  • 11. Data: 2020-09-04 16:54:10
    Temat: Re: pomoc drogowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Sep 2020 12:59:49 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Jest tyle przewin ze czepiac sie głupiej spacji... Ech...

    Skoro nie piszesz ortograficznie to i nie dziw że cię to nie razi.
    Poprawne pisanie to wyraz grzeczności dla rozmówców.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2020-09-04 17:20:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 08:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > jak czlowiekowi stanie auto gdzies w Polsce ... to gdzie szukac pomocy ?
    >
    > Google zostaje, czy bylo se kupic assistanse ?

    zainteresuj się assistance, tyko zwróć uwagę na min. limit km - czasami
    jak jesteś blisko domu to assistance się nie należy ...

    TG

  • 13. Data: 2020-09-04 17:22:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 08:01 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > jak czlowiekowi stanie auto gdzies w Polsce ... to gdzie szukac pomocy ?
    >
    > Google zostaje, czy bylo se kupic assistanse ?

    Tak czy siak to zwykły troll jesteś, pamietam kilka dyskusji gdzie
    pisałem, że ma assistance na EU, Ty ze mną dyskutowałeś, a teraz wychodzi,
    że nie miałeś pojęcia o temacie.

    TG

  • 14. Data: 2020-09-04 18:05:07
    Temat: Re: pomoc.
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Poprawne pisanie to wyraz grzeczności dla rozmówców.
    > --
    > Jacek

    Musiałeś być bity za młodu.

    Poprawne pisanie polega na tym, żeby było zrozumiałe.

    Wyraz grzeczności dla rozmówców jest wtedy, gdy : nie obrażasz,
    nie narzucasz się, nie uzywasz wulgaryzmów, itd.

  • 15. Data: 2020-09-04 18:51:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.09.2020 o 08:01, J.F. pisze:
    > jak czlowiekowi stanie auto gdzies w Polsce ... to gdzie szukac pomocy ?

    dwonić po lawetę i auto do mechanika lub domu
    > Google zostaje, czy bylo se kupic assistanse ?

    jak się chce mieć święty spokój to wypada się ubezpieczyć. oc w życiu
    prywatnym, jak dziecko zarysuje rowerem drogie auto - po kilku latach
    płaciłem 38zł/4 osoby. assistance po awarii (nie tylko po wypadku - bo
    to mam gratis z oc) dopłacam około 50zł, przy 16 letnim aucie. Mojej
    mamie raz się przydało. policz sobie gdzie i jak jeździsz, mimo że
    laweta kosztuje tyle co taksówka, to jednak może się opłacać.
    O ile dobrze pamiętam, widziałem takie ubezpieczenia assistance w
    podróży, które też obejmują awarię samochodu z holowaniem i hotelem. ale
    chyba było tak ze owe ubezpieczenie na 2 tygodnie kosztowało tyle co
    zwykłe, samochodowe assistance na cały rok. tyle że nie pytali jakie
    auto jest stare:)

    ToMasz

  • 16. Data: 2020-09-04 20:15:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 18:05:07 +0200, Frakon napisał(a):

> [...]
    >
    > Wyraz grzeczności dla rozmówców jest wtedy, gdy : nie obrażasz,
    > nie narzucasz się, nie uzywasz wulgaryzmów, itd.

    Krótko mówiąc, pisanie niepoprawne jest OK a wasi poloniści w szkole
    mieli źle w głowie bo ortografia nikomu niepotrzebna. Prawda?
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 17. Data: 2020-09-04 20:19:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >dwonić po lawetę i auto do mechanika lub domu

    Ale gdzie dzwonic ? Daleko od domu ...

> [...]
    >Mojej mamie raz się przydało. policz sobie gdzie i jak jeździsz,
    >mimo że laweta kosztuje tyle co taksówka, to jednak może się opłacać.

    OC to co innego, ale nie widze sensu ubezpieczania sie od drobnych
    szkod o dosc sporym pr-stwie.
    Czyli pewnie skorzystam z tej lawety przez cale zycie, a wiec w
    skladkach assistance zaplace razem tyle co przecietna ilosc lawetowan,
    i zysk ubezpieczyciela, i reklamy w telewizji i TVPiS.

    Tylko ... a gdzie tu dzwonic po lawete ?

    OC to co innego ... a jaka tam masz sume gwarancyjną ?

> [...]
    >ale chyba było tak ze owe ubezpieczenie na 2 tygodnie kosztowało tyle
    >co zwykłe, samochodowe assistance na cały rok. tyle że nie pytali

    Na pojedynczy wypad do obcych krajow moze sie oplacac, na codzien po
    kraju nie widze sensu ...

    J.

  • 18. Data: 2020-09-04 20:36:31
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    > ortografia nikomu niepotrzebna. Prawda?
    > --
    > Jacek

    Ortografia jest potrzebna, żeby tekst był zrozumiały.

  • 19. Data: 2020-09-04 20:58:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 20:36:31 +0200, Frakon napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ortografia jest potrzebna, żeby tekst był zrozumiały.

    To jest znaczne spłycenie zagadnienia. Nawet bardzo koślawy tekst może
    zachować czytelność bo ma znaczną redundancję. Ajk wiadc na zalonzconym
    obarsku. Czemu zatem uwrażliwia się w szkołach uczniów na poprawne
    pisanie? Spróbuj sobie na to odpowiedzieć.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 20. Data: 2020-09-05 07:47:07
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    > Nawet bardzo koślawy tekst

    Dla jednego może być koślawe, dla drugiego nie jest koślawe.

    > Ajk wiadc na zalonzconym obarsku.

    To juz nie jest zrozumiałe. Wymaga uwagi i kontekstu.

    > Czemu zatem uwrażliwia się w szkołach uczniów na poprawne
    > pisanie?
    > --
    > Jacek

    1. W ten sposób poloniści chronią swoje miejsca pracy.
    2. Poprawne - w sensie ma być zrozumiałe przez większość.