  • 11. Data: 2009-04-06 06:40:57
    Temat: Re: problem z ładowaniem cbr1000rr + warsztat poszukiwany
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Mystik" <m...@p...pl> wrote in message
    news:grb6nj$nqb$1@news.onet.pl...
    > A swoją drogą, jeżeli producenci robia tak proste, żeby nie powiedzieć
    > prostackie, regulatory, które robią zwarcie przy przekroczeniu pewnej
    > wartości napiecia, to potem są problemy z oddawaną moca. Taka
    > samonakręcająca się spirala.

    Mi sasiad-elektronik, do MZ'tki (ciezko mi bylo wyregulowac oryginalny -
    mechaniczny) zrobil elektroniczny. W ogole sie nie grzeje. Pytalem to dziala
    na takiej fajnej zasadzie, ze reguluje napiecie wzbudzenia pradnicy i po
    naladowaniu akumulatora, po prostu nie daje tego napiecia. Prad wtedy nie
    przeplywa. Tak wiec gdy mam pelen akumulator swieci mi sie kontrolka
    ladowania;)

    Moze po prostu wyprodukowanie takiego reglera jest zbyt drogie. Ja za same
    elementy (ladnych pare lat temu) musialem dac ponad 50zl.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 12. Data: 2009-04-06 08:44:19
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Eskimos" napisal...

    > No dobra. Ale czy to jest nie do rozwiązania? Nie wiem, wieksze
    > radiatory, troche inaczej skonstruowane alternatory, niewrazliwe na
    > ciepło materiały?

    A co powiesz na tradycyjny, "samochodowy" altek z elektromagnesem w wirniku?
    Czy sa jakies przeciwwskazania przed zastosowaniem takowego w silniku
    motocyklowym (domyslam sie ze pewnie sa, skoro japonczyki konsekwentnie ich
    unikaja). Tak czy inaczej, chetnie bym sie dowiedzial z jakich konkretnie
    powodow :)

    Pozdrawiam
    marvin
    xj600s