  • 11. Data: 2009-08-22 09:10:09
    Temat: Re: wskaźnik/miernik prądu AC
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Aug 2009 10:44:30 +0200, ici wrote:
    >Jeśli chcesz mierzyć prąd AC w rozdzielnicy, to zrób to tak jak w
    >rozdzielnicach zwykło się robić:
    >- Amperomierz elektromagnetyczny tablicowy np. kl. 1,5 zakres 20A
    >- Amperomierz EM tablicowy 5A z przekładnikiem 20/5 A lub 40/5 A (dwa
    >zwoje).
    >- Ostatecznie mając uA możesz użyć bocznika na te 20A.

    Pomiar pradu AC przez uA DC wcale nie jest taki prosty.

    >To co pokazujesz z pewnością nie trzyma klasy 2,5, a więc jest to raczej
    >wskaźnik prądu a nie amperomierz.

    WP - Wskaznik Pradu. Czesto wystarcza.

    >Te wskaźniki co pokazywałeś, zastosowałem do ładowarki akumulatora
    >samochodowego i żałuję.
    >Ustrój nie ma żadnego hamulca i wskazówka "tańczy" po skali, można sobie
    >jedynie aproksymować pomiar ze skrajnych wychyłów

    Ale co - masz jakis sterownik do tego ?
    Bo u mnie owszem - tanczy po wlaczeniu, ale w koncu sie stabilizuje.

    Bardziej sie boje czego innego - ze zasada dzialania jest tam nie
    bardzo okreslona - chyba jakies skladanie wektorow, i nie wiadomo jak
    reaguje na prad pulsujacy.

    J.

  • 12. Data: 2009-08-22 09:12:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Aug 2009 21:14:06 +0200, EM wrote:
    >Hmm, myślałem, że to będzie amperomierz bimetalowy, ale chyba jednak
    >nie.

    A to jeszcze ktos robi ? Musi byc chyba dosc skomplikowany zeby nie
    reagowac na temperature otoczenia.

    Tak nawiasem mowiac to podejrzewalem wskazniki w samochodzie o to, bo
    strasznie powolne i nie reaguja na dziury :-)

    >Swoją drogą, dlaczego ta skala taka nieliniowa.

    Bo ta konstrukcja jest dziwaczna..

    J.

  • 13. Data: 2009-08-22 18:09:27
    Temat: Re: wska?nik/miernik pršdu AC
    Od: BartekK <s...@N...org>

    J.F. pisze:
    > WP - Wskaznik Pradu. Czesto wystarcza.
    W zupełności wystarcza. Ma być małe, a przynajmniej niewielkie (mieścić
    się maks w 2x S, akurat te się mieszcząw obudowę na szynę din wielkości
    2x S czyli jak 1f różnicówka i gotowe). Dokładność pomiaru wystarczy
    taka, by dało się określić czy w ogóle jest pobór prądu jakiś, czy to
    jest 3A czy 15A.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 14. Data: 2009-08-23 10:26:43
    Od: "ici" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > dało się określić czy w ogóle jest pobór prądu jakiś, czy to jest 3A czy

    Jak na szynę DIN, to są gotowe amperomierze zapinane na szynę.
    Zdaje się że zajmują 2 lub 3 segmenty 16 mm.
    np taki:
    http://www.allegro.pl/item716826974_amperomierz_modu
    lowy_ac_na_listwe_din_fvt.html
    Można poszukać wychyłowego, będzie tańszy.

  • 15. Data: 2009-08-23 10:50:59
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    ici wrote:

> [...]
    http://www.allegro.pl/item716826974_amperomierz_modu
    lowy_ac_na_listwe_din_fvt.html
    > Można poszukać wychyłowego, będzie tańszy.

    Kiedyś tak było. Teraz przyzwoite wychyłowe sa duzo drozsze od cyfrowych.

    Waldek