonariuszy
    :-)

    >IBM już prędzej można porównać do Nokii, która też zaprzestała
    >produkcji telefonów i też skupiła się na czymś innym.

    Kalosze sie robi najlepiej :-P

    >Opel to już tylko ten znaczek na masce.
    >Do tego w większości modele są brzydsze od oryginału.
    >Trzeba desperatów, żeby je kupić.

    Czyzbys zaczal doceniac niemiecki design ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-03-24 14:06:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/03/2021 11:39, J.F. wrote:
> [...]
    > Engineering, Hethel, United Kingdom.
    >
    > The first engine in the Ecotec Gen I line-up was Ecotec 2.2 L61,

    to cos mi sie popierdolilo, bo gdzies czytalem ze z22yh byl
    zaprojektowany w USA, a z22se w europie. w kazdym razie zaden z tych
    silnikow nie zostal zaprojektowany od poczatku do konca w DE.

  • 26. Data: 2021-03-24 14:13:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 13:32, J.F. pisze:

    > IBM komputery chyba jeszcze produkuje.

    Ale nie pc-ty.

    > Czyzbys zaczal doceniac niemiecki design ? :-)

    Wtedy bym napisał, że Ople są ładniejsze od Pugów....

  • 27. Data: 2021-03-24 14:24:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 24.03.2021 13:25, Cavallino wrote:
    > Opel to już tylko ten znaczek na masce.

    Dwa modele są jeszcze ze starej dobrej szkoły :)

    > Do tego w większości modele są brzydsze od oryginału.

    Sprawa mocno dyskusyjna - Corsa jest o wiele ładniejsza niż 208,
    podobnie GrandlandX od 3008, które wygląda jak kupa z każdej strony z
    wyjątkiem o dziwo tyłu :)
    Tak samo w środku.

    > Trzeba desperatów, żeby je kupić.

    100% zgoda - żadnego z nowych wypustów niestety :(

    Pozdrawiam - Mirek

  • 28. Data: 2021-03-24 14:35:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-03-2021 o 14:24, Mirek Ptak pisze:

    > Dwa modele są jeszcze ze starej dobrej szkoły :)

    Nic dobrego to w niej nie widziałem.
    Może poza produkcją w PL i silnikami z odpowiednią ilością cylindrów.

    > Sprawa mocno dyskusyjna - Corsa jest o wiele ładniejsza niż 208,
    > podobnie GrandlandX od 3008,

    Widzisz, mam na ten temat dokładnie odwrotne zdanie.
    Jedyne co ujdzie, to nowa Mokka.
    Reszta to niemieckolubne okropieństwa, bez odrobiny polotu.

  • 29. Data: 2021-03-24 14:56:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 24.03.2021 14:35, Cavallino wrote:
    > Reszta to niemieckolubne okropieństwa, bez odrobiny polotu.

    Let's agree to disagree :)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 30. Data: 2021-03-24 18:04:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Podobnie Biedronka nie jest już
    > Portugalska

    Tak się zdziwiłem, że aż sprawdziłem - nadal jest portugalska, poprzez
    spółkę Jeronimo Martins Polska, która należy do portugalskiej grupy
    kapitałowej Jeronimo Martins SGPS, w której 56,14% udziałów należy do
    spółki Sociedade Francisco Manuel dos Santos należącej do rodziny
    Santos. Swego czasu robiłem dla nich projekt i poznałem tę rodzinę
    osobiście, miałem ciekawe wrażenia, w sumie pozytywne.