  • 1. Data: 2022-03-19 11:42:26
    Temat: port szeregowy PCI!!!
    Od: work <g...@w...pl>

    Słuchajcie jest PC z prockiem i5 4440 18 GB Ram, SSD 500 MB, nowo
    postawiony OS win 10 home, wszystkie sterowniki. Wszystko działa bez
    problemu bez jakichkolwiek zastrzeżeń ale w menedżerze urządzeń,
    zakładka inne urządzenia jest opatrzony żółtym trójkątem port szeregowy
    PCI. Nie wiem co jest grane. Próbowałem wszytkiego - stery z CD, automat
    i nic. Może ktoś ma jakieś sugestie. Ps. to w niczym nie przeszkadza
    żeby nie było ale chyba nie do końca jest wszystko ok.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-03-19 11:52:22
    Temat: Re: port szeregowy PCI!!!
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2022 11:42:26 +0100, work napisał(a):

> [...]
    > i nic. Może ktoś ma jakieś sugestie. Ps. to w niczym nie przeszkadza
    > żeby nie było ale chyba nie do końca jest wszystko ok.

    Procesor nie ma nic do rzeczy, bo to nie w tym miejscu siedzi.
    Podaj VID i PID.
    Podaj model płyty głównej, jeśli nie masz zewnętrznej karty z RS232 albo
    prądowym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-03-19 11:56:02
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 11:52, Adam pisze:

    > Procesor nie ma nic do rzeczy, bo to nie w tym miejscu siedzi.
    > Podaj VID i PID.
    > Podaj model płyty głównej, jeśli nie masz zewnętrznej karty z RS232 albo
    > prądowym.

    Płyta to Gigabyte GA-H87-HD3 (2 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR3
    DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN). Nie wiem co to skróty podałeś. Nie ma
    zewnętrznej karty z RS232

  • 4. Data: 2022-03-19 12:36:03
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Mar 2022 11:56:02 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t14csa$32u$1@gioia.aioe.org>
    od work <g...@w...pl> :

    >Płyta to Gigabyte GA-H87-HD3 (2 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR3
    >DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN). Nie wiem co to skróty podałeś. Nie ma
    >zewnętrznej karty z RS232

    To pewnie składnik Intel Management Engine Interface, SOL - serial
    over lan.

    Jeśli płyta/komputer jest z drugiej ręki, to ja na twoim miejscu bym
    się tym zainteresował.
    https://www.dobreprogramy.pl/bios-i-uefi-czym-jest-i
    ntel-management-engine-i-jak-go-wylaczyc,66287189187
    96929a
    --
    Szwambuł Trantiputl
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 5. Data: 2022-03-19 13:15:42
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 12:36, a...@p...com pisze:
> [...]
    > się tym zainteresował.
    > https://www.dobreprogramy.pl/bios-i-uefi-czym-jest-i
    ntel-management-engine-i-jak-go-wylaczyc,66287189187

    Nie, mam kompa od nowości, sam go składałem ale komunikat o porcie
    szeregowym PCI pierwszy raz widzę. Może to jakaś aktualizacja win10 to
    powoduje?

  • 6. Data: 2022-03-19 13:23:03
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 19 Mar 2022 13:15:42 +0100
    doszła do mnie wiadomość <t14hhm$1tf0$1@gioia.aioe.org>
    od work <g...@w...pl> :

> [...]
    >
    >Nie, mam kompa od nowości, sam go składałem ale komunikat o porcie
    >szeregowym PCI pierwszy raz widzę. Może to jakaś aktualizacja win10 to

    Może, a może coś w biosie włączyłeś.
    Intel ME jest na stronie tej płyty, możesz zainstalować i sprawdzić.

  • 7. Data: 2022-03-19 14:12:41
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 13:23, a...@p...com pisze:
    > Intel ME

    Dzięki za sugestie, wszystko gra. Niestety ze strony płyty Intel ME nie
    dało się ściągnąć (not found) ale po wielu próbach znalazłem CD do tej
    płyty no i udało się zainstalować Intel ME i problem zniknął. Wszystkim
    dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2022-03-19 18:38:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2022 14:12:41 +0100, work napisał(a):

> [...]
    > dało się ściągnąć (not found) ale po wielu próbach znalazłem CD do tej
    > płyty no i udało się zainstalować Intel ME i problem zniknął. Wszystkim

    To tak jeszcze na przyszłość:

    VID i PID do identyfikatory, zawierające informacje o producencie i
    urządzeniu.
    Możesz je podejrzeć z poziomu Menadżera Urządzeń (czyli np. polecenie
    mstsc), wchodzisz w urządzenie, zakładka "szczegóły" i
    właściwość"Identyfikatory sprzętu". Tam masz albo parę oznaczeń VID i PID
    albo VEN i DEV.
    Możesz to skopiować, wrzucić do jakiejś wyszukiwarki i najczęściej
    znajdziesz informację, jakiego sterownika wymaga.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-03-20 06:57:38
    Od: work <g...@w...pl>

    W dniu 19.03.2022 o 18:38, Adam pisze:

> [...]
    > Możesz to skopiować, wrzucić do jakiejś wyszukiwarki i najczęściej
    > znajdziesz informację, jakiego sterownika wymaga.

    OK dzięki za info.

  • 10. Data: 2022-03-20 16:34:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-03-19 o 11:42, work pisze:
> [...]
    > i nic. Może ktoś ma jakieś sugestie. Ps. to w niczym nie przeszkadza
    > żeby nie było ale chyba nie do końca jest wszystko ok.

    Odinstaluj to dodatkowe urządzenie.

    --
    animka