  • 31. Data: 2005-10-25 15:56:56
    Temat: Re: 10 Mb/s w TP
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Lukasz Trabinski napisał(a):

    > LIRom i nie PI tylko ASy i prefixy ipv6.

    chyba wzoru nie widziales.

    poza tym z tego co na Lir Traing rozmaiwalismy z ludzmi z Ripe - IPv6
    daja bez dodatkowych problemow oplat. Ale jak sie sami wyrazili jeszcze
    dluga droga IPv6.

    IPv4 / 20 PA
    pi razy drzwi jest rownoznaczne z
    PI IPv4 / 23 - im wiecej tych klas scoring unit rosnie i naliczanie.

  • 32. Data: 2005-10-25 16:12:23
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Tue, 25 Oct 2005, Sied@r wrote:

    > IPv4 / 20 PA
    > pi razy drzwi jest rownoznaczne z
    > PI IPv4 / 23 - im wiecej tych klas scoring unit rosnie i naliczanie.

    Rozróżnij PI przyznane LIR-owi wprost (są takie) od PI przyznanego
    klientowi końcowemu.

    --
    Paweł Małachowski

  • 33. Data: 2005-10-25 16:41:08
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Paweł Małachowski napisał(a):

    > Rozróżnij PI przyznane LIR-owi wprost (są takie) od PI przyznanego
    > klientowi końcowemu.

    Nie ma PI dla LIRa,
    Moze sie zdazyc ze ktos zostanie LIRem jego stara klasa PI bedzie
    przywiazana poprostu do niego. Score bedzie mial wiekszy ot co.

    To jest to samo PI co ma zwykly klient ktoremu ripe przyznal PI gdzies
    tam kiedys.

    Mit ze PI jest za darmo jest nonsensem - chociazby sama forma
    przyznawania - posredniczy w tym LIR

    Ale to juz EOT.
    Bo nie na temat watku.

  • 34. Data: 2005-10-25 18:51:19
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Sied@r <s...@c...safenet.pl> napisał(a):

    > chyba wzoru nie widziales.

    Ziew, polityka opłat co rok się zmienia, aczkolwiek rzeczywiście
    PI /24 = 1 AS, z tym że nie od tego wątek wyszedł. Chodzi o to, ze nie każdy
    LIR pobiera opłaty - przynajmniej bezpośrednio - za przyznane klinetom adresy
    IP - niezależnie czy jest to PA, PI, IPv6 czy też sam numer ASa.
    Zresztą zrozumiałe jest, że za te ostatnie jest największy score.

    > poza tym z tego co na Lir Traing rozmaiwalismy z ludzmi z Ripe - IPv6
    > daja bez dodatkowych problemow oplat. Ale jak sie sami wyrazili jeszcze
    > dluga droga IPv6.

    No ja też rozmawiałem, no i co z tego? W przypadku Europy jest znacznie
    mniejsze ciśnienie na ipv6, znacznie mniej klientów/providerów jest
    zainteresowanych wdrażaniem tego u siebie, zresztą nie mają, póki co,
    jeszcze dużej potrzeby. Z drugiej strony samo RIPE nieco ślamazarnie
    opracowywało politykę dotyczącą przydziału adresów IPv6.
    Nieco inaczej sytuacja wygląda w USA czy w Azji. Tam się to przekłada
    na _realne_ potrzeby.

    --
    [ ŁT ]

  • 35. Data: 2005-10-26 07:18:31
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl>

    Sied@r <s...@c...safenet.pl> wrote:
    > Nie ma PI dla LIRa,

    inetnum: 193.111.36.0 - 193.111.36.255
    netname: ATMAN-Poland
    descr: ATM S.A., WARSAW, POLAND
    country: PL
    admin-c: ATMA2-RIPE
    tech-c: ATMA1-RIPE
    status: ASSIGNED PI
    mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-by: ATMAN-MNT
    mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-routes: ATMAN-MNT
    source: RIPE # Filtered

    inetnum: 193.111.37.0 - 193.111.37.255
    netname: ATMAN-Foreign
    descr: ATM S.A., WARSAW, POLAND
    country: PL
    admin-c: ATMA2-RIPE
    tech-c: ATMA1-RIPE
    status: ASSIGNED PI
    mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-by: ATMAN-MNT
    mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
    mnt-routes: ATMAN-MNT
    source: RIPE # Filtered

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 36. Data: 2005-10-26 10:33:59
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Przemyslaw Frasunek napisał(a):

    > inetnum: 193.111.36.0 - 193.111.36.255
> [...]
    To jeszcze napisz w jakich oklicznosciach zostal przyznany i na
    podstawie jakiego wniosku.
    Bo to wcale nie burzy teorii.

  • 37. Data: 2005-10-26 11:41:21
    Od: s...@i...ziew.org (robert j. wozny)

    "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>:

    > To jeszcze napisz w jakich oklicznosciach zostal przyznany i na
    > podstawie jakiego wniosku.
    > Bo to wcale nie burzy teorii.

    zapewne na podstawie normalnego wniosku o PI... wtedy było to o ile
    pamiętam ripe-219...

    --
    ... Zycie biegnie wahadlowym ruchem miedzy bolem i nuda,
    a sa to faktycznie jego ostateczne skladniki. (Artur Schopenhauer)

  • 38. Data: 2005-10-26 12:04:59
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    robert j. wozny napisał(a):

    > zapewne na podstawie normalnego wniosku o PI... wtedy było to o ile
    > pamiętam ripe-219...

    no to wytlumaczcie mi sens - tego rozwiazania dla LIR

    owszczem - jesli np. ktos wczesniej mial klasy PI zanim zostal Lirem,
    badz jest spolka matka, a jego firma podrzedna ma PI, rozumiem ze PI
    mozna wcielic/obslugiwac rozglaszac, byc wlascicielem bedac Lirem tu nie
    ma przeszkod.

    Ale w chwili kiedy w kazdej chwili mozesz wystapic o 1. nowego AS, 2.
    nowy prefix, - to nie widze sensu tego rozwiazania.

    Wiec caly czas nie chodzi mi o to czy mozna czy nie mozna.
    Ja pytam o sens.
    Druga sprawa - podstawowy temat to temat Score unit czyli platnosci - i
    od tego wyslimy.

    Tw. drazenie watku jest bezsensowne

    EOT

  • 39. Data: 2005-10-26 18:50:20
    Od: Pan Staszek </dev/null/666@nasa.gov>

    Paul Van-Dass napisał(a):
> [...]
    ^^^^^^^^^^

    > Na imprezie, 2 informatykow pije brudzia
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > - mowmy sobie po IP

    Uwielbiam, jak sie ludzi co skladaja komputery lub buduja/administruja
    sieciami nazywa sie informatykami... to tak jakby kazdego z lopata na
    budowie nazywac magistrem-inzynierem... lub doktorem.
    To jest dno... i uwlacza inforamtykom.

    --
    Pan Staszek.

  • 40. Data: 2005-10-26 21:06:35
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 26 Oct 2005, Sied@r wrote:

> [...]
    > Ale w chwili kiedy w kazdej chwili mozesz wystapic o 1. nowego AS, 2. nowy
    > prefix, - to nie widze sensu tego rozwiazania.

    Wykreowanie elastycznej oferty z osobną polityką rutingu+połączeniówki
    z puli nie wyrywane z PA z inną polityką?

    > Druga sprawa - podstawowy temat to temat Score unit czyli platnosci - i od
    > tego wyslimy.

    Ich jednorazowość (np. przy scorowaniu za PI dla 3rd party) czyni je
    zjadliwymi, no chyba że LIR młóci ciągle te wnioski o nowe PI-e dla
    coraz to nowych klientów jak np. <wiemy kto> hehe.

    --
    Paweł Małachowski