  • 1. Data: 2009-08-18 21:58:15
    Temat: Rozgałęźnik TV o najmniejszym tłumieniu.
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Witam. Jakee może być najmniejsze tłumienie rozgałęźnika TV np. z jednego
    sygnału na dwa. Chodzi o rozgałęxnik pasywny.

  • 2. Data: 2009-08-18 22:02:54
    Temat: Re: Rozgałęźnik TV o najmniejszym tłumieniu.
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    kola pisze:
    > Witam. Jakee może być najmniejsze tłumienie rozgałęźnika TV np. z jednego
    > sygnału na dwa. Chodzi o rozgałęxnik pasywny.

    Tak około 3dB.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2009-08-18 22:05:26
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Zapytuję, bo była ekipa z kablówki i mówili, że mają takie dzielniki
    pasywne o tłumieniu 2,6 dB. To chyba byli z firmy CB gdzie u nich antena
    1/2 lambda ma zysk 10dB.

  • 4. Data: 2009-08-18 22:09:33
    Od: "kola" <k...@o...eu>

    Sygnał gdy jest podzielony na 2 , to musi być o połowę słabszy, czyli o
    3dB. I nie moze byc mowy "około". Moze być jedynie tłumienie większe niz
    3dB, bo te 3dB to jest tłumienie teoretyczne. Nigdy nie może być niższe niż
    3 dB.

  • 5. Data: 2009-08-18 23:24:18
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    kola pisze:
> [...]
    > 3dB, bo te 3dB to jest tłumienie teoretyczne. Nigdy nie może być niższe niż

    Może być trochę nierówno podzielony to na jednym wyjściu może być
    poniżej a na drugim powyżej 3.

    MD

  • 6. Data: 2009-08-19 07:27:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może być trochę nierówno podzielony to na jednym wyjściu może być
    > poniżej a na drugim powyżej 3.

    Moze tez byc niedopasowany i brac z kabla z wiecej mocy niz zwykly
    telewizor, tzn niz opornik 50 ohm.

    A z drugiejstrony - jesli nie ma transformatora w srodku, a jestem
    niemal pewny ze nie ma, to dopasowanie impedancji rezystancjami
    dawaloby dodatkowe tlumienie.

    A tak swoja droga .. jak sie dopasowuje glowice/wzmacniacz
    wejsciowy do 50 ohm ?
    Rezystor dac ? Troche niepoprawnie, szumiec bedzie.
    Konstrukcja odpowiednia .. wspolna baza czy jak ?

    J.

  • 7. Data: 2009-08-19 08:03:37
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moze tez byc niedopasowany i brac z kabla z wiecej mocy niz zwykly
    > telewizor, tzn niz opornik 50 ohm.

    > A tak swoja droga .. jak sie dopasowuje glowice/wzmacniacz
    > wejsciowy do 50 ohm ?

    W telewizyjnych odbiorczych systemach antenowych 75 omów jest standardem.

    Wmak

  • 8. Data: 2009-08-19 08:05:23
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zapytuję, bo była ekipa z kablówki i mówili, że mają takie dzielniki
    > pasywne o tłumieniu 2,6 dB.

    Zapytaj ich czy kilogram cukru potrafią podzielić na dwie części po 600 gram
    ;-))

  • 9. Data: 2009-08-19 08:09:17
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > 3dB. I nie moze byc mowy "około". Moze być jedynie tłumienie większe niz
    > 3dB, bo te 3dB to jest tłumienie teoretyczne. Nigdy nie może być niższe

    Masz rację. Jedynie dzieląc pasmo np. na VHF i UHF można uzyskać
    teoretycznie tłumienia niższe (choć i tego nie jestem pewny), ale nie ma to
    sensu w zastosowaniu wspomnianym wyżej ;-). Chyba że klient na jednym TV
    chce oglądać niskie kanały, a na drugim wysokie ;-)))). Ot, ma taki
    kaprys... :-)

  • 10. Data: 2009-08-19 08:17:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Robert_J,

    Wednesday, August 19, 2009, 10:05:23 AM, you wrote:

    > Zapytaj ich czy kilogram cukru potrafią podzielić na dwie części po 600 gram
    > ;-))

    Każdy barman potrafi pół litra rozlać na 11 pięćdziesiątek ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl