  • 1. Data: 2009-08-20 12:39:53
    Temat: wskaźnik/miernik prądu AC
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Czy ktoś gdzieś widział wskaźniki prądu typu:
    http://www.lechpol.pl/shop_towar_view.php?SET_IDTOW=
    3537
    ale w wersji AC?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-08-20 14:03:22
    Temat: Re: wskaźnik/miernik prądu AC
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:
    > Czy ktoś gdzieś widział wskaźniki prądu typu:
    > http://www.lechpol.pl/shop_towar_view.php?SET_IDTOW=
    3537
    > ale w wersji AC?

    On raczej jest na AC/DC...
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2009-08-20 19:23:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    EM pisze:
    3537

    > On raczej jest na AC/DC...
    Jeśteś pewny? oznaczenie na froncie jest dość dziwne - wygląda jak
    http://www.automatykaonline.pl/poradnik/img/p0007.gi
    f skrzyżowanie
    magnetoelektrycznego ("podkówka" magnesu) z elektromagnetycznym
    ("zygzak" uzwojenia).
    http://www.automatykaonline.pl/poradnik/artykuly.php
    ?id=13 - tutaj taki
    znaczek opisany jako "Ustrój pomiarowy wskazówkowy" - czyli nic nie wiadomo

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-08-21 06:18:18
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
    ?id=13 - tutaj taki
    > znaczek opisany jako "Ustrój pomiarowy wskazówkowy" - czyli nic nie

    Nie, nie jestem pewien
    Jak spojrzałem na zdjęcie (na którym widzę jakby grzałkę/rezystor) i z tego
    co pamiętam, to wydaje mi się, że to jest jakaś metoda rezystancyjna -
    wydłużenie drutu czy jakoś tak. Wtedy na 100% mierzy true RMS :).

    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2009-08-21 09:37:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grzałkę/rezystor) i z tego co pamiętam, to wydaje mi się, że to
    > jest jakaś metoda rezystancyjna - wydłużenie drutu czy jakoś tak.

    Ale jesli dobrze kojarze i skleroza mnie zawodzi, to tam w srodku
    jest nieruchoma cewka i ruchomy magnes.
    Co ma zmierzyc ? bo godzac sie na spadek napiecia mozna dodac
    mostek prostowniczy.

    J.

  • 6. Data: 2009-08-21 09:48:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    J.F. pisze:
    > Ale jesli dobrze kojarze i skleroza mnie zawodzi, to tam w srodku jest
    > nieruchoma cewka i ruchomy magnes.
    > Co ma zmierzyc ? bo godzac sie na spadek napiecia mozna dodac mostek
    > prostowniczy.
    Można by dodać - ale wolałbym nie. Ma mierzyć (wskazywać) obciążenie
    konkretnych obwodów w rozdzielnicy 230/400v - dlatego wolałbym nie
    wstawiać w szereg z 230v gretza, bo musiałby to być na te 20A (grzałby
    się) a ewentualne zwarcie - mimo zadziałania bezpiecznika - pewnie by
    kończyło się jego ubiciem. Zwykły wskaźnik z drutem - najwyżej walnie
    wskazówką (jak bezwładność mu pozwoli).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2009-08-21 12:21:32
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ma mierzyć (wskazywać) obciążenie konkretnych obwodów w rozdzielnicy
    > 230/400v

    Ten wskaźnik na 99% jest na prąd stały. Chyba że były produkowane różne
    wersje, ale nie sądzę. A najlepiej po prostu sprawdź gdzieś przy niskim
    napięciu, np. zwierając jakieś trafo małej mocy. Przy kilkuwatowym trafku
    raczej wskaźnika nie sfajczysz, a zobaczysz czy się wychyli. Na mój gust
    raczej nie...

  • 8. Data: 2009-08-21 14:49:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > napięciu, np. zwierając jakieś trafo małej mocy. Przy kilkuwatowym
    > trafku raczej wskaźnika nie sfajczysz, a zobaczysz czy się wychyli. Na
    Ja to wiem, że się nie wychyli, bo sprawdzałem ;) Dlatego pytanie w
    pierwszym moim poście było "czy ktoś widział coś takiego, ale na AC"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2009-08-21 19:14:06
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:

    > Ja to wiem, że się nie wychyli, bo sprawdzałem ;) Dlatego pytanie w
    > pierwszym moim poście było "czy ktoś widział coś takiego, ale na AC"

    Hmm, myślałem, że to będzie amperomierz bimetalowy, ale chyba jednak
    nie. Swoją drogą, dlaczego ta skala taka nieliniowa.
    --
    Pozdr
    EM

  • 10. Data: 2009-08-22 08:44:30
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Jeśli chcesz mierzyć prąd AC w rozdzielnicy, to zrób to tak jak w
    rozdzielnicach zwykło się robić:
    - Amperomierz elektromagnetyczny tablicowy np. kl. 1,5 zakres 20A
    - Amperomierz EM tablicowy 5A z przekładnikiem 20/5 A lub 40/5 A (dwa
    zwoje).
    - Ostatecznie mając uA możesz użyć bocznika na te 20A.
    Przy klasie pomiaru 2,5 możesz sam takowy zrobić dobierając kawałek przewodu
    miedzianego.
    To co pokazujesz z pewnością nie trzyma klasy 2,5, a więc jest to raczej
    wskaźnik prądu a nie amperomierz.

    Mierniki tablicowe klasy 1,5 - 2,5 EM na zakres 5 lub 20 A oraz
    przekładniki znajdziesz bez problemu w dowolnej większej hurtowni
    elektrycznej.
    Jeśłi masz gdzieś mikroA EM możesz bawić się z bocznikiem,

    Cena miernika tablicowego to ok. 80 - 120 zł, a pewnie można i taniej
    poszukać.

    Te wskaźniki co pokazywałeś, zastosowałem do ładowarki akumulatora
    samochodowego i żałuję.
    Ustrój nie ma żadnego hamulca i wskazówka "tańczy" po skali, można sobie
    jedynie aproksymować pomiar ze skrajnych wychyłów