  • 151. Data: 2021-09-21 12:07:25
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2021 11:59, Robert Magdziarz wrote:
    > Udało mi się znowu wygenerować kilka razy przypadek strs=="" z wiersza poleceń.
    Niestety program uruchomiony pod VSCode z debugowaniem (ten sam exec i te same
    argumenty i te same dane wejściowe) daje strs!="".
    > Jak to wytłumaczyć?

    Innymi śmieciami na stosie lub heapie.

    Sprawdź, czy zmiana optymalizacji na różne kombinacje, nie ma na to wpływu.

    Masz duża szansę na urwaną referencję wskazujacą w kosmos.

  • 152. Data: 2021-09-21 17:56:07
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    wtorek, 21 września 2021 o 11:59:03 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    > Udało mi się znowu wygenerować kilka razy przypadek strs=="" z wiersza poleceń.
    Niestety program uruchomiony pod VSCode z debugowaniem (ten sam exec i te same
    argumenty i te same dane wejściowe) daje strs!="".

    Pytanie, czy udaje Ci się konsekwentnie dostawać tę sytuację dla tych samych danych
    wejściowychl, w tych samych okolicznościach?

    (jeżeli tak, to to jest światełko w tunelu)

    > Jak to wytłumaczyć?

    W jednym zdaniu tak: "oprogramowanie jest skomplikowane"

  • 153. Data: 2021-09-22 08:19:44
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    wtorek, 21 września 2021 o 17:56:08 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
> [...]
    > Pytanie, czy udaje Ci się konsekwentnie dostawać tę sytuację dla tych samych danych
    wejściowychl, w tych samych okolicznościach?

    teraz mam strs=="" i z wiersza poleceń i pod debugerem

  • 154. Data: 2021-09-22 08:22:51
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 22 września 2021 o 08:19:45 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    > teraz mam strs=="" i z wiersza poleceń i pod debugerem

    przepraszam, pomyłka: strs!="" i z wiersza poleceń i pod debugerem

  • 155. Data: 2021-09-22 09:27:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 08:19, Robert Magdziarz wrote:
    > teraz mam strs=="" i z wiersza poleceń i pod debugerem

    I co jest na callstacku?

  • 156. Data: 2021-09-22 11:59:01
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 22 września 2021 o 09:28:04 UTC+2 heby napisał(a):
    > I co jest na callstacku?
    Jak pisałem, pomyliłem się w poście: powinno być: teraz mam strs!="" i z wiersza
    poleceń i pod debugerem

  • 157. Data: 2021-09-22 12:53:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 11:59, Robert Magdziarz wrote:
    > Jak pisałem, pomyliłem się w poście: powinno być: teraz mam strs!="" i z wiersza
    poleceń i pod debugerem

    Ok, ale to źle czy dobrze? A jak źle, to co jest na callstacku?

  • 158. Data: 2021-09-22 13:13:53
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 22 września 2021 o 12:53:07 UTC+2 heby napisał(a):
    > Ok, ale to źle czy dobrze? A jak źle, to co jest na callstacku?
    To jest dobrze, tzn. nie jest to przypadek błędnego działania, znowu nie mogę go
    wygenerować

  • 159. Data: 2021-09-22 16:03:22
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 13:13:54 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
    wiersza poleceń i pod debugerem
    > To jest dobrze, tzn. nie jest to przypadek błędnego działania, znowu nie mogę go
    wygenerować

    Mnie się zdaje, że debugger będzie tutaj o tyle mało pomocny, że o ile w niektórych
    sytuacjach można np. założyć pułapkę na zapis pod konkretny adres, o tyle tutaj
    pewnie wszystko się odbywa w pamięci dynamicznej.

    Nie wiem, czy są jakieś wizualizatory zawartości pamięci, ale nawet jeśli tak, to nie
    spodziewałbym się, żeby dało się z nich coś łatwo wywnioskować.

    Raczej bym się opierał na logach: sprawdzałbym (szeroko pojętą) spójność danych przed
    i po wywołaniach funkcji bibliotecznych, i jeżeli udałoby mi się zalogować w którymś
    miejscu coś podejrzanego, to dopiero wtedy spróbowałbym pracy krokowej.

    (Najbardziej komfortowe warunki pracy w takich okolicznościach to oczywiście taka
    sytuacja, kiedy błąd zawsze daje się odtwarzać. Dla prostych programów można by było
    po prostu zrzucać ramkę stosu, ale nie wiem, na ile dobrze współczesne debuggery
    radzą sobie z zawartością sterty)

  • 160. Data: 2021-09-22 17:35:57
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 22 września 2021 o 16:03:23 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
    > Mnie się zdaje, że debugger będzie tutaj o tyle mało pomocny, że o ile w niektórych
    sytuacjach można np. założyć pułapkę na zapis pod konkretny adres, o tyle tutaj
    pewnie wszystko się odbywa w pamięci dynamicznej.

    próbuje debugować, żeby sprawdzić co się dzieje w moim algorytmie nie tak, że na
    koniec strs=="" a nie strs!=""
    moim zdaniem to droga do znalezienia błędu