  • 91. Data: 2021-08-30 15:04:06
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 14:53, Maciek Godek wrote:
    > Świetnie. Wyobraziłem sobie.
    > I co dalej?

    Możesz przygotować listę zakupów do spożywczaka. Co prawda ja mam do
    tego spacjalizowane narzędzie, ale po coś najlepsi programiści świata w
    MS ten program napisali, w pocie czoła. Udawajmy więc, że jest uzyteczny
    w *czymkolwiek*.

  • 92. Data: 2021-08-30 15:07:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 14:56, Mateusz Viste wrote:
    > W sensie, że mało kto ma Linuksa?

    Nie. KDE *w* Linuxie.

    Przykład zupełnie subiektywny:

    https://eischmann.wordpress.com/tag/ubuntu/

    > wśród programistów to chyba dość popularna opcja. A wśród Linuksowców
    > KDE jest mainstreamowy - a przynajmniej był 20 lat temu, kiedy zacząłem
    > go używać. Zmieniło się coś?

    Tak, domyslnie Ubuntu nie instaluje KDE.

    Wiec twoje kwrite waży 200MB dla kogoś z domyslnej instalki Ubuntu.

    200MB na byle notatnik? Panie, co za czasy.

  • 93. Data: 2021-08-30 15:11:12
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 15:04:10 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > tego spacjalizowane narzędzie, ale po coś najlepsi programiści świata w
    > MS ten program napisali, w pocie czoła. Udawajmy więc, że jest uzyteczny

    Tzn. ze swoim wyobrażeniem niedzielnego studenta mam przygotowywać listę zakupów do
    spożywczaka?
    Nie bardzo rozumiem.

    Spodziewałem się raczej jakiejś historii.

    Że na przykład ten student zaczyna programować w tym notatniku duży system planowania
    lotów samolotami, który sprzedaje za miliony liniom lotniczym, ale przez to, że mu
    się nie podświetliła składnia pomylił "elif" z "file" i wszyscy zginęli.

    Albo jakiejkolwiek innej konsekwencji tego że "ktoś kiedyś przeczytał coś gdzieś w
    Internecie".

  • 94. Data: 2021-08-30 15:11:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 14:50, Mateusz Viste wrote:
    > No wiesz, dla kogoś kto nie ma Linuksa to w ogóle będzie kosmiczny
    > rozmiar, bo wyjdzie że musi doinstalować kilka GB rzeczy wszelakich :)
    > Najwyraźniej nie masz KDE

    Dziekuję, nie przypuszczałbym.

    >, i package manager wlicza w te 212 MB
    > wszelkie jego niezbędne pliki. Sama aplikacja (kwrite) zajmuje jakieś
    > 300 KiB.

    Patrz: większośc apliakcji z Qt zajmuje kilka MB. Ale samo Qt wazy ze 100MB.

    Każda apliakcja na Windowsie, bedzie miała własne Qt.

    Efektem czego okienko z hello world będzie ważyło 102MB.

    To już ból brzucha czy jeszcze nie?

    A jak będzie ważyła 2MB na Linuxie to oznacza supremację Linuxa nad
    Windowsem, czy jeszcze nie?

    A jak apt-get czasami dociągnie Qt a czasami nie to będę miał bóle
    pulsacyjne?

    > Ja "od zawsze"
    > działam pod KDE.

    Stąd subiektywne i relatywistyczne bóle fantomowe na widok małej appki
    do pisania kodu którą dziwnym trafem używa bardzo dużo całkiem niezłych
    programistów. Może im boleści nie przeszkadzają.

  • 95. Data: 2021-08-30 15:19:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 15:11, Maciek Godek wrote:
    > Tzn. ze swoim wyobrażeniem niedzielnego studenta mam przygotowywać listę zakupów do
    spożywczaka?
    > Nie bardzo rozumiem.

    Nie rozumiesz, bo chcesz się przypierdolić o słówka. Czego się
    spodziewasz, rzeczowej odpowiedzi czy kpiny?

    > Spodziewałem się raczej jakiejś historii.

    Hisotria jest dwojaka:
    1) jedni mają niedyspozycje żoładkowe i używają "notatnika do
    programowania" oraz dekodera neuronowego diffów i VCSa na ZIPach

    2) inni szukają co obecnie jest wygodnym narzedziem i mają ogromne,
    serwerowe dyski >250MiB w raidzie na MFM.

    Obie kończą się tak samo, wykonaną pracą, szczęśliwoscią ogólną,
    poklepywaniem po plecach, premią i talonem na RTXa.

    Masz rację, nie ma śladu różnicy. Na końcu oboje są turing complete.

> [...]
    to, że mu się nie podświetliła składnia pomylił "elif" z "file" i wszyscy zginęli.

    No na przykład. Choć podpowiem, że akurat tego typu pomyłki nie są do
    poprawiania przez IDE. Od tego są nieco inne techniki. IDE ma zapewnić
    wygodę pisania. Nie bezpieczeństwo kodu. Ale jeśli ktoś pakuje swoje
    pliki z notatnika do ZIPa to może nie ma co wchodzić tak głęboko w
    skomplikowane detale norm jakościowych i współczesnych technik...

  • 96. Data: 2021-08-30 15:37:53
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 15:19:21 UTC+2 heby napisał(a):
    > Nie rozumiesz, bo chcesz się przypierdolić o słówka. Czego się
    > spodziewasz, rzeczowej odpowiedzi czy kpiny?

    Nie rozumiem, bo to, co piszesz, jest dla mnie niezrozumiałe.
    Podałeś przykład jakiegoś studenta, który czyta sobie gości, którzy spierają się na
    usenecie o jakieś pierdoły.
    I jak rozumiem, to ma być jakaś ilustracja czegoś.

    Ja się natomiast pytam: czego to ma być ilustracja?

    Czy ten student ma być zażenowany?
    Czy może to ma odcisnąć na nim takie piętno, że będzie się bał zainstalować Visual
    Studio?

    Naprawdę nie rozumiem czemu to miało służyć.

    > Hisotria jest dwojaka:
    > 1) jedni mają niedyspozycje żoładkowe i używają "notatnika do
    > programowania" oraz dekodera neuronowego diffów i VCSa na ZIPach

    No tak. Ogólnie różni ludzie mają różnie. Sądzę, że dla nikogo, kto żyje dłużej niż 5
    lat, nie jest to wielkie zaskoczenie.

> [...]
    > poklepywaniem po plecach, premią i talonem na RTXa.
    >
    > Masz rację, nie ma śladu różnicy. Na końcu oboje są turing complete.

    Nie. To nie jest istotne czego używasz. Istotne jest to, jakie dajesz efekty.
    "Po owocach ich poznacie"

    Na stronie Mateusza można się dowiedzieć o jakichś 40 napisanych przez niego
    programach, gierkach, programikach.
    Napisanych w notatniku, co pewnie dla ich użytkowników jest zupełnie bez znaczenia.

> [...]
    > pliki z notatnika do ZIPa to może nie ma co wchodzić tak głęboko w
    > skomplikowane detale norm jakościowych i współczesnych technik...

    Nie ma co wchodzić, bo to są zupełnie ortogonalne kwestie.
    I bez trudu mogę sobie wyobrazić, że ktoś wysyła swój kod źródłowy do audytu w
    postaci pliku zip, mejlem.

  • 97. Data: 2021-08-30 15:39:29
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    poniedziałek, 30 sierpnia 2021 o 15:07:15 UTC+2 heby napisał(a):

    > Tak, domyslnie Ubuntu nie instaluje KDE.
    >
    > Wiec twoje kwrite waży 200MB dla kogoś z domyslnej instalki Ubuntu.
    >
    > 200MB na byle notatnik? Panie, co za czasy.

    Gnome ma swój własny "notatnik".
    Aż by się chciało powiedzieć: doncz ju gedit?

  • 98. Data: 2021-08-30 15:51:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 15:39, Maciek Godek wrote:
    > Gnome ma swój własny "notatnik".

    Będę pamiętał, jak przytrafi się coś do notowania.

    > Aż by się chciało powiedzieć: doncz ju gedit?

    Jes, aj dont.

  • 99. Data: 2021-08-30 16:02:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-30 o 15:11 +0200, heby napisał:
    > A jak będzie ważyła 2MB na Linuxie to oznacza supremację Linuxa nad
    > Windowsem, czy jeszcze nie?

    Nie oszukujmy się, i bez tego sprawa jest przecież oczywista.
    Powszechne użycie bibliotek współdzielonych to tylko kropla w oceanie
    lepszości. Mimo tego, ktoś jest w stanie wydać notatnik dla Linuksa
    o rozmiarze 400 MB. Co tam siedzi - cały system operacyjny wraz ze
    sterownikami do wszystkich istniejących kart graficznych?

    > Stąd subiektywne i relatywistyczne bóle fantomowe na widok małej
    > appki do pisania kodu

    W 2021 r. "mała apka" to 400 MB. Muszę zapamiętać, bo nie nadążam za
    tym całym postępem. Boję się zapytać - gdzie zaczyna się "duża apka"?
    Albo może zacznijmy od "normalnej apki", żebym miał czas się
    przygotować.

    Parę lat temu popełniłem to: http://atomiks.sf.net
    Bardzo się wówczas przejmowałem, że przy wielkości 400 KiB mój remake
    jest 2x większy od swojego pierwowzoru. Teraz widzę, że ludzkość jest
    już na zupełnie innym etapie...

    Mateusz

  • 100. Data: 2021-08-30 16:08:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/08/2021 15:37, Maciek Godek wrote:
> [...]
    usenecie o jakieś pierdoły.
    > I jak rozumiem, to ma być jakaś ilustracja czegoś.

    Ilustracja procesu tworzenia się legendy. Kilku kolesi źle używających
    svn uważa że na ich podstawie svn jest do dupy i trzeba robić jakieś
    serwery a branche trwają dłużej niż przydatność serka heterogenizowanego
    w lodówce.

    Ktoś szuka takiej informacji w google i dostaje brednie.

    No więc ja jestem Kapitan Poprawiacz i własnie poprawiam, co by błoto
    obrzucające svn ochlapało też gita, notatniki i ZIPy. bo to też brednie.
    Nic nie robi lepiej dezinformacji jak jest zestawienie z drugą taką samą.

    > Ja się natomiast pytam: czego to ma być ilustracja?

    Obiegu informacji w internecie. No, może przesadzam, że informacji.
    Opinii bezujących na ignorancji.

    > Czy ten student ma być zażenowany?

    Wystarczy że będzie ubrany i nie słuchający Justina Bimbera.

    > Czy może to ma odcisnąć na nim takie piętno, że będzie się bał zainstalować Visual
    Studio?

    Ba, kto wie. Tylko nie Studio, a Code. Wyjdzie mu na dobre. To dobry
    kawałek softu jest. Tyci tyci lepszy niż notepad.exe.

    > Naprawdę nie rozumiem czemu to miało służyć.

    Rozgniataniu dezinformacji na miejscu, gdzie ona się tworzy.

    > Nie. To nie jest istotne czego używasz. Istotne jest to, jakie dajesz efekty.
    > "Po owocach ich poznacie"

    Dalej nie pojmujesz. To że dwóch rolników ma jabłka, to nie koniec.
    Pytanie dlaczego jeden z nich używa w tym celu hodowli jabłonek w
    doniczkach i rezultaty ma w 3 pokoleniu ale za to prowadzi szkołe "jak
    porządnie hodować jabłka" i wydaje nawet tygodnik "hodowla jabłek
    prostymi metodami" na pl.soc.rolnictwo. I wtedy ochodzisz do poważnego
    tematu *ekonomicznego* uzasadnienia. I tu się wszystko sypie. Co innego
    skutecznośc (obaj mają jabłka) a co innego ekonomia (jeden dał radę na
    tym zarobić albo się w goóle doczekał).

    Używanie notatników i ZIPów do programowania to identyczny problem jak
    Amisze i ich stosunek do elektryki.

    > Na stronie Mateusza można się dowiedzieć o jakichś 40 napisanych przez niego
    programach, gierkach, programikach.
    > Napisanych w notatniku, co pewnie dla ich użytkowników jest zupełnie bez znaczenia.

    Super.

    Pisywałem programiki nawet w mcedit.

    Nie pisuję od dłuższej chwili.

    Wiesz czemu? Bo to głupie. To rodzaj zawodów "kto da radę wymontować
    wiecej podzespołów z samochodu i dalej jechać". Niewątpliwie
    interesujące, ale czy aby na pewno chodzi o to samo co reszcie
    kierowców? Można popatrzeć, pokiwać głową i odjechać.

    Masz darmowe narzędzia usprawniajace pracę. Nie używasz ich bo chcesz
    coś udowodnić światu? Jesli tak, to proszę bardzo, błagam jednak: nie
    dawaj takich rad innym. To niepoważne.

    Po co tracić życie na męczenie się z gównianymi narzedziami, skoro za
    darmo są lepsze?

    > I bez trudu mogę sobie wyobrazić, że ktoś wysyła swój kod źródłowy do audytu w
    postaci pliku zip, mejlem.

    Całe szczęscie nie o wysyłaniu autytów ZIPem tutaj rozmawialiśmy.

    Ale dobrze kombinujesz jako dyskutant. Jeszcze kilka postów i dojdziesz
    do wprawy uciekania od tematu co pół zdania.