  • 11. Data: 2022-07-03 17:32:35
    Temat: Re: znalazłem laptopa
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.07.2022 o 23:40, Adam pisze:
    > Nie parę, nie. Jeden z najpolpularniejszych modemów - Sierra 7455, to cena
    > chyba powyżej 100 dolarów. A nie jest to najdroższy modem.

    Sam fakt że nowe są po 900 (farnell) a używki kosztują 35 złotych pokazuje jak mało
    osób
    interesuje ten temat.

    Też miałem, ponad 10 lat temu, jeden z pierwszych powszechnie dostępnych, z gpsem, i
    samą
    kartę mam do dziś a ilość użyć mogę wyliczyć na palcach jednej ręki. ;)

  • 12. Data: 2022-07-03 22:21:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.06.2022 o 22:05, PiteR pisze:
    > na śmietniku, wylałem deszczówkę, miesiąc schnął
    > przesiedliłem pająka.
    >
    > ma modem WWAN czyli rozumiem muszę kupić kartę sim
    > wykupić plan i będzie internet bez hotspota?
    >
    > zawsze mnie nurtowało dlaczego laptopy nie mają modemów jak psu zupa?
    > tylko topowe modele mają.

    bo jak pojedziesz na zadupie, to modem w laptopie będzie miał zero
    sygnału. za to modem gsm->wifi - pozostawiony 10 metrów wyzej, dalej,
    będzie miał zasięg prawie pełny.

    ToMasz

  • 13. Data: 2022-07-04 08:00:54
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 03.07.2022 22:21, ToMasz wrote:

    > bo jak pojedziesz na zadupie, to modem w laptopie będzie miał zero
    > sygnału. za to modem gsm->wifi - pozostawiony 10 metrów wyzej, dalej,
    > będzie miał zasięg prawie pełny.

    Przecież możesz z laptopem siedzieć na drzewie ;-)
    --
    pzdr
    Roman

  • 14. Data: 2022-07-04 12:19:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Jul 2022 22:21:02 +0200, ToMasz napisał(a):

    > bo jak pojedziesz na zadupie, to modem w laptopie będzie miał zero
    > sygnału. za to modem gsm->wifi - pozostawiony 10 metrów wyzej, dalej,
    > będzie miał zasięg prawie pełny.

    Na podstawie kilku Lenovo, Delli i HP mam odwrotne doświadczenia: anteny w
    laptopach są zdecydowanie skuteczniejsze niż w telefonie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2022-07-04 19:07:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:t9stnf$34mgl$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > bo jak pojedziesz na zadupie, to modem w laptopie będzie miał zero
    > sygnału. za to modem gsm->wifi - pozostawiony 10 metrów wyzej,
    > dalej, będzie miał zasięg prawie pełny.

    a jak pojadę do centrum Londynu? ;)

    rozładował mi się telefon, hotspota nie włącze
    przydałby się wtedy taki gadżet.

  • 16. Data: 2022-07-04 19:43:33
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Jul 2022 18:07:55 +0100
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
    >in <news:t9stnf$34mgl$1@dont-email.me>

    >a jak pojadę do centrum Londynu? ;)
    >
    >rozładował mi się telefon, hotspota nie włącze
    >przydałby się wtedy taki gadżet.

    Musisz gdzieś maszt flagowy zapindolić(w ostateczności balon
    stratosferyczny z kotwicą na lince), do kolekcji powerbank i
    pozamiatane.
    Szwambuł Trantiputl

  • 17. Data: 2022-07-04 22:15:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 2 lipca 2022 o 04:47:05 UTC-5 PiteR napisał(a):
    > in <news:b76c68e3-36c6-44f5...@googlegroups.com>
    > tak to laptop z korpo
    >
    > https://www.ebay.co.uk/itm/295055942300
    >
    > mam wątpliwości czy zgnieść tę taśmę dyskiem 2.5" ssd
    > żeby z czasem nie pękło złącze

    Nie powinno sie nic stac.

    > bo nie uśmiecha mi się kupowanie dysku mSATA
    > a jest tam taka wydumka-ramka z plastiku.
    >
    > hmm może wyjąć pcb dysku ssd z obudowy.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=8JyQc16Jycc
    > https://www.dell.com/support/kbdoc/en-uk/000126462/l
    atitude-e7440-hard-drive-types-and-install-requireme
    nts

    Nie kombinowal bym. Jak masz tam miejsce i gniazdka na zwykly hdd to wstaw. I tyle.

  • 18. Data: 2022-07-05 01:02:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-04, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:t9stnf$34mgl$1@dont-email.me>

    > a jak pojadę do centrum Londynu? ;)
    >
    > rozładował mi się telefon, hotspota nie włącze
    > przydałby się wtedy taki gadżet.

    Jasna, i na takieg zasadzie wszystkie urządzenia przenośne, których
    używam od ponad 10 lat mają taki modem, ale stać mmnie na tę odrobinę
    obiektywizmu żeby stwierdzić, że z racjonalnym podejściem nie ma to za
    wiele wspólnego.

    Kiedyś to jeszcze miało u mnie takie uzasadnienie, że telefon to był
    telefon, a nie jakiś kombajn. A jak już rzeczywistość zmusiła mnie do
    używania telefonu jako platformy do rozmaitych aplikacji i
    bóg-wie-jeszcze-czego, a telefon i tak zawsze mam ze sobą, to po kij mi
    modem w innym urządzeniu, jeśli hotspot telefonowy działa stabilnie?

    A w powyższym Twoim przykładzie to sobie podłącz telefon do laptopa jak do
    powerbanku i problem rozwiązany.

    --
    Marcin