  • 11. Data: 2020-10-15 21:54:57
    Temat: Re: terminal GSM czy coś ?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Oct 2020 03:37:57 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Ktoś coś ?

    Pakiet smstools + zwykły USB modem.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2020-10-15 23:52:48
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Telefon z Androidem i strona https://messages.google.com/

    te wynalazki działają różnie. Już to przerabiałem.

  • 13. Data: 2020-10-16 00:01:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dowolny modem na uarcie lub uart via USB. 3 AT commands i SMS leci do
    > sieci.

    Modemów to ja mam kupę - ale chodzi o proste użytkowanie - piszę w
    okienku treść, enter i poszło. I ładnie przychodzi odpowiedź.
    Czasem trzeba kolejne polecenia wysłać odpowiednio szybko, więc zabawa z
    dodatkowymi komendami AT jest do bani.

  • 14. Data: 2020-10-16 00:12:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.10.2020 o 00:01, sundayman pisze:

> [...]
    > okienku treść, enter i poszło. I ładnie przychodzi odpowiedź.
    > Czasem trzeba kolejne polecenia wysłać odpowiednio szybko, więc zabawa z

    Hmm, no dobra. Zainstaluj sobie na kompie to : https://www.fjsoft.at/en/
    a na telefonie (smartfon) klienta:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fj
    soft.myphoneexplorer.client&hl=pl

    Właczasz klienta w telefonie i reszta z kompa po WiFi (może być
    udostępnianie z telefonu) albo przez USB. That's all :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2020-10-16 07:59:34
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 15 Oct 2020 03:37:57 +0200, sundayman napisał(a):

    > Potrzebny mi taki wynalazek, który mogę podłączyć do PC, wsadzić do
    > niego kartę SIM i z komputera wygodnie wpisać SMS i wysłać. I żeby
    > zwrotnie oczywiście przychodzące SMS mi się wyświetlały w PC.
    >
    > Coś a'la terminal taki. Od czasu do czasu muszę zdalnie konfigurować
    > jakieś urządzenia via SMS. Telefonem można dostać pierdolca.
    >
    > Próbowałem kiedyś jakimś programem , który via serwer spina telefon z
    > PC. Jakoś to tam działało, ale nie do końca i problematycznie.
    >
    > Wolałbym więc sprzętowo i coś co jest wygodne.
    >
    > Ktoś coś ?

    Dowolny modem USB 3G/4G np.: e173 i Top_netinfo v.3.65.
    Unikać starych (czytaj wolnych) modemów bo kilka sieci w PL
    kolejkuje je lub wyrzuca z sieci.

  • 16. Data: 2020-10-16 08:10:25
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 15.10.2020 23:52, sundayman wrote:

    > te wynalazki działają różnie. Już to przerabiałem.

    Ja używam tego non stop i nie zauważyłem _żadnych_ problemów.

  • 17. Data: 2020-10-16 08:12:35
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 16.10.2020 00:01, sundayman wrote:

> [...]
    > okienku treść, enter i poszło. I ładnie przychodzi odpowiedź.
    > Czasem trzeba kolejne polecenia wysłać odpowiednio szybko, więc zabawa z

    Trzeba wziąć w miarę nowy modem, który się melduje w komputerze jako
    karta sieciowa a nie port szeregowy. Takie modemy konfiguruje i
    obsługuje się przez stronę internetową. Dotyczy to także wysyłania i
    odbierania SMSów.

  • 18. Data: 2020-10-16 08:42:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-16 o 00:01, sundayman pisze:

> [...]
    > Czasem trzeba kolejne polecenia wysłać odpowiednio szybko, więc zabawa
    > z dodatkowymi komendami AT jest do bani.

    Miałem podobny problem z modułami komunikacyjnymi w dźwigach (windach).
    Czasami muszę przeprogramować np. listę powiadamianych numerów telefonów
    czy też zmienić ustawienia. Odbywa się to oczywiście przy pomocy SMS-ów.
    Ponieważ tych modułów pod opieką mam kilkadziesiąt to zajęłoby to sporo
    czasu, aby jechać w każde miejsce, wyjąć kartę SIM z modułu wsadzić do
    telefonu ustawić itd. Robię to po prostu zdalnie używając telefonu
    Huawei (w moim przypadku jest to P8 Lite, ale nie ma to znaczenia) oraz
    dedykowanego oprogramowania HiSuite. Telefon podłączony przewodem USB do
    laptopa.

    Wszystkie numery modułów mam zapisane jako kontakty wg pewnego szablonu,
    a jest to oznaczenie oddziału, nazwa ulicy oraz numer dźwigu pod tym
    adresem.

    Ponieważ z sieci przychodzi różne świństwo to w programie mogę ustawić
    sobie filtr, że w danym momencie widzę tylko daną grupę SMS-ów np. z
    danego oddziału czy spod danego adresu czy też tylko jeden dźwig itd.

    W zakładce Kontakty -> Wiadomości mam podgląd do rejestru SMS-ów, gdzie
    mogę właśnie ustawić sobie ww filtr.

    Zazwyczaj bywa, że muszę przeprogramować całą grupę modułów np. z
    określonego oddziału czy też wszystkie. Nie muszę wysyłać SMS-ów
    pojedynczo tylko wpisuję w pole SMS treść tego SMS-a, a z listy
    kontaktów wybieram te numery dźwigów, do których ma trafić ta treść
    SMS-a. Za jednym kliknięciem mogę przeprogramować wszystkie wybrane moduły.

    Aby się nie pierdzielić z pisaniem komend za każdym razem, bo ważne jest
    tam nawet jak stoją przecinki, kropki czy spacje to po prostu wszystkie
    je mam wypisane w jednym pliku tekstowym i temat załatwiam metodą Kopiuj
    -> Wklej.

    Wysyłam hurtem komendy i czekam na odpowiedzi modułów.

    Możliwe, że program także obsłuży jakiś modem USB Huawei. Niestety nie
    testowałem. W moim przypadku po prostu telefon już miałem.

  • 19. Data: 2020-10-18 11:35:25
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 15.10.2020 o 08:41, mirekc pisze:

    > https://www.tabletowo.pl/funkcja-twoj-telefon-w-wind
    ows-10-jak-dziala/

    Z ciekawości sprawdziłem - działa to.
    Wystarczy żeby komputer miał dostęp do internetu.
    No i trzeba założyć konto w Microsofcie.