  • 1. Data: 2010-02-11 10:25:23
    Temat: Volvo v50 1,8 125KM
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    Witam,

    Co sądzicie o aucie jak w tytule?
    Interesują mnie koszty części zamiennych.
    Z tego co zauważyłem jest to samochód dość blisko spokrewniony z Focusem
    II/Mazdą 3, np. silnik 1,8 125KM jest pewnie fordowski (rozrząd na
    łańcuchu), niektóre elementy zawieszenia są chyba identyczne.
    Co się lubi psuć?
    --
    M.

  • 2. Data: 2010-02-11 12:07:07
    Temat: Re: Volvo v50 1,8 125KM
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Co się lubi psuć?

    Co lubi?
    Przykladowo rocznik 2005, przbieg ponoc 160 000; w "moich" rekach 6
    miesiecy i okolo 15000 przejechane.. w ciagu tego czasu problemy jak
    ponizej.
    Wentylator chlodnicy padniety (komp nawet sie nie zajaknal, ze cos sie
    nie kreci; silnik sie przegrzewal).
    Z tylu w zawieszeniu cos ciagle stuka pomimo tego, ze wszystkie elementy
    sa sprawne i nie ma luzow.
    Drzwi kierowcy nie otwieraja sie za 1-2 pociagnieciem dzwigni. Czasem
    mozna szarpac i szarpac... ciekawe co bedzie podczas wypadku, kiedy
    trzeba bedzie szybko wysiasc?
    Polamaly sie mechanizm przesuwu wycieraczek przednich.
    Szyba przednia paruje rowno w polowie, tak jakby lewa strona ksiazki
    byla za mgla. Z prawa nie ma problemu.
    Podgrzewanie szyby przedniej to chyba tylko chwyt marketodialny - dzial
    bardzo slabo (mowie o tych zatopionych w szybe przewodach).
    Z silnikiem nie ma problemu, ale to diesel.
    Kilka razy zdarzylo sie, ze lecialo zimne powietrze pomimo ustawienia
    temp na max.

    Duzo/malo?

  • 3. Data: 2010-02-11 12:37:12
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-11 12:07, Jacek pisze:

    > Co lubi?
    Psuć.
    Każde auto ma swoje ulubione zonki, znane i szeroko opisane w
    "specjalistycznej"
    prasie i na forach internetowych.
    Przykład: pękające alternatory we Fiacie.
    Pojazd którym jeżdzę obecnie miał dokładnie takie, jakie mieć miał. Da
    się z tym żyć.

    > Duzo/malo?
    Na ten przebieg w normie.
    Dlatego nie szukam skotłowanego poflotowego diesel'a, a benzynówkę z
    przebiegiem do 50.000km, którym będę jeździł 10.000km w roku. Do pracy
    mam metro.
    --
    M.

  • 4. Data: 2010-02-11 12:51:37
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 11 Lut, 12:27, MariuszM <u...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak na taki przebieg to w normie.
    > Mnie interesuje samoch d do 50 kkm.
    > --
    > M.

    W jakiej normie??
    u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
    ma.

    GG

  • 5. Data: 2010-02-11 13:01:52
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-11 12:51, GrzegorzG pisze:

    > W jakiej normie??
    > u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
    > ma.

    No fakt, samochód klasa.
    --
    M.

  • 6. Data: 2010-02-11 17:48:21
    Od: zinek <u...@o...pl>

    MariuszM pisze:

    > No fakt, samochód klasa.

    i do tego z idealnie/ ksiazkowo polskim przebiegiem :)

  • 7. Data: 2010-02-11 20:47:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MariuszM" hl0ie0$ram$...@n...onet.pl

    > Z tego co zauważyłem jest to samochód dość blisko spokrewniony z Focusem II/Mazdą
    3,

    Jak Ty z Tobą. :) To jest (być może zależy od roczników) Ford_Focus/Mazda_3. :)
    Ja mam od roku S40 (to samo, co V50, ale sedan) rok, lecz mam za mało kilometrów
    na liczniku, więc trudno mi coś powiedzieć o awaryjności. Jest za nisko
    zawieszony jak na polskie warunki, ale wbrew pozorom nieźle wytrzymuje
    uderzenia od dołu -- zaliczyłem ich sporo na śniegu, lodzie, zbitej ziemi,
    a nawet na krawężnikach i innych pułapkach, przez które trzeba czasami
    przejechać. Na publicznych drogach (na których można jechać z szybkością
    90 km/h) dobiło mi kilka razy amortyzatory do obojników na nierównościach,
    ale kontrola zawieszenia nie wykazała niczego niepokojącego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-02-11 22:29:02
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > W jakiej normie??
    > u mnie w 13 letniej Carinie E z przebiegiem 189 tys takich baboli nie
    > ma.

    To samo chcialem napisac. Sluzbówki tluke to 300-400 tys i tylko zawieche
    sie robi + eksploatacja. Czasami kolo dwumasowe. Ale dla niektórych to norma
    :)

  • 9. Data: 2010-02-12 03:09:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Uzytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > No fakt, samochód klasa.

    Ja przez 9 lat jezdzilem corolla (od nowosci). Zrobilem bez mala 150 tys. (w
    pierwszych trzech latach 100 kkm, potem przez szesc 50).
    W ciagu dziewieciu lat zepsulo sie:
    -radio (naprawa 180 zeta (firmowe)
    -urwala sie wajcha od otwierania bagaznika (naprawa we wlasnym zakresie, ok
    3 zl)
    -wymiana szyby przedniej (kamien)
    -mechanizm podnoszenia szyby kierowcy (spadlo kóleczko z prowadnicy, naprawa
    we wlasnym zakresie, kropla kleju epoksydowego to caly koszt.

    Auto mialo oryginalne lozyska, amorki, okladziny z tylu, Zadnej rdzy,
    dziwnych odglosów, niespodzianek w trasie, nie bralo oleju, nic nigdy nie
    cieklo.

    --
    Yogi(n)

  • 10. Data: 2010-02-12 08:37:06
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    > Na ten przebieg w normie.

    W normie? mam jeszcze 13 letnie volvo i tam takich "zonkow" nie uswiadczysz!

    > Dlatego nie szukam skotłowanego poflotowego diesel'a, a benzynówkę z

    A zauwazyles, zebym cokolwiek zlego napisal na temat silinka? Ze cos nie
    dziala czy cos innego sie dzieje?
    Nie wiem czy wiesz, ale silnik diesla to akurat najlepsza rzecz, ktora
    jest w tym samochodzie.
    Niektorzy grupowicze twierdza, ze 2,0d to najlepszy silnik w tej pojemnosci.