  • 11. Data: 2020-11-15 19:37:44
    Temat: Re: obciazalnosc pradowa cat5e
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable
    > Maximum current per conductor: 0.577 A
    >
    > Mam niestety POE na 12V a jedna kamera potrafi w nocy pobierać te 7W...
    > W tej chwili mam maks. obciążenie w granicach 10-12W więc ca 2x więcej
    > niż ww. limit. Pytanie, jaki ten limit ma margines? Planuję sprawdzić
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    Czyli masz pasywne POE.
    Puść 48V. Po stronie kamery daj malutki moduł step-down do 12V.
    I cyk.. 4x mniejszy prąd.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2020-11-15 20:00:41
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > prostą kamerą termowizyjną czy te kable odstają jakoś mocnie od
    > otoczenia, ale może ktoś takie coś przerabiał?

    Prąd 1A płynący przez jeden przewód skrętki nie podnosi zauważalnie jej
    temperatury - nie czuć wzrostu temperatury po dotknięciu ręką.
    Przewód skrętki kat.5e ma około 0,5 mm średnicy, co daje niecałe 0,2 mm2
    przekroju. Według norm, jakie znalazłem, taki przekrój może przenosić
    ciągle 3 A.

    Większym problemem przy zasilaniu skrętką są duże spadki napięć.

    Zastosuj standardowe PoE i gotowe przetwornice PoE na 12V przy kamerze.
    Jak masz do podłączenia więcej kamer na jednej skrętce, to są małe
    switche, zasilane PoE i przekazujące PoE dalej.

    yabba

  • 13. Data: 2020-11-15 21:33:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-15 o 20:00, yabba pisze:

    > Przewód skrętki kat.5e ma około 0,5 mm średnicy, co daje niecałe 0,2 mm2
    > przekroju. Według norm, jakie znalazłem, taki przekrój może przenosić
    > ciągle 3 A.

    Standardowo lepsze mają 24AWG, tańsze 26AWG.
    Ciągły prąd jako zasilanie przy 26AWG zalecane 0,36A, a dla 24AWG to
    0,58A. Jako uziemienie odpowiednio 2.2A i 3,5A

    > Zastosuj standardowe PoE i gotowe przetwornice PoE na 12V przy kamerze.

    Najrozsądniejsze.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2020-11-16 00:01:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-15, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Standardowo lepsze mają 24AWG, tańsze 26AWG.
    > Ciągły prąd jako zasilanie przy 26AWG zalecane 0,36A, a dla 24AWG to
    > 0,58A. Jako uziemienie odpowiednio 2.2A i 3,5A

    > Najrozsądniejsze.

    To musiałbym mieć (n+2) takich przetwornic - ile to dołoży ekstra mocy,
    no i kosztów? Problemem jest jeden odcinek, ca 20M, który łączy 2
    segmenty sieci. To może puszczę w ten odcinek 48V a na obu końcach dam 2
    konwertery DC-DC 48V->12V?

    Przy 12V planowałem dać osobne zasilanie po obu stronach (na część
    urządzeń) ale tam będzie też UPS a nie chcę kupować kolejnego.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-11-18 13:58:18
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Mówisz, że to bardziej spadek napięcia niż jakieś grzanie?

    Drugie wynika z pierwszego.

    > Chodzi mi to w tej chwili wszystko jakby ok. Napięć nie mierzyłem.

    To bym się nie przejmował, będzie OK. Jeśli kabel nie jest ciepły, to masz
    spory zapas.

    --
    Mrówek ucieka z lasu i nagle na swej drodze spotyka leśniczego :
    - Co się stało? - pyta leśniczy

  • 16. Data: 2020-11-23 18:55:10
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-11-15 09:31, ToMasz wrote:

    > a mogę Twoje pytanie przerobić z języka informatyka, na język
    > elektryków? Myślę że nie będziesz miał nic przeciwko:
    > Czy mogę drutami o przekroju takim a takim, i długości takiej a takiej,
    > przy napięciu 12 v przesłać 12 wat mocy?
    > Odpowiedź: możesz, ale korzystając z zasobów internetu, sprawdź jaki
    > będziesz miał spadek napięcia.

    Doradzam Tobie intensywniej korzystać z zasobów posiadanego mózgu.