  • 1. Data: 2010-02-08 17:26:31
    Temat: przebicie?
    Od: jureko <s...@p...fm>

    witam,
    jak można sprawdzić czy 'prąd' nie ucieka mi bokiem z akumulatora?
    Rozładował się - w zimie to może nic dziwnego, ale do tej pory działał bez
    zarzutu, nawet po najawiększych mrozach. Dziwi mnie też że zaczęła działać
    pikawa od alarmu która kiedyś zdechła...
    Czy takim zwykłym miernikiem jestem w stanie sprawdzić ewentualność
    przebicia?
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 2. Data: 2010-02-08 17:35:12
    Temat: Re: przebicie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    jureko wrote:
    > Czy takim zwykłym miernikiem jestem w stanie sprawdzić ewentualność
    > przebicia?

    Rozepnij jedną klemę i wstaw tam amperomierz szeregowo. Spodziewaj się
    pradów do 100mA (przy czym samo podpinanie strzeli wiekszym prądem, po
    ułamku sekundy ustabilizuje się - niektóre mierniki tego nie przeżyją).

    Bedzie większy prąd - wypinaj bezpieczniki i szukaj przyczyny.

  • 3. Data: 2010-02-08 18:00:19
    Od: onet <n...@n...com>

    jureko pisze:
> [...]
    > pikawa od alarmu która kiedyś zdechła...
    > Czy takim zwykłym miernikiem jestem w stanie sprawdzić ewentualność

    Moje wszystkie akumulatory padały właśnie tak - najpierw pracowały
    dobrze w ciężkich warunkach, a potem nagle oddawały ducha :(

    Pozdrawiam
    JanuSz

  • 4. Data: 2010-02-08 19:12:14
    Od: "Pabl_o" <a...@a...pl>

    > niektóre mierniki tego nie przeżyją

    ..dlatego nalezy kleme przytrzymac przy czopie i po podpieciu miernika
    dopiero odlaczyc...

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2010-02-08 19:15:23
    Od: jureko <s...@p...fm>

    Pabl_o wrote:

    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > ..dlatego nalezy kleme przytrzymac przy czopie i po podpieciu miernika
    > dopiero odlaczyc...
    nieważne czy + czy - ?

    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 6. Data: 2010-02-08 19:17:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jureko" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nieważne czy + czy - ?

    nieważne.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 7. Data: 2010-02-08 19:21:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pabl_o wrote:
    > ..dlatego nalezy kleme przytrzymac przy czopie i po podpieciu miernika
    > dopiero odlaczyc...

    Nie zawsze dasz radę utrzymać klemę przy czopie i jednocześnie mieć
    pewnie podpięty miernik do obydwu. Lepiej nie liczyć na szczęscie i
    wziąśc najtańszy miernik analogowy zamiast cyfrowego.

  • 8. Data: 2010-02-08 19:34:14
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Nie zawsze dasz radę utrzymać klemę przy czopie i jednocześnie mieć pewnie
    > podpięty miernik do obydwu. Lepiej nie liczyć na szczęscie i wziąśc
    > najtańszy miernik analogowy zamiast cyfrowego.

    bo to strasznie wielki problem, zeby ten miernik do klemy przykręcić, albo
    poprosić kolege, dziewczyne, sasiada, tate, mame, dziadka, przechodnia, zeby
    przytrzymał jedną końcówke.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-02-08 22:16:11
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Feb 2010 19:21:19 +0100, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie zawsze dasz radę utrzymać klemę przy czopie i jednocześnie mieć
    >pewnie podpięty miernik do obydwu. Lepiej nie liczyć na szczęscie i
    >wziąśc najtańszy miernik analogowy zamiast cyfrowego.
    Przepraszam za off-top, ale "wziąć"!
    A jak już weźmiesz, to lepsze (bo tańsze, gdy polegną) są cyfrowe.

  • 10. Data: 2010-02-08 23:03:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Krenauer wrote:
    > Przepraszam za off-top, ale "wziąć"!

    Przepraszam, ale mam rozpoznane wrodzone lenistwo ortograficzne.
    Postaram się poprawić.

    > A jak już weźmiesz, to lepsze (bo tańsze, gdy polegną) są cyfrowe.

    Miernik analogowy z zakresem 200mA - 5zł w sklepie niedaleko. Cieżko
    trafić tańszy cyfrowy.