  • 1. Data: 2022-06-30 22:05:03
    Temat: znalazłem laptopa
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na śmietniku, wylałem deszczówkę, miesiąc schnął
    przesiedliłem pająka.

    ma modem WWAN czyli rozumiem muszę kupić kartę sim
    wykupić plan i będzie internet bez hotspota?

    zawsze mnie nurtowało dlaczego laptopy nie mają modemów jak psu zupa?
    tylko topowe modele mają.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2022-07-01 20:44:22
    Temat: Re: znalazłem laptopa
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 30 czerwca 2022 o 15:05:02 UTC-5 PiteR napisał(a):
    > na śmietniku, wylałem deszczówkę, miesiąc schnął
    > przesiedliłem pająka.
    >
    > ma modem WWAN czyli rozumiem muszę kupić kartę sim
    > wykupić plan i będzie internet bez hotspota?

    Zalezy czy ten modem to jakies sensowne 4G.
    Jak tylko gprs albo hsdpa to tak se bedzie dzialac.
    Nie kojarze jak z pokryciem z gprs u nas ale sa kraje gdzie sie "zwykly gsm" wylacza
    i wtedy tez gprs znika.

    > zawsze mnie nurtowało dlaczego laptopy nie mają modemów jak psu zupa?
    > tylko topowe modele mają.

    Bo nikomu nie potrzebne toto.
    Trza karte, czasem trza placic dodatkowo, dziala tak se i niektorym os-om trzeba
    powiedziec z czego teraz maja korzystac.
    Dziala w kratke w niektorych budynkach (wtedy trzeba fona na parapet i po wifi sobie
    z kanapy dzialac).

    Mam pare laptopow z wwan kartami, w zadnym nigdy nie uzylem.
    IMHO brak w wiekszosci to akurat dobra opcja. Od czasow jak android umie hotspota
    zrobic to nie widze sensu tym bardziej.

  • 3. Data: 2022-07-02 02:49:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:d236ae2a-8794-4fc5-b2ba-4f7df8c262cfn@googlegr
    oups.com>
    user ptoki pisze tak:

    > Zalezy czy ten modem to jakies sensowne 4G.
    > Jak tylko gprs albo hsdpa to tak se bedzie dzialac.

    a to już wiem, to pewnie żółw 2014r :)

> [...]
    > IMHO brak w wiekszosci to akurat dobra opcja. Od czasow jak
    > android umie hotspota zrobic to nie widze sensu tym bardziej.

    aha
    reszty nie trzeba

    --
    Piter

  • 4. Data: 2022-07-02 05:41:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-30, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]
    > wykupić plan i będzie internet bez hotspota?
    >
    > zawsze mnie nurtowało dlaczego laptopy nie mają modemów jak psu zupa?

    Bo to od jakiś 10 lat jedna z 2ch kategorii: (1) ułatwienie co by nie
    pierniczyc się z telefonem czy przenośnym modemem dla niemających oporów
    aby dopłacić i/lub, (2) dziwactwo. Mówię z własnego doświadczenia :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2022-07-02 06:36:12
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 1 lipca 2022 o 19:49:31 UTC-5 PiteR napisał(a):
    > in <news:d236ae2a-8794-4fc5...@googlegroups.com>

    > a to już wiem, to pewnie żółw 2014r :)

    > aha
    > reszty nie trzeba

    Jeszcze mnie naszlo:
    Zazwyczaj te laptopy z modemami to korporacyjne albo super gamingowe.
    O ile w gamingowych to po prostu daje sie wszystko coby klient czul za co zaplacil o
    tyle te korporacyjne to czesto mialy jakies dodatkowe wymagania na bezpieczne
    polaczenie albo zeby marketingowiec czy inkszy inzynier zawsze mial polaczenie z
    siecia.
    Sam nie znam przypadku gdzie to tak bylo potrzebne ale sporo tych laptokow z korpo
    widzialem ze maja modemy.

    Mozesz zerknac czy jakas naklejka z firmy sie na nim nie uchowala. Moze to tlumaczyc
    po co takie cosie tam dodali.

    Podobnie ze skanerami odciskow palcow. Choc kowalski z tych jakis tam pozytek ma...

  • 6. Data: 2022-07-02 11:47:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:b76c68e3-36c6-44f5-a27e-278ee6e34db5n@googlegr
    oups.com>
    user ptoki pisze tak:

    > Mozesz zerknac czy jakas naklejka z firmy sie na nim nie uchowala.
    > Moze to tlumaczyc po co takie cosie tam dodali.

    tak to laptop z korpo

    https://www.ebay.co.uk/itm/295055942300

    mam wątpliwości czy zgnieść tę taśmę dyskiem 2.5" ssd
    żeby z czasem nie pękło złącze

    bo nie uśmiecha mi się kupowanie dysku mSATA
    a jest tam taka wydumka-ramka z plastiku.

    hmm może wyjąć pcb dysku ssd z obudowy.

    https://www.youtube.com/watch?v=8JyQc16Jycc
    https://www.dell.com/support/kbdoc/en-uk/000126462/l
    atitude-e7440-hard-drive-types-and-install-requireme
    nts

    --
    Piter

  • 7. Data: 2022-07-02 12:16:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Jul 2022 03:41:49 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Bo to od jakiś 10 lat jedna z 2ch kategorii: (1) ułatwienie co by nie
    > pierniczyc się z telefonem czy przenośnym modemem dla niemających oporów
    > aby dopłacić i/lub, (2) dziwactwo. Mówię z własnego doświadczenia :)

    Ja akutar w soim mam modem WWAN LTE.
    Widzą go i używają zarówno windowsy (7 i 10), jak i linuksy.

    Ze względu na to, że dość często gdzieś jeżdżę, to i dość często używam.
    Nie używam smartfona w charakterze hot-spota, gdyż czasem gdzieś idę, a
    laptop pracuje na jakimś VPN, robi za serwer albo transferuje jakieś bazy
    danych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2022-07-02 19:42:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-06-30 o 22:05, PiteR pisze:
> [...]
    > wykupić plan i będzie internet bez hotspota?
    >
    > zawsze mnie nurtowało dlaczego laptopy nie mają modemów jak psu zupa?

    Nie mają, bo niepotrzebne, a dodaje parę dolarków do kosztu produkcji i
    by musiało rzutować na cenę i zrobiłoby się niekonkurencyjnie.

  • 9. Data: 2022-07-02 23:40:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Jul 2022 19:42:43 +0200, Poldek napisał(a):

    > Nie mają, bo niepotrzebne, a dodaje parę dolarków do kosztu produkcji i
    > by musiało rzutować na cenę i zrobiłoby się niekonkurencyjnie.

    Nie parę, nie. Jeden z najpolpularniejszych modemów - Sierra 7455, to cena
    chyba powyżej 100 dolarów. A nie jest to najdroższy modem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2022-07-03 01:36:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-02, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Nie używam smartfona w charakterze hot-spota, gdyż czasem gdzieś idę, a
    > laptop pracuje na jakimś VPN, robi za serwer albo transferuje jakieś bazy

    To są bardzo niszowe zastosowania. Jest część zawodów (zastosowań),
    które wymaga mobilności, ale wtedy na ogół mamy tablet*, który zaczął
    być właśnie bardziej popularny te 10 lat temi i dla mobilnych zastosowań
    jest na ogół lepszy. Tablet też oczywiście może korzystać z hotspota,
    ale jak się tego często używa, to już trochę jest więcej pierniczenia.
    Pamiętam, parę lat temu, hotspoty na telefonach, których używałem
    skracały dość mocno okresy między ładowaniami. W tej chwili mam swojego
    praktycznie na okrągło włączonego i aż tak dramatycznej różnicy nie
    widzę.

    *) zresztą modemy w laptopach, to chyba głównie w tych małych, <12".

    --
    Marcin