  • 11. Data: 2009-02-27 17:39:44
    Temat: Re: urzadzenie wielofunkcyjne i monitor
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Napisałem to, bo skoro poniewierany sprzęt działa niezawodnie, to
    > nieponiewierany powinien spisywać się co najmniej równie dobrze,
    > jeśli nie lepiej.

    Mysle, ze jak porzadnej atramentowki nie bedziemy kopac, to tez jej sie
    nic nie stanie.
    Mam starenkie HP 5550 i od lat nic jej nie dolega...

    > Wystarczy przecież obrócić raz :)

    Dlaczego monitory nie sa produkowane jako juz obrocone?
    Przeciew wtedy nie byloby problemu.

    > Znaczenie ma żadne, o ile użyjesz regulacji, o czym przecież pisałem
    > wyżej. Jeszcze nie widziałem monitora którego nie dałoby się
    > doprowadzić do poprawnego wyświetlania pod tym względem.

    Mozna poczytac opinie uzytkownikow na stronach niektorych sklepow albo
    w porownywarkach (ktore chyba sa bardziej wiarygodne).
    Gdybym sie wlasnie nie naczytal takich opinii o tanich (a ten 943N jest
    tani) monitorach, to nie poruszlabym tematu. Odnosnie falowania i
    migotania akurat czytalem o telewizorach LCD, ale to przeciez ta sama
    technologia.

    > No chyba że
    > postulujesz że ma tak być po wyjęciu z pudełka bez regulacji - to
    > ośmielam się stwierdzić, że żaden nie będzie ok.

    Byloby milutko :)
    A zdjęcia to w ogóle

    > Ale jaka do licha kalibracja? Kalibruje to się monitor by uzyskać
    > poprawną reprodukcję barw - która w zastosowaniach biurowych jest
    > drugorzędna i kalibracja jest zbędna.

    W proces kalibracji nie wchodzi czasem regulacja jasnosci?

    > A jak regulacja jasności
    > przerasta potencjalnych użytkowników, niech do tego zatrudnią
    > szympansa, pownien za banana wyregulować co trzeba.

    Osmielam sie stwierdzic, ze taki postulat jest na pograniczu ignorancji
    i zadufania w sobie.

    Pozwol, ze zadam pytanie - znasz sie na modyfikowaniu genetycznym
    roslij? Umiesz to przerowadzic?
    To przeciez tylko wychodowanie roslinki i w poczatkowych fazach rozwoju
    wprowadzenie dodatkowego genu. Proste prawda?

    Zauwaza, ze to jest grupa sprzetowa, o komputerach. Kazdy z obecnych
    tutaj stalych grupowiczow pewnie potrafi przeprowadzic kalibracje, czy
    samo ustawienie jasnosci. Ale tak samo jak *Ty nie zmodyfikujesz
    roslinki, tak i biotechnolog moze nie umiec ustawic parametrow
    komputera...
    Mam nadzieje, ze wyrazilem sie jasno.

    *zakladam, ze nie jestes biotechnologiem, ale przyklad mozna podac z
    kazdej dziedziny.

    Andre

  • 12. Data: 2009-02-27 18:53:10
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 27 Feb 2009 17:39:44 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Mysle, ze jak porzadnej atramentowki nie bedziemy kopac, to tez jej sie
    > nic nie stanie.
    > Mam starenkie HP 5550 i od lat nic jej nie dolega...

    Stare były solidniejsze, niestety.

    > Dlaczego monitory nie sa produkowane jako juz obrocone?
    > Przeciew wtedy nie byloby problemu.

    Bo nie każdy potrzebuje monitora tylko do Worda.

> [...]
    > tani) monitorach, to nie poruszlabym tematu. Odnosnie falowania i
    > migotania akurat czytalem o telewizorach LCD, ale to przeciez ta sama

    Ale sygnał nie taki sam.

    > Byloby milutko :)
    > A zdjęcia to w ogóle

    Hehe, chyba nie dożyję tego :)

    > W proces kalibracji nie wchodzi czasem regulacja jasnosci?

    Wchodzi, podobnie jak kontrast, ale tylko jako wstęp. Sama regulacja
    jasności do kalibracji ma się nijak.

    > Osmielam sie stwierdzic, ze taki postulat jest na pograniczu ignorancji
    > i zadufania w sobie.

    Przepraszam, że co?

    > Pozwol, ze zadam pytanie - znasz sie na modyfikowaniu genetycznym
    > roslij? Umiesz to przerowadzic?

