  • 1. Data: 2020-06-14 13:41:27
    Temat: Taśmy LED Reprise
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Czołem,
    W nawiązaniu do długiej i niezmiernie interesującej dyskusji na temat
    oświetlenia LED ;-)
    Zrobiłem zaproponowany tam eksperyment. Taśma Kwazar Lighting 60 diod na
    metr, oporniki 150 omów, odcinek 354cm.
    Napięcie na początku paska: 12.0162V (tak dla zwolenników rozdzielczości ;-)
    Napięcie na końcu paska: 9.8106V
    Prąd (odczytany z zasilacza) 0.72A.
    Po podłączeniu zasilania z obu stron taśmy prąd rośnie do 0.98A a diody
    świecą wyraźnie jaśniej.
    Na pudełku jest napisane 24W na 5m. Ciekawe te chińskie waty.
    Ot, ciekawostka...

    P.P.

  • 2. Data: 2020-06-14 14:54:58
    Temat: Re: Taśmy LED Reprise
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz napisał(a) :
    > Na pudełku jest napisane 24W na 5m. Ciekawe te chińskie waty.

    Zbieżność skrótów jednostek jest przypadkowa.
    Chiński 1W czyta się jako 1 Wai-chi.
    1A to po prostu 1 Am-jong, a nie żaden imperialistyczny 1 Amper.
    Jednostka pojemności L, to nie Litr, tylko Liu. Mam garnek
    turystyczny z podziałką oznaczoną 1,2L (czyli 1,2 Liu ;-) ). Wg
    jednostek metrycznych to 1,0 L (1,0 Litra), co sprawdziłem pomiarem.
    Z kolei 1m to nie żaden 1 metr, tylko 1 mu-dong. Przelicznik 1
    mu-donga na metry, różni się w zależności od prowincji. I zwykle
    wynosi od 0,5 do 1,2.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2020-06-14 15:17:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Po podłączeniu zasilania z obu stron taśmy prąd rośnie do 0.98A a diody
    > świecą wyraźnie jaśniej.

    No to do obrazu całości brakuje trzeciego zasilania w środku. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2020-06-14 17:35:49
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > No to do obrazu całości brakuje trzeciego zasilania w środku. :-)

    Niech idzie na całość - każdą diodę niech zasili bezpośrednio z
    zasilacza. A co, kto mu zabroni? ;-)

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2020-06-14 19:52:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ot, ciekawostka...

    mechanizm znany od pierwszych taśm led. Traktowany jako ciekawostka.
    można taką taśmę zasilić w połowie - połowa problemu znika. mało tego,
    dołączenie zasilania gdzieś indziej niż na końcach, charakteryzuje się
    lepszą wytrzymałością mechaniczną, co w wielu przypadkach przekłada sie
    na pewność połączenia elektrycznego. kolejna rzecz - mało kto robi paski
    5merów. oświetlenie diodowe jest tak elastyczne w budowaniu... ze aż
    szkoda "opiedzielać" pomieszczenia długimi listwami jak budę tira
    swiatłem obrysowym

    ToMasz

  • 6. Data: 2020-06-15 10:20:43
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-06-14 o 14:54, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Z kolei 1m to nie żaden 1 metr, tylko 1 mu-dong. Przelicznik 1 mu-donga
    > na metry, różni się w zależności od prowincji. I zwykle wynosi od 0,5 do

    Brak uśmieszku na końcu wypowiedzi sugeruje że Ty tak poważnie?

    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2020-06-15 10:58:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-15 o 10:20, jacek pisze:

    > Brak uśmieszku na końcu wypowiedzi sugeruje że Ty tak poważnie?

    Przecież to są poważne tematy.

    Problemy sprawiają np. przeliczniki mu-donga na mile.

    Jeśli weźmiemy, na tan przykład, milę polską i przeliczymy na mu-donga
    mandżurskiego, to będzie zupełnie co innego, niż gdybyśmy przeliczyli
    milę rosyjską na mu-donga cesarskiego.
    A gdybyśmy taśmę przeliczali na wiorsty, to zadanie jest jeszcze
    bardziej skomplikowane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-06-15 11:18:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2020 14:54:58 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Przelicznik 1
    > mu-donga na metry, różni się w zależności od prowincji. I zwykle
    > wynosi od 0,5 do 1,2.

    A w dodatku mu-dong ma różny wymiar w zależności od tego czy kupujesz
    czy sprzedajesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2020-06-15 11:21:09
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Mon, 15 Jun 2020 10:58:12 +0200, Adam pisze:

    > Przecież to są poważne tematy.

    [ ... ]

    > A gdybyśmy taśmę przeliczali na wiorsty, to zadanie jest jeszcze
    > bardziej skomplikowane.

    W takiej sytuacji w ogóle należałoby zacząć od określenia długości
    sążnia. W tym nie ma nic śmiesznego.

    k.

  • 10. Data: 2020-06-15 11:35:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > [ ... ]

    > W takiej sytuacji w ogóle należałoby zacząć od określenia długości
    > sążnia. W tym nie ma nic śmiesznego.

    W stolarstwie spotkałem się z jednostką "dobry cal". Deski przetarte
    na dobry cal mają grubość zdecydowanie większą niż 2,54 cm.

    --
    Jarek