  • 1. Data: 2014-02-06 11:21:28
    Temat: problem z obrotomierzem w honda cbr f3
    Od: honda xxcbrxx <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl >

    Witam
    Mam problem jak zaczalem w temacie z obrotomierzem w hondzie cbr f3 97r.
    mianowicie kupilem motocykl z wadliwym obrotomierzem tz. powiedzial ze
    obrotomierz jak mu najdzie to chodzi jakis czas pozniej znowu sie zacina i
    nie chodzi i tak w koło...

    po zakupie motocykla obrotomierz chodzil mi tylko raz z mies po zakupie
    przez 2 dni a honda jezdzilem jakies 3 mies i ani razu wiecej nie chodzil
    nie wiem gdzie szukac problemu i dlatego prosze o pomoc

    chce dodac ze zegary i sciezki sa dobre i maja przejscia rozbieralem i
    patrzylem moze jakis czujnik nie wiem nawet gdzie szukac problemu...

  • 2. Data: 2014-02-06 12:22:57
    Temat: Re: problem z obrotomierzem w honda cbr f3
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-02-06 11:21, honda xxcbrxx pisze:> Witam
> [...]
    >
    > chce dodac ze zegary i sciezki sa dobre i maja przejscia rozbieralem i
    > patrzylem moze jakis czujnik nie wiem nawet gdzie szukac problemu...

    Obrotomierz dostaje sygnal z modulu zaplonowego. Tam sprawdzaj.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2014-02-06 13:20:30
    Od: honda xxcbrxx <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl >

    to moj pierwszy motor z wieksza elektronika, pomogl bys gdzie mam szukac
    tego modułu?

  • 4. Data: 2014-02-06 13:41:48
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-02-06 13:20, honda xxcbrxx pisze:
    > to moj pierwszy motor z wieksza elektronika, pomogl bys gdzie mam szukac
    > tego modułu?

    http://images.imagessite.com/OEM_IMAGES/honda_mc_ima
    ges/97CBR600F59.gif

    nr 3

  • 5. Data: 2014-02-06 15:46:38
    Od: honda xxcbrxx <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl >

    > http://images.imagessite.com/OEM_IMAGES/honda_mc_ima
    ges/97CBR600F59.gif

    > nr 3

    dzieki bardzo! czyli musze zakupic ta kostke modulu zaplonowego nr3 a moze
    da rade do niej jakos zajrzec i cos naprawic... czy szukac nowej moze na
    allegro uzywana oryginalna kupic?

  • 6. Data: 2014-02-07 13:36:10
    Od: honda xxcbrxx <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl >

    problem jednak nie ustapil zmienilem modul od kumpla (na pewno dobry bo u
    Niego obrotomierz chodzi) a u mnie nadal wskazowka od obrotku lezy prosze
    dalej o pomoc gdzie szukac problemu czy jast jakis czujnik od obrotow?????

  • 7. Data: 2014-02-07 14:30:07
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "honda xxcbrxx" <sebastian08207@_NOSPAM_wp.pl > napisał w
    wiadomości news:9e9983e5ea63df8363555fd6eb21e1a6$1@grupy.scigac
    z.pl...
> [...]
    > bo u Niego obrotomierz chodzi) a u mnie nadal wskazowka od obrotku
    > lezy prosze dalej o pomoc gdzie szukac problemu czy jast jakis czujnik

    Gdyby moduł był wadliwy, to motor nie paliłby albo paliłby
    nieprawidłowo. A jeśli obrotomierza nie demntuje się jakoś bardzo
    trudno, to przełóżcie z kumplem zegary i będziesz miał pewność, czy Twój
    jest sprawny.
    Jeżeli jest sprawny, to sprawdź kable i wtyczki pomiędzy modułem a
    obrotomierzem. Sprawdź "solidnie", bo skoro działał/nie działał, to
    mocno prawdopodobna jest kwestia braku styku - drgania sprawiają, że na
    chwilę się rozłącza - poruszaj kablem, wtyczkami itd. Może któryś styk
    jest zaśniedziały/nadpalony? Może kabelek naderwany? Trzeba dobrze
    pomacać, poruszać i pomierzyć omomierzem, albo "pikaczem" (multimetrem z
    buzzerem). Sprawdź też dokładnie wtyczkę tuż przy obrotomierzu. Kup
    Kontakt S i Kontakt U, albo inny podobny środek i popsikaj
    profilaktycznie wszystkie styki. Przy odrobinie szczęścia i odpowiedniej
    determinacji, namierzysz winnego i wystarczy wymiana kabelka albo
    konektorka.

    Wiem, że piszę truizmy i oczywistości, ale w 2012 zrobiłem sobie
    instalację do gniazdka zapalniczki, które przestało działać po ok. pół
    roku. Okazało się, że użyłem gównianych kabli, które z zewnątrz
    wyglądały całkiem nieźle (nowe, odpowiednio grube), a po wymontowaniu i
    założeniu nowej instalacji dotarłem dopiero do miejsca, w którym kabelek
    po prostu miał przerwę. Izolacja w porządku, a w środku miedź się po
    prostu "rozlazła". Chińczyki, żółta ich mać.
    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2014-02-07 14:48:01
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-02-07 13:36, honda xxcbrxx pisze:
    > problem jednak nie ustapil zmienilem modul od kumpla (na pewno dobry bo
    > u Niego obrotomierz chodzi) a u mnie nadal wskazowka od obrotku lezy

    Znaczy modul masz ok, teraz szukaj po kablach pomiedzy.

    > prosze dalej o pomoc gdzie szukac problemu czy jast jakis czujnik od
    > obrotow?????

    Ale przeciez Ci napisalem ze modul daje impulsy i nie ma osobnego czujnika.