  • 11. Data: 2009-01-04 20:16:33
    Temat: Re: rs232 sie zmeczyl?
    Od: Tomek <g...@g...com>

    Lukasz Sczygiel pisze:

    > Uzywam lampomittari bo jest wygodny czy warto wymienic na cos innego dajacego
    > podobna funkcjonalnosc (wykresy)?

    Apropo softu to mogę polecic LogTempa - http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm
    Obsługuje całkiem sporą ilość różnych DS-ów, rysuje wykresy, wypycha
    dane do pliku txt, csv, xml,
    obsługuje MySQLa, wrzuca pliki na strone np po ftp'ie, wysyła informacje
    mailem. Nie funkcjonuje ponoć pod Vistą - ale nie sprawdzalem.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-04 22:45:56
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > To by wygladalo jakby uklad chodzil na granicy, temp. zwieksza
    > uplywnosci i przestaje dzialac. Moze obadaj diody, moze ktoras jest
    > walnieta i ma wieksza uplywnosc w kierunku zaporowym?

    Raczej nie, zbudowalem drugi taki sam interfejs i zachowuje sie bardzo podobnie
    jak pierwszy.

    > Ten na RS232 kosztuje w TME jakies 20zl+VAT+wysylka. W ciagu 2-5godzin
    > zmajstrujesz sobie cos na mikrokontrolerze, dodatkowa zaleta bedzie
    > taka, ze wyniki pomiarow mozesz trzymac w pamieci i transmitowac calosc
    > do komputera w momenci kiedy go wlaczysz, co zapewni ci monitorowanie 24h/d.

    Przeceniles mnie. Mam w planach zajac sie mikrokontrolerami bo mam w planach
    budowe kilku urzadzen (min doswietlacz kuchni oparty na lustrze i mechanizmie
    pozycjonujacym) ale na mikrokontrolerach znam sie tyle ze wiem ze sa i jakos sie
    je laczy do kupy :)

    > Ciekawe :)

    Ostatnio ocieplalem strop od gory i w okolo 6h temperatury w dwu pomieszczeniach
    sie wyrownaly a przed ociepleniem w kuchni bylo zawsze 2stopnie wiecej. Ladnie
    widac na wykresach co sie dzieje po dodaniu kolejnego fragmentu ocieplenia.

    > Z pewnoscia twoj port nie dziala na takich parametrach. Dla pasywnej
    > przejsciowki na RS wymagane jest 115kbps. Pewnie ten program sobie po
    > uruchmieniu ustawia port po swojemu, jest tam jakas konfiguracja?

    Konfiguracja lampomittari to wybor typu interfejsu (trzy do wyboru
    DS9097E,DS9097U,DS1410E) czas pull up, numer portu com, i rodzaj timingu
    (normal, relaxed, overdrive). Do tego jakies dane kalibracyjne dotyczace kazdego
    sensora - offset, tzero_slope, alpha. Tyle.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2009-01-04 22:50:43
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > obsługuje MySQLa, wrzuca pliki na strone np po ftp'ie, wysyła informacje
    > mailem. Nie funkcjonuje ponoć pod Vistą - ale nie sprawdzalem.

    Sciagnalem i se testne. Moze lampomittari czasem zawodzi a log temp sobie lepiej
    poradzi. Na forum lampomittari autor wspomina o podobnych problemach ze swoimi
    kompami tyle ze nie pisze nic o tym jak problem usunac....

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 14. Data: 2009-01-04 22:54:33
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Lukasz Sczygiel wrote:

    > Weż kup zasilacz wtyczkowy na 5V albo jakąś ładowarkę do telefonu one
    > też tyle koło dają i podłącz go masa do masy ukłądu a + zasilacza przez
    > np 1kom do lini danych tych DS-ów, w ten sposób dasz im dodatkowe
    > zasilanie i odciążysz RS-a.

    Eeee jak tak kombinowac to lepiej dokupic porzadny interfejs. +5V to sobie z
    kompa wezme :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 15. Data: 2009-01-05 08:04:10
    Od: Tomek <g...@g...com>

    Lukasz Sczygiel pisze:

    > Sciagnalem i se testne. Moze lampomittari czasem zawodzi a log temp sobie lepiej
    > poradzi. Na forum lampomittari autor wspomina o podobnych problemach ze swoimi
    > kompami tyle ze nie pisze nic o tym jak problem usunac....

    Jesli problemem jest zasilanie to chyba zmiana softu moze nie pomóc. Ja
    mam również pasywny konwerter zasilany z RSa, i czasami zdarza sie, że z
    najdalszego czujnika (jakies 30 m przewodu) nie zawsze udaje sie
    LogTempowi odczytac temperature. Obszedłem to w ten sposób, ze LogTemp
    odpytuje czujniki co 15sek, a wystawia dane o temperaturze FTPem na
    strone co minute - więc zawsze sie uda choć raz odczytac wszystkie
    czujniki :)

    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-09 17:58:00
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl>

    T.M.F. wrote:

    > Sa gotowe scalone konwertery 1-wire na rs232 i USB. Kupisz np. w TME, 5
    > minut lutowania.

    bylbym wdzieczny za jakas wskazowke jak ich szukac (nazwa?)

  • 17. Data: 2009-01-09 18:02:38
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl>

    Lukasz Sczygiel wrote:

    > Witam.
    >
    > Mam do stacjonarnego komputera podlaczony interfejsik DS9097E. Działał rok
    > i nagle mu odbilo. Z 11 sensorów pokazywal kilka i różnych. Co
    > uruchomienie to inne i w innej ilosci. Sensorow mam 11 w tym 3 szt.

    rs232 jest zasilany zwykle z 12V (+12, -12 czasem) a czasem jest max232
    (rzadziej)

    bardzo czesta usterka komputerow 'domowych' jest wysychanie kondensatorow,
    ktore chinczcy zwykle dobieraja tak ze psuja sie rowno po skonczeniu sie
    gwarancji ;) rok czasu to akurat pasuje. sprobuj dolozyc jakies 4700uF na
    line 12V w komputerze , jesli pomoze to czeka cie wymiana plyty glownej a
    czesto i zasilacza, ew. kondensatorow . szukanie w google 'spuchniete
    kondensatory plycie glownej' powinno ci naswietlic bardziej sprawe

    2ga opcja to taki sam scenariusz, ale z kondensatorkami przy max232. w co
    watpie, bo zeby wysuszyc elektrolita to trzeba go potraktowac solidnym
    pradem...

  • 18. Data: 2009-01-09 20:44:36
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > bylbym wdzieczny za jakas wskazowke jak ich szukac (nazwa?)

    DS2480 (RS232), DS2490 (USB) - TME ma ten pierwszy, drugiego nie
    szukalem. Inna mozliwosc to FTDI232R i tryb bitbang.