  • 81. Data: 2022-08-10 10:16:45
    Temat: Re: rękojeść noża/było ostrzenie noza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 03:40:14 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Preformy? Nie wiem czy to po polsku.

    Moze i tak to sie nazywa - chodzi mi o lekko zbity proszek,
    ktory jeszcze nie jest usieciowany i mozna przeformowac.

    Ale czemu tak, a nie proszkiem zasypac docelową forme?

    J.

  • 82. Data: 2022-08-10 10:25:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 03:28:44 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mówimy o tych do pras.

    Ale mialem na mysli prasy do blach :-)

    > Pojęcią nie mam, ale jak widać używano takich.

    Jak widac.

    > Większość tych przedmiotów
    > wydaje się być dobrze wykończona.

    I to mnie wlasnie interesuje :-)

    Szczegolnie ze forma na Pioniera dosc duza.

    > No pewnie tak, to i może da się polerować na podstawie modelu? A może
    > już jednak były dostępne odpowiednie frezy, że to końcowe polerowanie to
    > była jakby kosmetyka?

    Polerka to juz na moj gust najmniejszy problem - ale jak pamietam te
    wyroby, to gladkie byly bardzo.

    Wiekszy problem widze z wczesniejszymi etapami, bo jak zrobic taką
    fikusną dziurę ...

    > Tak jakby.

    > Nie sądzę żeby się lany bakelit nadawał do zastosowań wymagających dużej
    > wytrzymałości mechanicznej. Z drugiej strony, to jest nadal termoset,
    > czyli jakby go odpowiednio wygrzać to powinien być dużo mocniejszy.

    Tak jak pamietam, to to dosc kruche bylo. I chyba stad rózne
    wypelniacze ... ktore potem utrudniają zalewanie.

    A w tych linkach sie zachwycaja wytrzymałoscia.

    J.

  • 83. Data: 2022-08-11 06:23:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze i tak to sie nazywa - chodzi mi o lekko zbity proszek,
    > ktory jeszcze nie jest usieciowany i mozna przeformowac.
    >
    > Ale czemu tak, a nie proszkiem zasypac docelową forme?

    No tak jak podałem. Wygodniej, lepsza kontrola ilości, mniej odpadów.

    --
    Marcin