  • 11. Data: 2010-11-22 12:12:42
    Temat: Re: problem z wyświetlaniem strony - kodowanie pod IE
    Od: Jerzy <j...@g...com>

    W dniu 22.11.2010 12:57, gordom pisze:

    > Poza tym co stanie się w sytuacji gdy w obrębie serwisu powstanie strona
    > w innym języku z innym kodowaniem.

    A UTF-8 tego nie uwzględni? Jeśli kod generujący zawartość jest
    porządnie napisany kodowanie można ustalić jednym poleceniem dla każdego
    widoku.

  • 12. Data: 2010-11-22 12:28:19
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-22 13:04, gordom pisze:
    > Czy jest jakiś specjalny debugger który analizuje kod z punktu
    > "widzenia" IE?
    > pozdr.,
    > gordom

    nie ma specjalnego debuggera, jest walidator udostępniony np przez w3c

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 13. Data: 2010-11-22 12:48:31
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 12:57:41 +0100, gordom wrote:

    [...]

    > OK. Rozumiem. Ale czy określenie Content-Type: text/html w nagłówku HTTP
    > jest obligatoryjne?

    Jest z pewnością ważniejsze niż deklaracja w HTMLu. To co jest w HTMLu to
    jedynie pomoc na wypadek gdyby nie można było określić jednoznacznie
    kodowania przy pomocy nagłówków (bo nie są posłane, bo nie można posłać
    gdyż dokument jest lokalny).

    > Posprawdzałem różne serwisy (również te, które -
    > wydawać by się mogło - powinny być bardzo "purystyczne" jeśli chodzi o
    > poprawność kodu) i na wielu z nich serwer w nagłówku HTTP nie zwraca
    > konkretnej deklaracji kodowania.

    Jakie na przykład?

    > Poza tym co stanie się w sytuacji gdy w obrębie serwisu powstanie strona
    > w innym języku z innym kodowaniem.

    Inny język to nie to samo co inne kodowanie. Czy jest jakiś powód by
    zmieniać kodowanie dla jednej podstrony? W takim przypadku CMS powinien
    posłać odpowiedni nagłówek tak czy siak.

    > Za www.w3c.org:
    > "In particular, it is important to note that the encoding declared in
    > the HTTP header overrides all in-document encoding declarations in HTML
    > and CSS files"
    >
    > ???

    No właśnie, ważne są nagłówki, a nie deklaracje. Dobrze jeśli się zgadzają,
    oczywiście.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 14. Data: 2010-11-22 13:56:16
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 13:48, Michał Gancarski pisze:

> [...]
    > jedynie pomoc na wypadek gdyby nie można było określić jednoznacznie
    > kodowania przy pomocy nagłówków (bo nie są posłane, bo nie można posłać

    np.
    www.task.gda.pl
    www.nask.pl

    gordom

  • 15. Data: 2010-11-22 13:59:54
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 13:12, Jerzy pisze:

    > A UTF-8 tego nie uwzględni?

    :)

    > Jeśli kod generujący zawartość jest
    > porządnie napisany kodowanie można ustalić jednym poleceniem dla każdego
    > widoku.

    No w tym cały problem, że kod jest raczej niechlujny. Stąd wiele
    problemów :(

    pozdr.,
    gordom

  • 16. Data: 2010-11-22 14:03:19
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 14:56:16 +0100, gordom wrote:

    [...]

    > np.
    > www.task.gda.pl
    > www.nask.pl

    Ale co w tych stronach jest "purystycznego" jeśli chodzi o jakość kodu? To
    są raczej antyprzykłady :-) Błąd jest błędem w każdym razie.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 17. Data: 2010-11-22 14:06:40
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 14:59:54 +0100, gordom wrote:

    [...]

    > No w tym cały problem, że kod jest raczej niechlujny. Stąd wiele
    > problemów :(

    Przydałoby się tej stronie przeniesienie na Wordpressa albo coś podobnego,
    przynajmniej jeśli chodzi o zawartość pozasklepową.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 18. Data: 2010-11-22 14:11:36
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 15:03:19 +0100, Michał Gancarski wrote:

    [...]

> [...]

    No tak, wykonawcy mają podobny problem:

    http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%
    2F%2Fwww.gdp.pl%2F

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 19. Data: 2010-11-22 14:12:32
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 15:06, Michał Gancarski pisze:
    > On Mon, 22 Nov 2010 14:59:54 +0100, gordom wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Przydałoby się tej stronie przeniesienie na Wordpressa albo coś podobnego,
    > przynajmniej jeśli chodzi o zawartość pozasklepową.

    Zdecydowanie (myślałem może o Drupalu). Ale to jak sklep zaskoczy. Wtedy
    będę namawiał właścicieli aby znaleźli nową firmę i przerobili witrynę.

  • 20. Data: 2010-11-22 14:13:25
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 15:03, Michał Gancarski pisze:
> [...]
    >
    > Ale co w tych stronach jest "purystycznego" jeśli chodzi o jakość kodu? To
    > są raczej antyprzykłady :-) Błąd jest błędem w każdym razie.

    OK :). To daj może przykład "purystycznej" strony. Chętnie się przyjrzę.