  • 11. Data: 2009-03-13 14:10:48
    Temat: Re: notebook 15,4" z WUXGA (1920x1200) - jak to pogodzić?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    wielkości czcionki, ba, nawet nie wykorzystuje całej szerokości ekranu.
    > A ja się zapytam złośliwie - jakąś instrukcję do Windowsa i programów
    > przeczytałeś? Bo tak po prawdzie, oprócz jakichś dennych programów, to
    > daje się wszystko w Windzie ustawić tak, abyś na takim ekranie miał
    > wszystko czytelne, bez potrzeby korzystania z lupy. Ba, przeglądarki
    > mają teraz możliwość płynnego powiększania stron, i na dodatek,
    > jeszcze to pamiętają ;) Mi wystarczy parę razy nacisnąć +, ewentualnie
    > doprawić Ctrl+F11 i jest OK.
    >
    > O ile więc nie pracujesz z jakimś wrednym softem i nie masz wady
    > wzroku, to takie narzekanie jest IMHO objawem lenistwa.

    Nie masz racji - im większe odstępstwa od pierwotnego DPI tym wieksze
    problemy. I co zaskakujące najgorzej pod tym względem wypada sam
    Windows. Okna komunikatów źle dzielą komunikaty systemowe. Przewijane
    pola tekstowe w dialogach systemowych mieszczą np. tylko jedną linię
    itd.. M$ uparcie projektuje dialogi jako okna niestalowane - i stąd
    problemy.

    PZDR
    Shaman

  • 12. Data: 2009-03-13 14:20:19
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    > Czy ja gdzieś napisałem, że kupiłem tego notebooka?

    ale moja wypowiedz nie była złośliwa, jeżeli nie kupiłeś to rozejrzyj się za
    notebookiem z normalną matrycą, jeżeli kupiła to firma, to ja bym opieprzył
    informatyków :P

  • 13. Data: 2009-03-13 14:41:46
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 13 Mar 2009 15:10:48 +0100, shaman <n...@n...com> wrote:
> [...]
    >pola tekstowe w dialogach systemowych mieszczą np. tylko jedną linię
    >itd.. M$ uparcie projektuje dialogi jako okna niestalowane - i stąd
    Masz gdzieś przykład czegoś takiego (*)? Lub przynajmniej jak je
    powtórzyć. Może ja mało Windowsa używam, ale błędy, które widziałem
    nie dotyczyły programów autorstwa MS. Przy czym dla mnie nie jest
    jakoś szczególnie istotne, czy w polu mieści się np. jedna czy dwie
    linijki tekstu, o ile mogę się do niego dostać i go wyedytować. Bo co
    do tego, że interfejs potrafi się ,,estetycznie'' rozjechać to zgadzam
    się i tutaj MS ma jeszcze dużo do zrobienia. Za to wielokrotnie się
    spotkałem z tym, że okno dialogowe było nieużywalne - różne kontrolki
    ponachodziły na siebie, niektóre znalazły się poza okienkiem i.t.p.

    (*) Ja mam w tej chwili 1680x1050, czcionki 135% (130dpi) i ekran 15
    cali. Ze strony Windowsa jakichś utrudnień nie widzę. Tyle tylko, że
    ja ustawienie robię dwóstopniowo - pierwszy stopień to DPI (ale nie
    dotykam ustawienia Display Properties|Apperance|Font Size bo na efekt
    nie mogę patrzeć), drugi to indywidualne dostosowanie czcionek w
    większości aplikacji. Jedne czcionki w aplikacji zostawiam w
    wielkościach orginalnych inne powiększam, tak że finalnie mogę na to
    patrzeć bez jakichś dużych oporów.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2009-03-13 14:44:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    ^---u
    ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 15. Data: 2009-04-12 18:34:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.03.2009 09:17, shaman pisze:
    > Co z tym można zrobić? Przestawienie DPI na wyższe to dla mnie
    > ostateczność - literki są wprawdzie większe, ale tak samo cieniutkie -
    > generalnie wszystko wygląda ochydnie.

    To jeszcze zmień czcionki na inne/grubsze. Bo właśnie przesta-
    wienie DPI jest najlepszym rozwiązaniem.

    PS. Tutaj widać wadę rasteryzera zastosowanego w Windows.
    Ludzie narzekają na rasteryzery zastosowane w MacOS X
    czy w Linuksie, a tak naprawdę dają one *lepsze*
    odwzorowanie kroju pisma. I przy wysokim DPI dają
    grubsze, wyraźniejsze czcionki, a nie cieniutkie
    obrysy.

    > Nie mogę wybrać 1680x1050 bo nie ma takiej rozdziałki na liście. Mam

    Nie zmieniaj rozdzielczości na inną niż nominalna.

    PS. Temat raczej NTG więc ustawiam FUT na grupę o Windows.
    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |