  • 11. Data: 2021-02-10 11:58:37
    Temat: Re: w Szwecji brakło prądu. proszę nie czytać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.02.2021 o 17:42, ToMasz pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-w-szwecji-brak
    uje-energii-kraj-ratuje-sie-m-in-importem-brud,nId,5
    035494
    >Greta chyba zrzeknie się obywatelstwa?

    Dlaczego? Przeciez nigdy sie nie chwalila, ze jej ojczyzna jest taka
    super ekologiczna, a tu jak widac mozna jeszcze troche poprawic ...

    J.

  • 12. Data: 2021-02-12 09:08:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Feb 2021 18:07:52 +0100, nadir

    > Za rok, dwa link przestanie działać i argument wyparuje.

    To weź zacytuj tutaj, to nie zniknie, albo sobie screena zrób. Potem czytaj
    do znudzenia aż zrozumiesz, bo widać, wraz z tomaszkiem, macie z tym
    ewidentny problem. Albowiem ani tam słowa o tym że jest to wynik pojazdów
    na prąd, tylko zamknięcia elektrowni atomowych i srogiej zimy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2021-02-12 09:16:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Feb 2021 19:26:21 +0100, Jacek Maciejewski

    > Spoko, jeszcze się przeproszą z atomem. Podobnie jak Niemcy. Niestety
    > ale nie widać przełomu w zakresie magazynowania energii i nawet takie
    > jaskółki wiosny nie robią:

    To prawda, większość zaspała w temacie.

    Przy okazji rzekomego braku prądu do EV warto obejrzeć,
    jak zwykle rzetelny, film Jasona z Engineering Explained:
    https://www.youtube.com/watch?v=7dfyG6FXsUU

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2021-02-12 17:52:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2021 o 09:08, Myjk pisze:

    > To weź zacytuj tutaj, to nie zniknie, albo sobie screena zrób. Potem czytaj
    > do znudzenia aż zrozumiesz, bo widać, wraz z tomaszkiem, macie z tym
    > ewidentny problem.

    Coś się znowu do mnie przypierdolił?

    > Albowiem ani tam słowa o tym że jest to wynik pojazdów
    > na prąd, tylko zamknięcia elektrowni atomowych i srogiej zimy.

    A ktoś twierdził, że jest inaczej?

    No ale skoro już jesteś, to jak tam elektryczny Duster?

  • 15. Data: 2021-02-12 18:53:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Feb 2021 17:52:49 +0100, nadir

    > Coś się znowu do mnie przypierdolił?

    Tylko nie płacz. Komentuję publiczny post -- jak masz z tym problem to nie
    pisz publicznie.

    > A ktoś twierdził, że jest inaczej?

    Autor twierdzi że to wina elektrycznych samochodów, ty przytakujesz i
    jeszcze tworzysz jakieś teorie spiskowe o znikających linkach i parujących
    "argumentach".

    > No ale skoro już jesteś, to jak tam elektryczny Duster?

    Nie ma elektrycznego Dustera. Elektryczny jest Spring. W zasadzie będzie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2021-02-13 10:26:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2021 o 18:53, Myjk pisze:

    > Tylko nie płacz. Komentuję publiczny post -- jak masz z tym problem to nie
    > pisz publicznie.

    Nie płaczę, tylko jakoś dziwnie do mnie się "przykleiłeś". Ale OK.

    > Autor twierdzi że to wina elektrycznych samochodów, ty przytakujesz i
    > jeszcze tworzysz jakieś teorie spiskowe o znikających linkach i parujących
    > "argumentach".

    Napisał "ma związek", a nie "że jest to wynik". Łapiesz subtelną różnicę?

    > Nie ma elektrycznego Dustera. Elektryczny jest Spring. W zasadzie będzie.

    Nie może być. I oczywiście nie wiesz o co chodzi z tym Dusterem.

  • 17. Data: 2021-02-13 11:26:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 Feb 2021 10:26:00 +0100, nadir

    > Napisał "ma związek", a nie "że jest to wynik". Łapiesz subtelną różnicę?

    Pokaż w którym miejscu jest w tym artykule choćby wzmianka, sugestia, że ma
    to związek z EV.

    > Nie może być. I oczywiście nie wiesz o co chodzi z tym Dusterem.

    Ciężko mi trafić za twoimi wybujałymi myślami, ale możesz mnie "oświecić".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2021-02-14 22:08:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 8 Feb 2021 17:42:00 +0100, w <rvrpko$gjk$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.
    > Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza Polską

    Ale że co? Ja w ogóle jestem zdziwiony, że jakiś kraj mógłby być w 100%
    samowystarczalny zielono.

  • 19. Data: 2021-02-15 15:04:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    035494

    >Ale że co? Ja w ogóle jestem zdziwiony, że jakiś kraj mógłby być w

    Norwegia - dawniej cos 97% pradu z elektrowni wodnych .. teraz troche
    mniej ... bo doszly inne zrodla OZE.

    Ale ile wegla trzeba na cement na tamy ?

    Kanada - 56% pradu z hydro, gdyby nie odleglosc od Niagary, to pewnie
    by innych elektrowni nie potrzebowali.

    Cos tam niedawno o Chile czytalem, ze nastawiali tych fotoogniw tyle,
    ze cena pradu w poludnie ujemna ...

    J.

  • 20. Data: 2021-02-15 16:46:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sat, 13 Feb 2021 10:26:00 +0100, nadir

    >Pokaż w którym miejscu jest w tym artykule choćby wzmianka, sugestia,
    >że ma
    >to związek z EV.

    A jak im przybedzie milion EV, to problem sie zlikwiduje, czy
    powiekszy ? :-P

    J.