  • 201. Data: 2023-04-25 17:34:03
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie wydaje mi się by większości z nas chodziło o anonimowość. Ludzie
    > wymyślają sobie kreacje. Ktoś np podpisuje się "Trybun". I ta
    > rejestracja też pewnie nie jest specjalnie inna. Wpisujesz se tam jakieś
    > rzeczy co najwyżej do kontaktu przez usługodawcę.

    U mnie nawet to nie jest potrzebne. Login, hasło, email. Ten ostatni tylko
    do kontaktu w sprawie konta (informacje o zmianach na serwerze wrzucam na
    wewnętrzną grupę, jak kogoś interesują to sobie zasubskrybuje).

    Wymóg podawania prawdziwych danych w Internecie to jest jakaś ogromna
    pomyłka. Jak ktoś chce, to niech podaje, ale zmuszanie kogoś do tego...
    ja nie widzę sensu (ani możliwości weryfikacji, przecież nie będę zbierał
    skanów dowodów ani porównywał z przelewami).

    --
    - Gdybysmy przed baranem postawili wiadra: z woda i z alkoholem, to
    czego się napije baran? - pyta prelegent usilujacy roznymi przykladami

  • 202. Data: 2023-04-25 17:38:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Przez ładnych parę lat prężnie działał równolegle.

    Zdaje się, że nawet więcej, niż parę.

    Po zamknięciu polskiej części FidoNetu były próby reaktywacji, ale nie
    wiem, jak się skończyły.

    --
    Pies wyszedł pewnego dnia na spacer i widzi nadchodzącego z przeciwka
    konia. Kiedy zbliżyli się do siebie, koń zapytał:

  • 203. Data: 2023-04-25 18:10:14
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ja nie widzę sensu (ani możliwości weryfikacji, przecież nie będę zbierał
    > skanów dowodów ani porównywał z przelewami).

    Hmm, taka ciekawostka. Chyba wszystkie anonymizery...wymagają rejestracji :D
    Wielu się później wydaje, że są anonimowi :D Ciekawe, że tam się
    logujący nie obruszają z rejestracją.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 204. Data: 2023-04-25 18:14:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Smartfony są super wynalazkiem ale niestety wiele nawet podstawowych
    > rzeczy jest na nich uciążliwe. Czasem coś czytam na telefonie i chcę
    > skomentować, ale jeśli ma to być więcej niż jedno-dwa zdania, to
    > odpuszczam. Ewentualnie odpisuję potem na komputerze, na normalnej
    > klawiaturze.

    Jakiś czas temu, wymyślono dyktowanie. Obecnie coraz bardziej rozwijane
    :) Używam do sms najczęściej podczas jazdy samochodem (słuchawka BT).
    Ok, niektórzy muszą mieć prompter albo najpierw napisać i czytać. Nie
    wnikam :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 205. Data: 2023-04-25 18:22:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Dlaczego miałoby mieć wpływ?

    Bo zapomniałeś? OE na news było w pewnym momencie nawałą. Był skrypt
    dołączany do Neostrady przez TPSa, który automatycznie łączył z serwerem
    i wystarczyło zasubskrybować. Ten myk dość mocno zwiększył ilość userow
    na grupach. Powstały też nowe w tamtym czasie. Patrząc z perspektywy
    czasu Neostrada zadziałała na dwa kierunki. Wielu doszło a wielu
    odeszło. Wspomniane 'Dzieci Neostrady' działały na wielu denerwująco,
    stąd nazwa.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 206. Data: 2023-04-25 18:26:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > czasu Neostrada zadziałała na dwa kierunki. Wielu doszło a wielu
    > odeszło. Wspomniane 'Dzieci Neostrady' działały na wielu denerwująco,

    Mogę też dodać, że wiele osób w ogóle odkryło OE bo używali web do maila
    :D i nie byli świadomi, że coś takiego istnieje. To działa nawet
    dzisiaj, że nie zdają sobie sprawy iż są programy do obsługi poczty czy
    news.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 207. Data: 2023-04-25 19:13:04
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dla niezawodności. Lepiej tak, niż mieć jeden centralny serwer, którego
    > awaria spowoduje wyłączenie Usenetu.

