  • 31. Data: 2021-08-25 14:44:01
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-25 o 03:09 -0700, Maciek Godek napisał:
    > Główna koncepcja to jest raczej "content-addressable storage".

    Nie ma w tym niczego fajnego, to tylko pokłosie decentralizacji.

    > Od strony doświadczenia użytkownika można z tego korzystać dokładnie
    > tak samo, jak z SVNa, jeśli się chce.

    Znaczy patrząc na dwie rewizje mogę rzutem oka stwierdzić, która jest
    wcześniejsza, i oszacować mniej więcej o ile? No to git. :)

    > Co do "chowania wszystkiego przed światem tak długo, jak się da", to
    > nie rozumiem.

    O lokalne commity chodzi, i o kryjące się za nimi podejście "nie
    pokażę co robię póki nie wycackam tego do końca".

    > Tutaj jest:
    > "Git can easily and robustly be mirrored. Subversion can be mirrored,
    > but that mirroring is far from robust."

    Klonowanie repozytoriów svn działa bardzo sprawnie (svnsync),
    korzystałem z tego wielokrotnie w ramach przeprowadzania repozytoriów
    svn między serwerami, a także w ramach duplikowania lokalnego repo
    FreeBSD w domu, kiedy jeszcze miałem w piwnicy kilka instalacji BSD.
    Ale fakt - nie jest to "wbudowane w protokół" i może wymagać nieco
    rzeźby przy jakichś egzotyczniejszych wymaganiach.

    Mateusz

  • 32. Data: 2021-08-25 15:39:20
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 25 sierpnia 2021 o 14:44:04 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > Znaczy patrząc na dwie rewizje mogę rzutem oka stwierdzić, która jest
    > wcześniejsza, i oszacować mniej więcej o ile? No to git. :)

    Oczywiście. Git loguje datę każdego commita. Nie wiem, dlaczego to by miało
    zaskakiwać.

    > O lokalne commity chodzi, i o kryjące się za nimi podejście "nie
    > pokażę co robię póki nie wycackam tego do końca".

    Nie bardzo rozumiem jaką lepszą alternatywę daje SVN.
    "Nie scommituję dopóki nie wycykam tego do końca"?

  • 33. Data: 2021-08-25 16:18:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/08/2021 15:39, Maciek Godek wrote:
    > Nie bardzo rozumiem jaką lepszą alternatywę daje SVN.
    > "Nie scommituję dopóki nie wycykam tego do końca"?

    Takie sytuacje to patlogia w grupach używających SVN. Codziennością są
    natomiast dziesiętki commitów dzienie w *jawny* branch.

  • 34. Data: 2021-08-25 16:36:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-25 o 16:18 +0200, heby napisał:

    > Takie sytuacje to patlogia w grupach używających SVN. Codziennością
    > są natomiast dziesiętki commitów dzienie w *jawny* branch.

    Całkiem inne podejście, tak.

    Wpadłem właśnie na ciekawy (acz stary) post. Napisany starannie i z
    humorem. Podaję linka do lektury przy kawie, gdyby ktoś nie znał. :)

    https://www.bitquabit.com/post/unorthodocs-abandon-y
    our-dvcs-and-return-to-sanity/

    Mateusz

  • 35. Data: 2021-08-25 18:14:39
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    wtorek, 24 sierpnia 2021 o 16:33:53 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
    > Tzn. się domyślam do czego służy.
    > Raczej bym chciał zobaczyć definicję, żeby stwierdzić, czy nie ma w niej jakiegoś
    nieoczywistego błędu
    > (skoro to nie jest funkcja z biblioteki standardowej)

    string implode(const string delim, const vector<string> &v) {
    string s = "";
    for (auto iter = v.begin(); iter != v.end(); ++iter) {
    s += (*iter);
    if (iter + 1 != v.end()) {
    s += delim;
    }
    }
    return s;
    }

  • 36. Data: 2021-08-25 21:22:56
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    środa, 25 sierpnia 2021 o 18:14:40 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):
> [...]
    > string s = "";
    > for (auto iter = v.begin(); iter != v.end(); ++iter) {

    Jak dla mnie to wygląda całkiem prawilnie (choć z C++em to nigdy do końca nie
    wiadomo).
    Rozumiem że "string" to std::string i "vector" to std::vector?

    W każdym razie raczej wygląda na to, że string jest pusty, bo tablica z jakichś
    względów jest pusta.

    Jesteś w stanie określić wszystkie operacje, których dokonujesz na tej tablicy?

  • 37. Data: 2021-08-25 22:31:21
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Wyczuwam bratnią duszę. Doceniam.
    > Z tym jednak zgodzić się nie mogę... Lokalny VCS to oczywiście nie
    > backup, ale lokalny zestaw plików *.zip też nim nie jest.

    Lokalny nie jest. Ale nie napisałem, że lokalny. Nawet pendrive załatwi sprawę
    łatwiej, niż szarpanie się z VCS. Bo oczywiście nie używamy cały czas tylko jednego
    pendrive'a. A może jednak Google Drive? Albo Box? A właściwie bez różnicy, bo zip w
    ogóle nie jest od tego uzależniony. Jest narzędziem tak łatwym w użyciu, że cokolwiek
    innego jest zawsze dodatkową komplikacją. Dotarło to do mnie, gdy pierwszy raz w
    życiu zzipowałem lokalne repo gita, żeby zrobić jego backup. Absurdalność tej
    czynności sprawiła, że to był też ostatni dzień mojego jednoosobowego użytkowania
    gita.

    > W obu
    > przypadkach wypadałoby zrzucić pliki gdzieś na zewnątrz. svn akurat
    > ma to w standardzie

    Zdażyło mi się nawet wysłać zipa jako załącznik mailem. Nie, svn nie ma tego w
    standardzie. Właśnie o to chodzi - o *rozdzielenie* kompetencji. Zamrożenie stanu
    plików w katalogu to jedna rzecz (potrzebne do historii), składowanie tego stanu to
    inna rzecz (potrzebne do backupu). Zip jest banalnie skuteczny właśnie przez to, że
    tych rzeczy nie łączy.

    > Zamiast robić zipa i
    > kopiować go gdzieś na jakiś serwer

    A jeśli nie chcę na "jakiś serwer"? Czemu wszyscy mają obsesję na punkcie wysyłania
    swojej pracy na "jakiś serwer"?
    Kiedyś do komputera był podłączony magnetofon i był spokój. :-)

    > Korzystanie z ZIP to również marnotrawstwo miejsca - ten sam plik
    > będzie w każdym zipie zajmował tyle samo miejsca, choć od wielu lat nie
    > uległ zmianie.

    Technicznie to prawda, ale użytkowo nigdy jeszcze nie doszedłem do tego, żeby martwić
    się o miejsce na skompresowane pliki źródłowe swojego autorstwa. Może za mało piszę.
    W każdym razie nie jest to showstopper.

    > Jest jeszcze jeden aspekt: często zdarza się, że
    > potrzebuję prześledzić historię jednego pliku (spośród kilkunastu
    > tysięcy w projekcie) na przestrzeni paru lat. Ciężko mi wyobrazić to
    > sobie przy milionach plików ZIP.

    To jest dobry argument. Ale mówimy o użytkowaniu jednoosobowym. W takim kontekście
    nie zaobserwowałem (u siebie) takich potrzeb. Nawet wtedy, gdy korzystając
    jednoosobowo z gita, miałem taką możliwość na wyciągnięcie palca. Czyli podobnie jak
    z brakującym miejscem na dysku, nie jest to scenariusz, który mnie zatrzymuje w
    pracy.
    Polecam narzędzi mniej, niż więcej.

  • 38. Data: 2021-08-25 23:00:45
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 20:58, Maciej Sobczak pisze:
> [...]
    > Nie, lokalny git to nie jest backup.
    >
    > Jednoosobowy lokalny git ma wartość co najwyżej hobbystyczną albo edukacyjną ("Czy
    ma Pan doświadczenie z gitem? Tak, od 5 lat."), ale jego użytkowa wartość dodana
    wynosi epsilon.
    Co za kompletna bzdura. "Praca" z zipami to koszmar do którego nikt
    normalny nie chce wracać. Zipy to się mogą co najwyżej tworzyć z
    automatu ale lepiej żeby nikt nie musiał nigdy do nich zaglądać.

  • 39. Data: 2021-08-26 06:57:56
    Od: Robert Magdziarz <r...@r...e-kei.pl>

    środa, 25 sierpnia 2021 o 21:22:57 UTC+2 Maciek Godek napisał(a):
    > Rozumiem że "string" to std::string i "vector" to std::vector?

    tak

> [...]

    tak

    > Jesteś w stanie określić wszystkie operacje, których dokonujesz na tej tablicy?

    algorytm wstawiający stringi do vectora jest skomplikowany (liczy setki linii) i
    prawdopodobnie zawiera błąd logiczny, ale nie wiem jak ten błąd znaleźć

  • 40. Data: 2021-08-26 08:59:12
    Od: Maciek Godek <g...@g...com>

    czwartek, 26 sierpnia 2021 o 06:57:57 UTC+2 Robert Magdziarz napisał(a):

    > algorytm wstawiający stringi do vectora jest skomplikowany (liczy setki linii) i
    prawdopodobnie zawiera błąd logiczny, ale nie wiem jak ten błąd znaleźć

    Jedną z metod jest pisanie przypadków testowych. Jeżeli jesteś w stanie wyodrębnić
    ten algorytm do osobnego programu, i uruchamiać z różnymi danymi wejściowymi, to to
    już jest duże ułatwienie.

    Wówczas jednym z pomysłów, oprócz ręcznego napisania przypadków testowych, byłoby też
    napisanie generatora losowych danych wejściowych, które powinny spełniać założenia
    algorytmu.

    Stąd kolejne pytanie: czy ten "algorytm" jest w miarę scentralizowany (tzn. jest
    jedna funkcja/procedura, która zajmuje się wstawianiem danych do tablicy), czy może
    rozproszony po całym programie?

    W tym pierwszym przypadku byłoby oczywiście łatwiej, ale jeżeli tak nie jest, to
    trzeba by zakasać rękawy i wyszukać wszystkie miejsca w programie, które modyfikują
    tę tablicę.

    Inna alternatywa byłaby taka, żeby ten algorytm napisać od podstaw, w sposób bardziej
    zdyscyplinowany.