  • 1. Data: 2010-02-11 09:21:50
    Temat: stare automaty w VW/Audi?volvo?
    Od: "kli" <k...@p...onet.pl>

    hey,
    szukam drugiego auta w rodzinie - takiego wola roboczego, generalnie nie musi to
    byc nic nadzwyczajnego. Niewiele tez to bedzie jezdzic. Ma byc dosc tanie, i po
    paru latach prawdopodobnie pojdzie na zlom.
    Male toto byc nie moze - bedzie przewozilo tez roztomajte rupiecie.
    ok. wybor padl na stare Audi A6, 94-97, volvo v70, do roku 2000, chetnie diesel,
    moze golf III kombi, raczej nic innego - ma byc tego duzo na szrotach - czesci -
    i ma to byc naprawialne przez ziutkow, tzn maja to w miare znac.
    I tu pytanie - zastanawiam sie czy dokupic sobie odrobine luksusu i wybrac cos z
    automatem.
    Jak z awaryjnoscia samego automatu w tych modelach? Jaki automat siedzi w V70
    /bo to narazie lider zestawienia/ - sypie sie toto?
    Czy te skrzynki sa porownywalnie bezawaryjne jak przeslawne automaty w m\mercach
    w 124?
    Dzieki za porady.

  • 2. Data: 2010-02-11 12:26:36
    Temat: Re: stare automaty w VW/Audi?volvo?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    kli pisze:
> [...]
    > /bo to narazie lider zestawienia/ - sypie sie toto?
    > Czy te skrzynki sa porownywalnie bezawaryjne jak przeslawne automaty w m\mercach

    W Golfie 3 masz 4 biegowy automat, pewnie ZF'a.
    Co do trwałości to trudno się wypowiadać, popatrz sobie chociażby na
    Allegro ile masz golfów 3 TDI z automatem, jak na lekarstwo.
    Jak szukałem swojego to niedaleko był do sprzedania TDI Kombi z 96
    właśnie automat, ale nie zdążyłem się wybrać i przejechać, gościu sprzedał.

    Pozdrawiam !!

  • 3. Data: 2010-02-11 12:38:07
    Od: -=Elwood=- <elwood@[usun]o2.pl>

    W dniu 2010-02-11 09:21, kli pisze:
    .
> [...]
    > /bo to narazie lider zestawienia/ - sypie sie toto?
    > Czy te skrzynki sa porownywalnie bezawaryjne jak przeslawne automaty w m\mercach

    Wszystko zależy od tego jak kto automata użytkował. (oczywiście pomijam
    odwieczną dyskusję na forach czy wymienia sie olej w automacie czy nie,
    bo to oczywiste-wymienia)

    W V70 automaty są mało awaryjne, są raczej twarde wiec potrafią
    delikatnie podszarpywać. Osobiście bardzo sobie chwalę i polecam V70 w
    automacie.
    Zapraszam na volvoforum.pl tam dowiesz sie wiele. Uzyj szukacza.

    -=Elwood=-

    Our Knowledge Is Our Power

  • 4. Data: 2010-02-11 15:33:29
    Od: Robson <r...@...pl>

    > W Golfie 3 masz 4 biegowy automat, pewnie ZF'a.

    W latach 1996-2003 4 biegowe skrzynie to byly konstrukcje Volkswagena 01M.

  • 5. Data: 2010-02-11 15:36:17
    Od: Robson <r...@...pl>

    > ok. wybor padl na stare Audi A6, 94-97, volvo v70, do roku 2000, chetnie diesel,

    w V70 w latach 1998-2000 byly montowane skrzynie AW50-42LE,
    Aisin-Warner. szukaj o nich informacji. Dobre skrzynie, psuja sie nie
    czesciej niz inne, ale sa drogie w naprawach.

  • 6. Data: 2010-02-11 21:37:40
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Mam A4, 1998r z ASB i bardzo sobie chwale. Skrzynia czterobiegowa,
    bezawaryjna. W razie problemow mozna kupic regenerowana z gwarancja za
    1800zl:)
    Piotr

  • 7. Data: 2010-02-13 13:19:28
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    kli pisze:
> [...]
    > /bo to narazie lider zestawienia/ - sypie sie toto?
    > Czy te skrzynki sa porownywalnie bezawaryjne jak przeslawne automaty w m\mercach

    Pomysl tez o Volvo 940 z konca produkcji (98'). Wydaje mi sie, ze masz
    szanse na lepszy stan niz w podobnej cenie v70.
    Nasza skrzynia w 760 89' (ale ta nowa wersja, czyli jak 940) ma juz
    prawie pol milona km i nie ma szarpania itp. Wczesniej inna w 760 88'
    dobila do ok. 600 tys km i auto poszlo w odstawke z powodow innych -
    skrzynia nadal zmieniala bez szarpniec.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk