  • 21. Data: 2021-11-17 13:57:46
    Temat: Re: remont silnika
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Wednesday, November 17, 2021, 1:40:06 PM, you wrote:

    > Zdjęte kilka blaszek,

    To nie blaszki, to izolacja.

    > więc obwód magnetyczny nie zamyka się na takiej
    > samej długości. Izolacja pewnie trzyma, ale daleko jej do oryginału z
    > nie maltretowanych uzwojeń. A co z izolacją samych płaskowników,
    > malowali je?

    Preszpanowa - formowane przekładki. Klasyczna konstrukcja. Plus trochę
    koszulek z włókna szklanego.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2021-11-17 16:17:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-17 o 13:35, Irek.N. pisze:

    > Spoko :)
    > Mnie zastanowiło coś zupełnie innego. Zauważyłeś w jak szybko on się
    > rusza? Puść sobie x0.75, to da w miarę normalną prędkość i pomyśl, że
    > tak przez dłuższy czas działa.

    To złudzenie, film jest lekko przyspieszony, Są momenty normalne wtedy
    widać że dziadek się normalnie rusza :)

    Popatrz jak alternator naprawiają
    https://www.youtube.com/watch?v=by9tcuaA218

    A tutaj lepsze jest, jak naprawiają stojan rozrusznika,
    przeplatanie cienkich pasków preszpanu między zwojami :)
    https://youtu.be/THES37K3EUE?t=159

    --
    Janusz

  • 23. Data: 2021-11-17 16:44:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-14 o 13:37, PiteR pisze:
    > like a pro
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=9S-ruzc15Gw

    A tru zrobienie wału korbowego
    https://www.youtube.com/watch?v=-inYCr-fV3Q
    Co zaskakuje że mimo że manufaktura to mają maszyny na każdy etap
    produkcji, nawet mają maszynkę do czyszczenia śrutem stalowym w 27
    minucie :)

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2021-11-17 22:51:00
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > To nie blaszki, to izolacja.

    3:55 dla mnie to blaszki, chyba że oglądamy różne filmy.

    > Preszpanowa - formowane przekładki. Klasyczna konstrukcja. Plus trochę
    > koszulek z włókna szklanego.

    Ale emalii nie ma, a raczej była. Jak sobie przypomnę proces produkcji
    rozruszników, to uzwojenia są emaliowane. Choć być może nie ma to
    większego znaczenia w tym przypadku.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 25. Data: 2021-11-17 23:44:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irek.N.,

    Wednesday, November 17, 2021, 10:51:00 PM, you wrote:

    > 3:55 dla mnie to blaszki, chyba że oglądamy różne filmy.

    Przyjrzyj się, co tam trafia po chwili. Różowe.

    > Ale emalii nie ma, a raczej była. Jak sobie przypomnę proces produkcji
    > rozruszników, to uzwojenia są emaliowane. Choć być może nie ma to
    > większego znaczenia w tym przypadku.

    Przy tak niskim napięciu całkowicie bez znaczenia. Ważne, żeby wprost
    zwarć nie było. DTI dla 12 czy 24 V jest symboliczne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2021-11-17 23:55:47
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Przyjrzyj się, co tam trafia po chwili. Różowe.

    Ok, ale to że tam włożył izolację nie oznacza że wcześniej nie było tam
    blach. Może miał grubszą izolację, albo odcinając uzwojenie bał się że
    długości drutów braknie i skrócił rdzeń.

    > Przy tak niskim napięciu całkowicie bez znaczenia. Ważne, żeby wprost
    > zwarć nie było. DTI dla 12 czy 24 V jest symboliczne.

    Też tak czuję, choć spodziewam się wyindukowania wielokrotności
    zasialania przy pracy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2021-12-15 01:31:04
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 16.11.2021 o 17:58, nadir pisze:

    > To jest chooj, patrzaj na to.
    > https://youtu.be/Cc86YwtdfSA?t=420

    pamiętam takie 'toczenie' tarcz hamulcowych w Wartburgu, jako dzieciak
    trzymałem gaz a ojciec traktował je osełką.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl