  • 11. Data: 2009-03-09 20:16:06
    Temat: Re: zmywarka
    Od: "tymoteusz" <t...@g...pl>

    Znalazłem żywicę jonowymienną. W tym tygodniu dostanę ze sklepu, który mi Pan
    polecił. Ilość i sposób dostawy oraz płatności uzgodniłem ze sklepem
    telefonicznie. Przyślą i to b. tanio. Za 1 litr z kosztami przesyłki wychodzi
    30 PLN. W sobotę biorę się za wymianę wkładu. Mam rysunki z serwisu i na nich
    widać co można zdemontować. Myślę, że się uda!
    Dziękuję Panie Michale za wskazanie źródła nabycia tego środka!
    Pozdrawiam!
    Tymoteusz

  • 12. Data: 2009-03-11 07:28:55
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "tymoteusz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > widać co można zdemontować. Myślę, że się uda!
    > Dziękuję Panie Michale za wskazanie źródła nabycia tego środka!

    Miło, że w końcu udało mi się komuś pomóc :), zazwyczaj to inni mi pomagali.
    Powodzenia w naprawie.

    Pozdrawiam Michał

  • 13. Data: 2009-03-24 20:07:47
    Od: "tymoteusz" <t...@g...pl>

    Witam po długiej nieobecności. Dostałem tanio (30PLN) jonit. Wywierciłem
    otwór, wypłukałem stary i zasypałem nowy. Potem klejenie otworu klejem
    silikonowym na gorąco. I montaż do zmywarki. I woda naprzód! A tu słychać
    "puknięcia", "trzaski". Widzę, że zbiornik z jonitem bardzo się wybrzuszył.
    Okazało się że jonit z wodą zwiększa swoją objętość o czym nie wiedziałem.
    Znowu demontaż. Widać pęknięcia na krawędziach zbiornika jonitu. W tej
    sytuacji pozostało skorzystać z kupna całego urządzenia zmiękczającego w
    serwisie (406PLN). Zamówiłem, wpłaciłem zaliczkę i czekałem 8 dni na
    wiadomość, że serwis dostał "płaszcz wodny". Dziś rano pojechałem do
    metropolii. Po południu montaż płaszcza wodnego. A dodatkowo przed wężem
    zasilającym (w wodę) przykręciłem filtr zmywarkowy polifosfatowy typu FHPRA2.
    Ponoć zmiękcza wodę do pralek i zmywarek. Zobaczymy czy to pomoże, bo woda u
    mnie jest bardzo twarda. Przy uszkodzonym zmiękczaczu próbowałem używać
    zmywarkę. Na talerzach czuć było ostry wapienno-magnezowy osad. Dziś była
    próba szczelności a jutro zmywarka będzie oddana do eksploatacji.
    Dziękuję wszystkim. którzy służyli mi w tym wątku radą.
    Tymoteusz