  • 11. Data: 2009-09-30 06:32:02
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "SP5FCI" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h9to4h$d4t$1@inews.gazeta.pl...
    > kup lepsze baterie albo akumulatory i ładowarkę, np 2 komplety, weź pod
    > uwagę ze zasilacz będziesz miał cały czas pod napięciem.
    > Nie wiem jaki kocioł, ale baterie starczały gdzieś na rok.

    Mam ten sam problem. Duracel starczył na 8 miesięcy. Następnie kupiłem jakąś
    za 3,- złote i nie bardzo chce na niej, na nowej, zapalać (mam gniazdo na
    jedną R20).
    Też myślałem o zasilaczu. Ale może akumulatorek? Zależy od tego, na ile
    czasu wystarczy jedno naładowanie. Właściwie akumulatorki sprawdzają się
    tam, gdzie pobiera się dużo prądu w krótkim czasie. W długim okresie, np.
    kilku miesięcy, może dochodzić do samowyładowywania się akumulatorka. Czyż
    nie?
    I czy po naładowaniu i w ciągu miesięcy pracy akumulator będzie trzymał
    potrzebne napięcie, bo prąd to chyba bez problemu. Wysokość naoięcia może
    być tu kluczem, a nie prąd.

  • 12. Data: 2009-09-30 07:14:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Piec ogrzewa powietrze. Junkers to nazwa firmy. W kotle gotuje się wodę.
    > Ogrzewacz przepływowy.

    A piec martenowski pod co podciągnąć?
    Kocioł dwufunkcyjny jest kotłem czy ogrzewaczem przepływowym? Z zasady
    ogrzewaczem przepływowym, tak jak jest każdy wiszący kocioł, nawet
    jednofunkcyjny, bo w każdym jest przepływowy wymiennik ciepła. I
    ciekawostka. Wielkie kotły na kilka pięter w kotłowniach także mają
    przepływowe wymienniki a więc tak naprawde sa to przepływowe ogrzewacze.
    Prędzej pod pojęcie kotła można by podciągnać bojler gazowy bo ten zbiornik
    to taki kociołek "grzany na gaz". Tylko to wszystko marketingowo odstaje
    strasznie...

    Junkers to nazwa firmy ale u nas przyjęło się tak nazywać przepływowe
    urządzenia na gaz i każdy wie co to jest junkers. To taki ogrzewacz
    przepływowy popularny w blokach i kamienicach :)
    To według mnie nie jest tak szkodliwe jak durne zapożyczanie np. szyberdach
    w samochodach. Na siłę spolszczono nazwę schibendach (dach odsuwany) ale w
    główkach handlarzy wykiełkowało przekonanie że to dach mający coś wspólnego
    z szybą (szyberdach). To jest dopiero jazda. A już drgawek dostaję jak
    słyszę że ktoś ma auto wolcwagen.

    A jakieś przykłady z elektroniki może?
    Tyle nie na temat z mojej strony :)

    Marek

  • 13. Data: 2009-09-30 07:25:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >schibendach (dach odsuwany)

    Mała pomyłka
    Oczywiście ma byc Schibedach.

    Marek

  • 14. Data: 2009-09-30 07:40:40
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 30, 9:25 am, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w
    wiadomościnews:h9v0m6$ddi$1@atlantis.news.neostrada.
    pl...

    > Mała pomyłka
    > Oczywiście ma byc Schibedach.
    >
    > Marek

    Poprawnie, to jest Schiebedach.

    (też) Marek

  • 15. Data: 2009-09-30 07:53:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On Sep 30, 9:25 am, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    >Poprawnie, to jest Schiebedach.

    Racja!
    Ale z tego co widzę na grupach dyskusyjnych niemieckich tamtejsi fani
    motoryzacji często piszą także "Schiebendach"

    Marek

  • 16. Data: 2009-09-30 08:16:19
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    marko1a pisze:

> [...]
    > z szybą (szyberdach). To jest dopiero jazda. A już drgawek dostaję jak

    Mi też na nazwa się nie podoba, ale może etymologii słowa "szyberdach"
    należy poszukiwać w Polsce. Może to połączenie dwóch słów: "szyber"
    (przesuwana klapka, stosowana w piecach i kotłach) i "dach" (co to dach,
    każdy widzi)? De facto dach odsuwany działa podobnie do szybra w piecu.
    Obydwa słowa - szyber i dach też są pochodzenia niemieckiego, ale już w
    drugim pokoleniu.

    A poza tym szyberdach - czyli dach odsuwany, a dach przeszklony
    (Schiebedach) to mogą być różne rzeczy - choć często są połączone.

    Wracam do pracy.

    Pozdrawiam,
    Michał Smolnik

  • 17. Data: 2009-09-30 08:18:12
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Sep 30, 9:53 am, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Ale z tego co widzę na grupach dyskusyjnych niemieckich tamtejsi fani
    > motoryzacji często piszą także "Schiebendach"

    Co nie zmienia faktu...

    Niemniej: Szyberdach nie jest spolszczeniem Schiebedach, tylko
    adaptacją już (sporo dawniej) spolszczonego/zapożyczonego Schieber ->
    Szyber (zasuwa np. w przewodzie kominowym albo na dolocie powietrza).

    Marek.

  • 18. Data: 2009-09-30 09:18:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Michal Smolnik" <m...@f...pl> napisał w wiadomości

    > A poza tym szyberdach - czyli dach odsuwany, a dach przeszklony
    > (Schiebedach) to mogą być różne rzeczy - choć często są połączone.

    Nie nie nie. Schiebedach to dach odsuwany i nie ważne czy to blacha czy
    szyba. Gdyby określał wypełnienie że jest ze szkła to nazywałby się jakoś
    "Glasdach".

    Schieben - przesuwać,
    Glas - szkło (szyba)
    Blech - blacha
    Stahl - stal
    Perforation - perforacja
    Glasschiebedach - przesuwany dach szklany
    Blaechschiebedach - przesuwany dach z blachy.
    Wagen - pojazd, samochód
    Persone - osoba
    Personenwagen - pojazd osobowy

    Perforiertstahlmaskeglaspersonenwagenashiebedach - przesuwany dach szklany z
    perforowaną maską stalową pojazdu ciężarowego.

    Moze być? Co na to polscy autohandlarze? Przecież to szyberdach.

    Wolę krótko "junkers"

    Marek

  • 19. Data: 2009-09-30 10:25:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Perforiertstahlmaskeglaspersonenwagenashiebedach - przesuwany dach szklany
    > z perforowaną maską stalową pojazdu ciężarowego.

    Pisuję z doskoku "na kolanie"
    Skąd mi się wzięło ciężarowy? Miało być osobowy.

    Marek

  • 20. Data: 2009-09-30 14:04:13
    Temat: Re: model piecyka
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    sitka juz czyscilem pare razy, piecyka reklamowac nie moge bo juz jest po
    gwarancji

    kurcze, naprawde nikt nie jest w stanie mi powiedziec jakim ukladem zastapic
    dwie baterie?
    moge sobie podpiac zasilacz regulowany ale nie chcialbym spalic elektroniki
    tego piecyka. :(