  • 11. Data: 2010-03-14 14:42:27
    Temat: Re: uszczelniacz chlodnic
    Od: "pdwhc" <j...@p...iudh.cj>

    > Ciężko powiedzieć, 1,5 roku temu wlałem całą buteleczkę, bo ubywało mi 0,5
    > litra tygodniowo (kłębek pary z chłodnicy widoczny czasem po ruszeniu na
    > wstecznym) i do tej pory - odpukać - nie cieknie, zimą płyn nie zamarzł a
    > latem nie zaobserwowałem pogorszenia chłodzenia. Ale auto 12-letnie.

    a jaki to byl plyn ?

  • 12. Data: 2010-03-14 15:16:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 02:13:05 +0100, pdwhc wrote:
    >od kilku miesiecy walcze z wyciekiem z ukladu chlodzenia. wymienilem na
    >samym poczatku cieknaca pompe wody i wyrazny wyciek zostal zlikwidowany.
    >niestety nadal kapalo. wymienilem wszystkie wezyki oraz opaski na nowe.

    Jesli kapalo, to chyba wiadomo skad ?

    >i teraz pytanie odnosnie uszczelniaczy. podobno sa dwa rodzaje. jedne to
    >jakis granulat czy inny syf staly, a drugie plynne. interesuje mnie tylko
    >opcja druga. znalazlem uszczelniacz firmy wurth.

    Ten w plynie to raczej tez zawiesina tego stalego.

    Ja polecam staly Qualco - jakos najdluzej po tym jezdzilo.

    Czytac instrukcje i zgodnie z przepisem.

    J.

  • 13. Data: 2010-03-14 15:34:52
    Od: "pdwhc" <j...@p...iudh.cj>

    > Jesli kapalo, to chyba wiadomo skad ?
    kapalo i tam naprawilem. teraz nie kapie na ziemie i nie widac skad leci.
    moze po prostu paruje.

    > Ten w plynie to raczej tez zawiesina tego stalego.

    wolalbym zeby nie bylo tam cial stalych:)

    > Ja polecam staly Qualco - jakos najdluzej po tym jezdzilo.

    czytalem archiwum i wiem ze od lat to polecasz jednak ja sie nie odwaze

  • 14. Data: 2010-03-14 19:52:10
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > a jaki to byl plyn ?

    Producenta nie pamiętam, może gdzieś rozpoznam po opakowaniu...

  • 15. Data: 2010-03-15 11:23:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    pdwhc pisze:
    > kapalo i tam naprawilem. teraz nie kapie na ziemie i nie widac skad
    > leci. moze po prostu paruje.

    > wolalbym zeby nie bylo tam cial stalych:)

    A jak ma uszczelnić, jeśli nie ma być ciał stałych?
    Te w płynie tez jakoś ścinają się, koagulują czy jak to zwał, robi się z nich
    kożuszek albo i farfocle wręcz. Przeciez to ma się osadzić na szczelinie

  • 16. Data: 2010-03-15 11:35:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    pdwhc pisze:

> [...]
    > tylko opcja druga. znalazlem uszczelniacz firmy wurth.
    > zastanawiam sie czy moge sobie narobic kuku tym swinstwem ? czy jest to

    Nalałem prestone - 1/3 zalecanej ilości. Pomogło na jakiś rok...

    > a moze ktos ma jakis inny pomysl bo juz mnie szlag trafia powoli.

    ...po czym, gdy znów zaczęło gdzieś uciekać, stwierdziłem w drodze
    szczegółowych obserwacji że płyn znika tylko przy rozgrzewaniu silnika,
    dość stała ilość (ok. 1mm /odpał). Natomiast jazda ciągła choćby
    1000km - bez dalszych strat.

    Wniosek - wycieka tylko pod ciśnieniem przy rozgrzewaniu silnika.

    Postanowiłem zrobić doświadczenie i "zepsułem" zaworek ciśnieniowy
    w chłodnicy tak aby przepuszczał płyn swobodnie. Tu jednak zaznaczę
    że u mnie zbiornik wyrównawczy jest otwarty do atmosfery w związku
    z czym cały układ przestał być ciśnieniowy.
    Po zabiegu wyciek spadł drastycznie. Od 2 lat nie ma praktycznie
    ubytków. Dolałem może cwierć litra w tym czasie.
    Nie zauważyłem też żadnych negatywnych skutków tego faktu.
    Co nie znaczy, że w innym pojeździe też tak się da i dobrze będzie :)

  • 17. Data: 2010-03-15 14:43:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "pdwhc" <j...@p...iudh.cj> napisal w
    > wolalbym zeby nie bylo tam cial stalych:)

    > czytalem archiwum i wiem ze od lat to polecasz jednak ja sie nie
    > odwaze

    IMO to te w plynie zawieraja to samo, tylko w postaci zawiesiny :-)
    Jakas taka podobna srebrzysta krupa.

    No coz, moze sa juz jakies lepsze ... hm, tak patrze na sklad
    jednego - pyl miedziany i krzemian sodu .. czy to sie aby nadaje do
    chlodnic aluminiowych ?

    J.

  • 19. Data: 2010-03-15 16:59:34
    Od: "pdwhc" <j...@p...iudh.cj>

> [...]
    > Nie zauważyłem też żadnych negatywnych skutków tego faktu.
    > Co nie znaczy, że w innym pojeździe też tak się da i dobrze będzie :)

    u mnie jest dokladnie taki sam uklad.
    pozmienialem dzisiaj wszystkie wezyki na nowe i dalem nowe supermocne
    opaski.
    z wezami 16mm nie ma problemu, natomiast te 10mm sa nie do dostania jesli
    chodzi o wodne. no i musialem zalozyc takie do paliwa. ktos mi gdzies mowil
    ze te do paliwa nie wytrzymuja temperatury i parcieja. to ze do benzyny nie
    nalezy uzywac weza wodnego to wiem, ale czy w odwrotnej sytuacji tez bedzie
    kicha ? maja wytrzymalosc do 20bar wiec spoko, tylko czy goraca woda ich nie
    zalatwi ?

  • 18. Data: 2010-03-15 16:59:34
    Od: "pdwhc" <j...@p...iudh.cj>

  • 20. Data: 2010-03-15 17:24:19
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > IMO to te w plynie zawieraja to samo, tylko w postaci zawiesiny :-)

    Ale watkotworca ma traume zwiazana z cialami stalymi...

    Czyzby spedzil pare dni w areszcie!?

    --
    Picasso