    Niezawodność czego. Czytnik użytkownika przyłącza się do konkretnego
    serwera, który działa albo nie działa. Jeśli serwer nie działa to
    czytnik nie może po prostu przyłączyć się do innego serwera bo jest tam
    inna numeracja artykułów itp itd. Z tego też powodu serwera, który upadł
    nie uda się odtworzyć z sąsiednich bez kopii zapasowej. To kopiowanie
    było po to, o czym już tutaj napisałem, by artykuły znalazły się blisko
    użytkownika a jednocześnie rozwiązywało kwestię ich szukania. Ale żeby
    to miało sens, ktoś te artykuły musi chcieć czytać. Jak ja czytam np 3
    grupy i 1/10 artykułów na tych grupach to sprowadzenie całej hierarchii
    pl nie ma sensu.

    > Dla tych, którzy jeszcze tu zostali.

    Ludzie mają się za zbawców :-)

    > Dla potężnego archiwum treści.

    Kto używa grup jako archiwum?! Masz rozszerzenie SEARCH
    zaimplementowane? :-)

    > Także
    > dla utrzymania jak najdłużej tradycyjnej usługi ze względu na jej zalety
    > (i w drugiej kolejności na sentyment).

    Myślę, że robisz to ze względu na wady innych.

    > Ja bywałem w różnych miejscach w sieci, gdzie można dyskutować, ale
    > nigdzie nie znalazłem usługi, która byłaby dla mnie tak wygodna jak
    > Usenet.

    No tak, ale ludzi tam znalazłeś. Chyba jakiś powód mają.

    > Co dokładnie proponujesz?

    Ostatnio to mi się nie chce. Ktoś musiałby to zrealizować a nie widać
    takiego na horyzoncie. Wyobrażam sobie np, że spokojnie można by wpuścić
    te artykuły do zupełnie innego

    > Ten problem zawsze dotykał tylko pewnej garstki osób, które nie potrafiły
    > prawidłowo skonfigurować czytnika, a odkąd upowszechniło się UTF-8, myślę
    > że problem różnych kodowań można uznać za zupełnie niebyły.

    Niby jak UTF-8 miałby rozwiązać problem kodowań stronicowanych jak
    zasady mówią o używaniu tutaj właśnie przede wszystkim stronicowanych? I
    jak UTF-8 miałby rozwiązać kwestię kodowania czegoś innego niż teksty?

    > Ja oczywiście jestem lata do tyłu, nadal używam ISO-8859-2,

    Bezsensowne kodowanie kompletnie nie nadające się dla języka polskiego :-)

    > ale z różnych
    > względów nie byłoby to u mnie proste do przeskoczenia (mogę oczywiście
    > wysyłać w UTF-8, ale konsolę nadal mam w ISO, więc nic mi to nie zmieni).

    Nie, nie możesz wysyłać w UTF-8.

    > W Internecie zmieniło się bardzo dużo, a jednak nadal jest miejsce dla
    > Usenetu...

    ... i dla polecenia talk :-)

  • 208. Data: 2023-04-25 19:19:42
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 25.04.2023 o 13:33, Cezar pisze:

    > Jeśli chodzi o nowe projekty zdecentralizowanej komunikacji to jest np
    > Matrix:  https://matrix.org/
    > Jest też obsługiwany natywnie w Thunderbird.

    Możesz jakoś opisać co on wnosi w stosunku do .. IRC ?

  • 209. Data: 2023-04-25 19:34:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Używam do sms najczęściej podczas jazdy samochodem (słuchawka BT). Ok,
    > niektórzy muszą mieć prompter albo najpierw napisać i czytać. Nie wnikam

    Dyktowanie jest spoko jeśli nie jesteś w miejscu publicznym.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 210. Data: 2023-04-25 19:36:19
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Wszystko kiedyś umrze, choć wolałbym wolałbym, żeby użytkownicy znikali,
    > bo już im się nie chce pisać, a nie dlatego, że chcą, ale nie mają
    > infrastruktury.

    Jakiej infrastruktury wymaga talk ?

    > To nadal są firmy. Myślę, że Usenet z czasem po prostu przejdzie w ręce
    > hobbystów i będzie przez nich utrzymywany tak samo jak inne niszowe
    > usługi.

    I będą nadal kopiować w ciemno wszystkie artykuły?!

    > Pewnie tak.

    > I to jest prawdziwy dramat. Nie dają ludziom wyboru. W PL podobnie jest
    > z FB....

    Ale kto naprawdę jej nie daje. Skoro dostawcy nie oferowali serwerów
    XMPP (tak, jak nie oferują grup dyskusyjnych i innych usług) to ktoś
    inny to zrobił ze swoimi rozwiązaniami.