    Jak się to da zrobić dwoma przyciskami to przeprowadzę.

    HINT: regulacja jasności to raczej trywialna procedura. Znana już od czasów
    telewizorów czarno-białych.

    > To przeciez tylko wychodowanie roslinki i w poczatkowych fazach rozwoju
    > wprowadzenie dodatkowego genu. Proste prawda?

    Czekam na tą analogię.

> [...]
    > samo ustawienie jasnosci. Ale tak samo jak *Ty nie zmodyfikujesz
    > roslinki, tak i biotechnolog moze nie umiec ustawic parametrow

    Ale monitory są dla przeciętnych odbiorców i taka też jest trudność
    ustawienia jasności w monitorze. Jest to użycie dwóch przycisków na
    obudowie, dodatkowo opisane w instrukcji.

    Jeśli mimo tego osoba nie jest w stanie sobie poradzić z regulatorami to
    nie należy w ogóle dawać takiej osobie nic bardziej skomplikowanego od
    młotka...

    Podstawowa kalibracja za pomocą jakiegoś wizarda zresztą wiele trudniejsza
    nie jest.

    > *zakladam, ze nie jestes biotechnologiem, ale przyklad mozna podac z
    > kazdej dziedziny.

    Tylko trzeba go dobrać odpowiednio, bo póki co doktoratu z ustawiania
    jasności monitora obronić się nie da.

    --
    |Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro
    4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
    Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F, Asus Xonar DX

  • 13. Data: 2009-02-27 19:20:04
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    MC wrote:

    > To wystarczy Samsung SCX-4300 lub 4200. Jeszcze niedawno były po 500,
    > teraz nie wiem, bo ceny szaleją. Gdyby nie mieścił się w budżecie to
    > pozostaje atramentówka.

    Okazalo sie, ze komputer pracuje pod kontrola Win98.
    Niby na stronie pisza, ze ten Samsung bedzie obslugiwany, ale czy nie
    ma z tym jakichs problemow?

    Andre

  • 14. Data: 2009-02-27 19:29:47
    Od: "Maciek D." <k...@i...pl>

    Andre pisze:
    > Jak sie domyslam, przy takim obciazeniu nie ma sensu kupowac urzadzenia
    > laserowego, tak?

    Atrament = większe koszty wydruku. Jeśli ma być tanio w późniejszej
    eksploatacji, to kupcie drukarkę laserową - jakąś Kyocerę, gdzie
    zapakujesz raz na dwa lata toner za 300 złotych i masz święty spokój.
    Ale to nie za 550 złotych budżetu, przykro mi. :(

    > Co w takim razie mozecie polecic z urzadzen atramentowych, zeby bylo w
    > miare niezawodne i o przyzwoitej jakos wydruku?
    > Cena w granicach 500-550zl. Ale jest odgorne zastrzezenie - jak
    > najtaniej...

    Udzielę Ci konkretnej odpowiedzi: Brother DCP 7030 - do kupienia za
    około 450 złotych. Z tego, co kojarzę toner na 1,5 tysiąca stron jest w
    zestawie. Toner na 2,5 tysiąca stron kupisz teraz za około 250 złotych,
    a bęben - żywotność 12 tysięcy stron - za jakieś 350 złotych. Tak, jest
    skaner i ma funkcje ksero. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    MD

  • 15. Data: 2009-02-27 19:38:36
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Maciek D. wrote:

    > Udzielę Ci konkretnej odpowiedzi: Brother DCP 7030 - do kupienia za
    > około 450 złotych.

    No niestety. Nie wiedzialem tego wczesniej, ale komputer pracuje pod
    Win98. Na stronie Brother pisza, ze najwczesniejszy system to Win2000...

    Andre

  • 16. Data: 2009-03-01 23:28:33
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Okazalo sie, ze komputer pracuje pod kontrola Win98.
    > Niby na stronie pisza, ze ten Samsung bedzie obslugiwany, ale czy nie
    > ma z tym jakichs problemow?

    To sprawdź, czy ten komputer spełnia wymagania ilości dysku i pamięci
    oraz czy wogóle nie należałoby go zezłomować. W budżetówce to jakiś
    księgowy chyba rachuje amortyzację?

    Nawet jeśli stery do drukarki zadziałają, to czy program skanujący zadziała?
    Czy nie będzie wymagał IE7 albo podobne wymagania....

    Feromon