  • 1. Data: 2009-07-25 11:37:04
    Temat: potencjometr wieloobrotowy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Próbuję właśnie złożyć TRX QRP Libra i po raz kolejny zapowiada się
    zastój z powodu brakującej części - tym razem chodzi o potencjometr
    wieloobrotowy do strojenia VXO. Obszedłem całą Krakowską giełdę
    elektroniczną (która z roku na rok coraz mniej ma wspólnego z
    elektroniką...) i nie udało mi się kupić części o odpowiedniej wartości
    (50k). Na Allegro jest tylko jeden 10k i nic poza tym.
    Próbowałem szukać jakiegoś sklepu internetowego, niestety trafiłem tylko
    na ofertę przeznaczoną dla audiofilów - 150 zł to niemal równowartość
    reszty podzespołów...

    Ktoś ma pomysł gdzie mogę szukać?

  • 2. Data: 2009-07-25 11:43:29
    Temat: Re: potencjometr wieloobrotowy
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Atlantis pisze:
> [...]
    > Próbowałem szukać jakiegoś sklepu internetowego, niestety trafiłem tylko
    > na ofertę przeznaczoną dla audiofilów - 150 zł to niemal równowartość

    TME.
    http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category
    %3D100024%26cleanParameters%3D1

    MD

  • 3. Data: 2009-07-25 15:56:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

> [...]
    > Próbowałem szukać jakiegoś sklepu internetowego, niestety trafiłem tylko
    > na ofertę przeznaczoną dla audiofilów - 150 zł to niemal równowartość

    Rozpruć stary TV (np. Libra ;)
    lub tuner (np. Tosca)
    i wykorzystać pot. suwakowy (z suwakiem napedzanym kreciołkiem ze
    slimakiem).

    Oczywiście powyższe to substytut.

    Druga propozycja, pobawić się w "małego mechanika" i zastosować przekładnię
    do zwykłego obrotowego.

    Włodek

  • 4. Data: 2009-07-25 20:47:57
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    10k tez będzie dobry.

    albo taki
    http://allegro.pl/item691625458_potencjometr_10_cio_
    obr_30_kom_helipot_231154.html
    równie dobry, byle działał.

    MAc
    mrn

  • 5. Data: 2009-07-25 22:07:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jul 2009 13:37:04 +0200, Atlantis wrote:
> [...]
    >Próbowałem szukać jakiegoś sklepu internetowego, niestety trafiłem tylko
    >na ofertę przeznaczoną dla audiofilów - 150 zł to niemal równowartość

    Jak bardzo wieloobrotowy ?
    Bo byly takie uczciwe do automatyki, byly tez zwykle suwakowe z
    napedem slimakowym.

    Ale czasy takie ze chyba wlasciwiej daj jakas synteze PLL lub DDS ..

    J.

  • 6. Data: 2009-07-27 14:54:03
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

> [...]
    > Próbowałem szukać jakiegoś sklepu internetowego, niestety trafiłem tylko
    > na ofertę przeznaczoną dla audiofilów - 150 zł to niemal równowartość

    1. Wydaje mi się, że można go zastąpić tym 10k. Oczywiście montażowy wtedy
    trzeba zmienić z 47k na 10k. Dla prądu zmiennego dioda i tak jest
    zbocznikowana oporem 2k2.
    2. Możesz zastosować dwa potencjimetry: do strojenia dokładnego i zgrubnego.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-07-27 16:53:35
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Patrzyl w monsterze? Oni miewaja rozne wynalazki.
    K.

  • 8. Data: 2009-07-28 19:05:37
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sat, 25 Jul 2009 13:37:04 +0200 Atlantis <m...@w...pl>
    napisał:

    >Próbuję właśnie złożyć TRX QRP Libra i po raz kolejny zapowiada się
    >zastój z powodu brakującej części - tym razem chodzi o potencjometr
    >wieloobrotowy do strojenia VXO.

    http://unizet.com.pl/modules.php?name=Sklep&file=lis
    ta&grupa=040402
    Na początku są potencjometry Spectrola ale niżej masz jakieś polskie.

    Dawniej takie potencjometry robił Telpod, może gdzieś w jakichś
    starociach szukaj (np. w Unizecie, oni mają dużo staroci ;-) ).

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.